Mielipiteitä tilanteesta ja vinkkejä, miten eteenpäin, kiitos.

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
perheen ulkoiluretki loppui vuosisadan riitaan :'( Todella harvoin riidellään meillä ja nyt meni pepulleen.

olimme ulkoilemassa luontopolulla ja piipahdimme eräässä sisäpaikassa myös. Tulin sieltä ulos, muut olivat menneet ulos jo aiemmin ja en nähnyt ketään missään. Soitin miehen puhelimeen ja hän sanoi et lähti tytön kanssa autolle kävelemään (matkaa noin 4km). kysyin missäs poika (10v) ja mies sanoi et jäi johonki sinne !! Kieltämättä poika ei aina kuuntele ja haahuilee, mutta siis poika oli halunnut katsomaan veistosnäyttelyä, pikkusisko ei jaksanut, joten mies fiksuna oli keksinyt et jättää sitten pojan sinne yksin, kun ei lähtenyt heitä seuraamaan =O Mä soitin pojalle ja hän sanoi et yksin on jossain, isi lähti pikkusiskon kanssa. Onneks hänellä oli puhelin mukana ja onneks löysin hänet.

Pojan pitikin mennä miehen vanhemmille yökylään ja ajoin pihaan. Sanoin et mies vie pojan (olin kiukkuinen kuin pieni ampiainen, mut vielä hillitsin..) mies sanos et hän ainakin menee sisälle syömään ja kun sanoin et mua ei nyt todellakaan huvita mennä hymyilemään sinne, sanoi et hän ainakin menee. noh, meni sitten ja mä lähdin tytön kans kotio. Väimatkaa 30km.

Mies tuli linkkarilla perässä ja sanos vaan "lähden mökille". Sitten multa repes ja kiukku laukes, ääni korottui ja pääsi itkukin. Mies osas syyttää poikaa, joka ei kuunnellut vaan jäi sinne. Syytti mua kun en kuunnellut häntä, kertaakaan ei sanonut et hups, mä tein hölmösti. Kun liki tärisin kiukusta, niin sanos vaan kato nyt ittees. Ja kun sanoin et mökillä mietteis mistä tämä riita sai alkunsa ja olisiko voinut tilanteen ratkaista muulla tavalla, oli aivan otettu miten häntä loukataan. sanoi vielä et joskus voi lähteä lopullisesti =O

Niin ja kun kysyin et mitä hän sopis äitinsä kanssa pojan hakemisesta kotiin, niin ei sopinut kuulemma mitään et kaipa mä hänet sitten haen. Sanoin etten hae, sopikoot hän. Ei voi tehdä miten haluaa mökötyksissään ja olettaa automaattisesti et muut hoitaa homman.

Miten mä käyttäydyn ku seuraavaks nähdään?

No menet itseesi myös, mietit mikä meni mönkään. En mä olis ainakaan kaasutellut anopin pihasta pois, vaikka olisin ollut miten kiukuissani. Eikä mies olis sen jälkeen tullut bussilla kotiin, vaan mennyt suoraan sinne mökille.

Tuli virhearviointeja molemmille. Annetaan anteeksi ja jatketaan eteenpäin.

Toivottavasti te kumpikin mietitte omaa käytöstänne erossa ollessanne.

Ja joo, mäkin olisin ollut huolesta suunniltani, jos yksi lapsista olisi vaan jätetty johonkin. Toisaalta ymmärrän senkin, että miehellä on vaan voinut mennä hermo sen 10-vuotiaan kanssa, joka halusi sinne näyttelyyn (ja varmaan osoitti sen kaikilla mahdollisilla tavoin, jos yhtään on samanlainen kuin oma päättäväinen 10-vuotiaani) ja samaan aikaan pikkusisko kiukuttelee väsymystään. Joo ei ole fiksua toimintaa aikuiselta, mutta noin vaan joskus käy.

Päivä päättyi kurjasti ja te jäitte siihen peefiilikseen kiinni, joten meni sitten varmaankin syyttelyksi puolin ja toisin. Turhautunut (ja väsynyt?) mies sitten ilmeisesti päätti paeta tilannetta mökille. Mies teki väärin, kun jätti pojan sinne ilmoittamatta sinulle mitään ja ei tuokaan ehkä paras tapa tilanteen selvittämiseksi ole tuo mökille karkaaminen. Minusta kuitenkin sinä itsekin ylireagoit noissa muissa jutuissa, joita kaikkia en rehellisesti sanottuna edes ymmärtänyt...:D

Koittakaa sopia asia jo tänään puhelimitse, kun olette kumpainenkin rauhoittuneet. Paljon mukavampi fiilis sitten kömpiä nukkumaankin. Tsemppiä! :hug:

eniten juuri olen turhautunut siihen, että mies keksi syyttää kaikkia muita muttein nähnyt mitään vikaa itsessään ja tuo pakeneminen paikalta ärsytti suunnattomasti =O Sanoin jo ajaessani miehen vanhempien luo, etten sisälle tule (emme olleet sellaista missään vaiheessa sopinutkaan). Kieltämättä olisin varmaan voinut ehdottaa et haen hänet rapun edestä myöhemmin tms..
Jotenkin tuntuu ettei hän halua tänään puhua.. ja en ole ihan varma, mitä mä pyydän anteeks? Poikamme on välillä todella ärsyttävä ja käy hermoille, mutta lasta vaan ei voi jättää yksin vieraaseen paikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta;28269953:
Sanoin jo ajaessani miehen vanhempien luo, etten sisälle tule (emme olleet sellaista missään vaiheessa sopinutkaan).
Loukkaavaa käytöstä tuollainen. Ainakin meidän perheessä olisi. Oli sitten kumman vanhemmista tahansa kyse.

