mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitä mieltä olette tällaisesta, että kaverini 45v odottaa esikoistaan. hänellä ei ole huolen häivää lastentarvikkeiden hommaamisesta ja äityspakkausta ei ottanut ja eikä muutenkaan ole hajua koko lasten hoitamisesta. vauvan laskettuaika on jo tässä kuussa.

Harvalla esikoistaan odottavalla on mitään hajua vauvanhoidosta....Ja kyllä se vauva pärjää kunhan on vaatteita ja ruokaa tarjolla sopivasti, siihen mitään tavaravuorta tarvita! Ja jos la on vasta tulossa, niin hankintojakin ehtii tehdä vielä mainiosti, vieläpä hyvillä aleprossilla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä mieltä olette tällaisesta, että kaverini 45v odottaa esikoistaan. hänellä ei ole huolen häivää lastentarvikkeiden hommaamisesta ja äityspakkausta ei ottanut ja eikä muutenkaan ole hajua koko lasten hoitamisesta. vauvan laskettuaika on jo tässä kuussa.

Pitäisikö sinun hommata kaveripiiri ja kerätä tarvikkeita kasaan?
Ymmärrän kyllä ettei tuon ikäinen ensisynnyttäjä kaikkea tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Sitä mieltä, että ei vauva niitä tarvikkeita ennen syntymäänsä tarvitsekaan, ja harva ensisynnyttäjä on lastenhoidon asiantuntija.

tarvikkeilla tarkoitin vaippoja, vaatteita yms muuta mitä tarvitaan ja just äippäpakkauksessa ois ollu aika paljon kaikkea. parilla potkupuvulla ja paidalla ei kovin pitkälle pötkitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Moreena:
Ymmärrän kyllä ettei tuon ikäinen ensisynnyttäjä kaikkea tiedä.
No eipä kukaan nuorempikaan ensisynnyttäjä kaikkea tiedä :D

Mä uskon, että 45 v on vielä sen verran järjissään (ei vaivaa dementiat eikä alzheimerit eikä muutkaan) että tietää mitä vauva tarvitsee ja osaa ne myös hankkia sitten, kun katsoo sen olevan tarpeellista.

Sitä mieltä, että ei vauva niitä tarvikkeita ennen syntymäänsä tarvitsekaan, ja harva ensisynnyttäjä on lastenhoidon asiantuntija.

tarvikkeilla tarkoitin vaippoja, vaatteita yms muuta mitä tarvitaan ja just äippäpakkauksessa ois ollu aika paljon kaikkea. parilla potkupuvulla ja paidalla ei kovin pitkälle pötkitä.

No montako vaippaa ja vaatetta sun lapset tarvitsi ennen syntymäänsä? :D
Ehtiihän ne hankkia.

No montako vaippaa ja vaatetta sun lapset tarvitsi ennen syntymäänsä? :D
Ehtiihän ne hankkia.

meillä ainakin oli kaikki valmiina kun sairaalasta kotiin tulin..ois saattanu olla isäntä pihalla kun oisin lähettäny sen ostoksille..

meillä ainakin oli kaikki valmiina kun sairaalasta kotiin tulin..ois saattanu olla isäntä pihalla kun oisin lähettäny sen ostoksille..

No, ehkä sun kaverisi mies ei ole pihalla, ja osaa ostaa tarvittavat varusteet?
Tai ehkä kaverisi on menossa ostoksille huomenna?
Meilläkin oli kaikki valmiina, mutta osasi mies ostaa vauvoille vaatetta ja vaippoja ihan itsekin, ilman mun neuvoja :)

No minun lapsellani oli kiire tähän maailmaan ja tuli niin paljon ennen aikojaan, että emme olleet ostaneet tuollaista pikkutavaraa paljoakaan.
Sänky ja hoitopöytä oli ostettuna ja muutamia vaatteita tuli osteltua raskausaikana kun olivat niin söpöjä.
Lastenhuone oli vielä keskeneräinen. Puuttui kattopaneelit ja tapetti seinästä.
Ajateltiin remontoida se valmiiksi ennen vauvan tuloa.

Sitten kun vauva syntyi. Mies oli kanssani sairaalassa koko sen ajan mitä sai olla. Sitten kun hän lähti, tein ostoslistaa ja hän hankki vaipat ja tuttipullot ja vaatteita iltaisin kun lähti sairaalasta kotiin päin. Viikko oltiin siellä vauvan kanssa ja siinä ajassa oli hommattu kaikki tarpeellinen vauvaa varten siihen mennessä kun kotiuduin.

Vauva syntyi keväällä ja remontin teimme sitten kesällä vlmiiksi kun vauvan sai pidettyä ulkona ettei tarvinnut remonttipölyn joukossa olla.

Mitä hoitamiseen tulee. Olin aivan avuton kun hän syntyi, mutta sairaalassa lastenhoitajat opastivat jo seuraavasta aamusta vaipanvaihdossa, kylvetyksessä, navanputsauksessa jne.

Joten kyllä sinun kaverisi asiat ovat aivan varmasti hienosti.
Jos tykkäät niin voithan vaikka kysyä, että onko hänellä jotain juttua vauvanhoidosta joka on askarruttanut, niin voisit yrittää jos osaisit neuvoa kun olet jo itse lasta hoitanut.

Jos tykkäät niin voithan vaikka kysyä, että onko hänellä jotain juttua vauvanhoidosta joka on askarruttanut, niin voisit yrittää jos osaisit neuvoa kun olet jo itse lasta hoitanut.[/quote]

me olaan kerättykin aloituspaketti ja oon muutenkin hommanut vaatteita yms.. just toi kun ei ottanut pakkausta missä tosiaan ois ollu vaikka mitä, häntä itseäkin asia kyllä harmittaa.

Yhteistyössä