mielipiteitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Alma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
ehkä ujolle lapselle tekee hyvää joku muu hoitopaikka kuin koti

Toki päiväkoti ok, jos tämä ujous juontuu vanhempien kasvatuksesta mutta noin muuten en näe tiettyjä luonteenpiirteitä asiana mikä tähän päiväkoti vai koti asiaan vaikuttaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja d:

Toki päiväkoti ok, jos tämä ujous juontuu vanhempien kasvatuksesta mutta noin muuten en näe tiettyjä luonteenpiirteitä asiana mikä tähän päiväkoti vai koti asiaan vaikuttaisi...

tuli vaan tuo mieleen kun itse olin tosi ujo ja arka lapsi...olin kotona ja meillä hoitolapsia...eka luokka olikin sitten kauhee ja karkasin koulusta

tuli vaan tuo mieleen kun itse olin tosi ujo ja arka lapsi...olin kotona ja meillä hoitolapsia...eka luokka olikin sitten kauhee ja karkasin koulusta

Joskus se ujous ja arkuus vain pahenee päiväkodissa / aiheuttaa ns. lisäongelmia, sen vuoksi ei mielestäni voi sanoa että tietty luonteenpiirre vaikuttaisi tähän missä parempi hoitaa. Yksilöllistä, toinen ujo saisi apua p.kodista ja toinen ahdistuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Alma:
aiheesta päivähoito vs. kotihoito. Kumpi parempi ja miksi?

Parempi kenelle? Lapselle, vanhemmille, yhteiskunnalle? Entäs minkä ikäisestä olisi kysymys. Ja millaisesta kodista tai päivähoitopaikasta.

Joskus se ujous ja arkuus vain pahenee päiväkodissa / aiheuttaa ns. lisäongelmia, sen vuoksi ei mielestäni voi sanoa että tietty luonteenpiirre vaikuttaisi tähän missä parempi hoitaa. Yksilöllistä, toinen ujo saisi apua p.kodista ja toinen ahdistuisi.

totta tuokin.. mitä itse olen ollut lapsia päiväkodis hoitamas niin ujon kun ottaa leikkiin muuttu kyllä aika paljon mut tarvitsee aikuisen tukea aika usein

Alkuperäinen kirjoittaja Alma:
aiheesta päivähoito vs. kotihoito. Kumpi parempi ja miksi?

Ikä se on ratkaiseva tekijä eikä oikein mikään muu. Taaperoikäinen , etenkin alle kaksi vuotias on vielä täysin avuton ja riippuvainen äidin avusta ja läheisyydestä. Taitojen oppiminen on ensisijaisesti riippuvainen juuri äidin ja taaperon suhteen toimivuudesta. Pitkä päivittäinen ero stressaa tätä suhdetta sekä häiritsee liian usein taaperoikäisen kehitystä. Älkää nyt taas tähän väittäkö että taaperot niin erilaisia ja jotkut jopa sosiaalisia. Taaperoikäinen ei vielä ole sosiaalinen, kyllä utelias ja menevä usein mutta vain silloin kun "turvallinen satama" (äiti) on lähettyvillä. Taaperot ovat hyvin erilaisia päiväkodeissa ilman äitiä kuin äidin kanssa. Kysykääpä tarkkaan hoitajilta minkälainen taaperonne on päivän aikana ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ikä se on ratkaiseva tekijä eikä oikein mikään muu. Taaperoikäinen , etenkin alle kaksi vuotias on vielä täysin avuton ja riippuvainen äidin avusta ja läheisyydestä. Taitojen oppiminen on ensisijaisesti riippuvainen juuri äidin ja taaperon suhteen toimivuudesta. Pitkä päivittäinen ero stressaa tätä suhdetta sekä häiritsee liian usein taaperoikäisen kehitystä. Älkää nyt taas tähän väittäkö että taaperot niin erilaisia ja jotkut jopa sosiaalisia. Taaperoikäinen ei vielä ole sosiaalinen, kyllä utelias ja menevä usein mutta vain silloin kun "turvallinen satama" (äiti) on lähettyvillä. Taaperot ovat hyvin erilaisia päiväkodeissa ilman äitiä kuin äidin kanssa. Kysykääpä tarkkaan hoitajilta minkälainen taaperonne on päivän aikana ollut.

Ja isä on tästä telaketjufemakon päiväunesta taas unohdettu kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja isä on tästä telaketjufemakon päiväunesta taas unohdettu kokonaan.

Ei sitä isää minnekkään olla unohdettu mutta se äiti on tavallisesti syntymästä 1v:n ainakin päivittäin lasta hoitanut ja isä ollut töissä. Siksi lapsi oppinut luottamaan äidin hoivan läsnäoloon ja avun saamiseen juuri niin kuin oppinut luottamaan. Kyllä isä hyvin lasta pystyy hoitamaan mutta isän suhde taaperoon on ihan oma isä taaperosuhde jossa hoiva ei ole kaikkein keskeisin asia.

Yhteistyössä