Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kommenttia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisi ollut luonnotonta, jos koiran omistaja ei olisi reagoinut vahvasti. Jos omistaja olisi puhunut tasaisella ja rauhallisella äänellä lapselle, niin tuskin lapsi olisi ymmärtänyt, miten pahasti tuli tehtyä.

Kyllä tosiaan aiheesta ärähti. Onko poika jotenkin häiriintynyt jos täysin syyttä suotta koiraa potkii? Mistä on saanut mallin kyseiseen käytökseen? Äitinkin olis pitänyt poika läksyttää eikä valitella että poika säikähti. Uskomatonta!

Kyllä mä olisin karjunut sille potkijalle aika huoletta |O! Samantein olisin kyllä ilmoittanut myös vanhemmille ja kiikuttanut sen ell laskun näille vanhemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia:
Kyllä tosiaan aiheesta ärähti. Onko poika jotenkin häiriintynyt jos täysin syyttä suotta koiraa potkii? Mistä on saanut mallin kyseiseen käytökseen? Äitinkin olis pitänyt poika läksyttää eikä valitella että poika säikähti. Uskomatonta!

Ei ole tietääkseni häiriintynyt(ainakaan mitään diagnoosia) Potkii omaa kissaansakin kyllä silti, mutta ihan normaalia eskaria käy ystävän poika. Olen kyllä vihjaillut, että ei ole ihan tervettä käytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
olisin minäkin ärähtänyt,soittanut vanhemmille ja lähetäny ell laskun pojan kotiin

näin olisin minäkin toiminut!! ja jos olisi mun poika niin olisi tod.näk. saanu huutia vielä kotonakin :kieh:

sääliksi käy koiraa :ashamed:

Ap tässä. Koiralle tuli komplikaatioita ja se lopetettiin eilen. Toki iälläkin osuutensa, mutta pääsyy tuo potkiminen. Ensimmäinen eläinlääkäri ei tutkinut tarpeeksi tarkkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ap tässä. Koiralle tuli komplikaatioita ja se lopetettiin eilen. Toki iälläkin osuutensa, mutta pääsyy tuo potkiminen. Ensimmäinen eläinlääkäri ei tutkinut tarpeeksi tarkkaan.

:( Jos olis mun koirasta kyse, niin en kyllä jättäis KETÄÄN elävää olentoa ilman valvomista, kun tuo kyseinen kakara meille tulis. Kamala juttu, ihan hirvee :'( Surettaa omistajien puolesta...

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

:( Jos olis mun koirasta kyse, niin en kyllä jättäis KETÄÄN elävää olentoa ilman valvomista, kun tuo kyseinen kakara meille tulis. Kamala juttu, ihan hirvee :'( Surettaa omistajien puolesta...

Niin. Hiljaiseksi on vetänyt tämä tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
tossa kohtaa pitää siirtyä käyttämään tavanomaisen kotikasvatuksen sijaan vanhanaikasta kotikasvatusta ja antaa selkään...

Todellakin hyvin sanottu!! Ei tossa enää pelkkä pään taputtelu auta, että no ei se mitään, älä sitten ensi kerralla enään..

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Eikö pojan vanhemmat olleet yhtään vihaisia? Huhhuh, millaisia kakaroita sitä kasvaa :o :kieh:

Olivat vihaisia, mutta tälle koiran omistajalle(kun huusi pojalle), eivät pojalle niinkään... Tämä tapaus ei jätä minua rauhaan, usein mietin tuota koiraa :(

ensimmäiseen osioon: olisin todella napakasti pysäyttänyt lapsen, katsonut tiukasti silmiin ja kertonut, ettei koskaa yhtäkään elävää olentoa ole oikeus potkia. Sen jälkeen olisin ottanut lapsen mukaan eläinlääkärille jotta tajuaisi, että todella aiheutti kovat tuskat pienelle puolustuskyvyttömälle olennolle.

Osaan kaksi: jos lapsi eikä perhe osoittaisi myötätuntoa ja katumusta asiaa kohtaan, ilmoittaisin välittömästi lastensuojeluun. Lapsen normaali kehitys on vaarassa jos lapsi käyttäytyy noin- siihen avuksi tarvitaan viisaita aikuisia, paljon rakkautta ja turvalliset rajat.

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Eikö pojan vanhemmat olleet yhtään vihaisia? Huhhuh, millaisia kakaroita sitä kasvaa :o :kieh:

Olivat vihaisia, mutta tälle koiran omistajalle(kun huusi pojalle), eivät pojalle niinkään... Tämä tapaus ei jätä minua rauhaan, usein mietin tuota koiraa :(

ei mikään ihme, että koulut on täynnä opettajille haistattelevia ala-astelaisia, kun eskari-ikäiselle ei vielä opeteta kotoa elävän olennon kohtelua

Olen samaa mieltä. Omat lapseni rakastavat eläimiä ja kohtelevat tosi nätisti eläimiä, niinkuin kuuluukin. Vanhempien pitää se lapsille opettaa, että eläimiä ei saa kiusata(eikä ihmisiäkään)

Yhteistyössä