No aika idiootti mies. Ensimmäinen virhe jättää lapsi yksin harhailemaan vieraaseen metsään, toinen virhe tahallaan siirtää riitaa ja jäädä äidin passattavaksi ja kilmas tuo mökille karkaaminen.

[QUOTE="vieras";28269975]Loukkaavaa käytöstä tuollainen. Ainakin meidän perheessä olisi. Oli sitten kumman vanhemmista tahansa kyse.[/QUOTE]
miten? Alunperin olimme sopineet että viemme pojan yökylään ja ennenkin on vaan siis viety, ei kyläilty samalla ja ennenkin toisinaan on toinen odottanut autossa. En missään vaiheessa ajatellut et porukalla sinne menisimme aikaa viettämään. matkalla sitten mies näiden juttujen jälkeen päätti et mennään kaikki sisälle, jolloin mä sen verran kiukkuinen ettei kyläily napanneet. jos oltaisiin etukäteen sovittu ja miehen äiti olis odottanu, toki olisin mennyt. voihan tietysti olla et mies sopikin jotain muttei kertonut muille. ja tosiaan oli sitten vienyt pojan sinne, sopimatta yhtään mitään pois hakemisesta. piti itestään selväönä, et se on moro, mä lähden mökille ku jurppii, joku kai pojan hakee joskus kotio..

Meilläkin riidellään harvoin, ja kun riidellään, ne saattaa olla aika isoja..... Siis sellaisia kuin teillä. Tosin ei oo mökkiä minne mennä. Mut nyt puhelin käteen ja sopimaan.

No mun mielestä miehen moka kun lapsensa noin jättää.

Ja virheitä sattuu, ne myönnetään ja niistä opitaan, tähän ei miehesi pystynyt.

Mun mielestä ihan fiksua ettet mennyt anoppilaan kiukkuamaan, ei kukaan pysty pahaa suuttumustaan nielemään pois noin käskystä, ei omasta tai miehen käskystä.

Tuntuu kuin koko tilanteessa miehesi vain halusi vältellä tilannetta, meni "äidin helmoihin" turvaan kun tiesi ettet siellä mitään voi sanoa. Ja sitten liukenee mökille.
Pöh.

Sinuna odottelisin huomiseen, antaa tunteiden rauhoittua ja pään selventyä sitten sovitte huomenna ne asiat.

Älä nyt tommosesta noin kovasti loukkaannu. Jos sun mielestä lasta ei saa jättää yksin (eikä saakaan) niin missä sä sillon olit? Oletit että mies huolehtii lapset? 10v ei oo enää mikään taapero, miehelläs on vaan mennyt hermo jos toinen on kinunnut pois ja toinen ei oo millään lähtenyt, on jättänyt isomman lapsen sun huoleks. Toki siitä olis sulle pitänyt tulla sanomaan mut ajatteli varmaan pienemmän lapsen parasta, että lähtee autolle ennen kuin väsähtää kokonaan.
Soittelette huomenna ja pyydätte anteeks puolin ja toisin.

Jos päätän odottaa et hän avaa kesksutelun, sitä ei koskaan tule.. toisaalta voisin ehkä illalla laittaa txt, että molemmilla meni ehkä jossain kohtaa yli? Aloin miettimään et eikö hän vaan näe itsessään mitään häikkää vai oliko ihan oikeesti ok, et jätti pojan?? Mäkin voisin jättää toisaalta, mut odottaisin pienen matkan päässä. Nyt mies oli ehtinyt todella kauas. Kun ilmoitin hälle, et mitä jos olisin vaan lähtenyt luontopolkua piktin kävelemään, olettaen et otan heidät kiinni. missä vaiheessa olisi soittanu pojalle tai mulle?? Oli vissiin laskenut juuri sen varaan, et mä en lähde kävelemään ilman poikaa tai kysymättä mis kukin on..

Mistä tää riita oikein alkoi? Siitä että 10 vuotias jäi yksin tutkimaan patsaita? Ja hänellä oli puhelin mukana. Mikä siinä meni pieleen? Sorry, mut mä en käsittäny mikä riita teillä oli. Tai siis riidanhan saa vaikka mistä, mut mistä se alkoi?

[QUOTE="vieras";28270237]Älä nyt tommosesta noin kovasti loukkaannu. Jos sun mielestä lasta ei saa jättää yksin (eikä saakaan) niin missä sä sillon olit? Oletit että mies huolehtii lapset? 10v ei oo enää mikään taapero, miehelläs on vaan mennyt hermo jos toinen on kinunnut pois ja toinen ei oo millään lähtenyt, on jättänyt isomman lapsen sun huoleks. Toki siitä olis sulle pitänyt tulla sanomaan mut ajatteli varmaan pienemmän lapsen parasta, että lähtee autolle ennen kuin väsähtää kokonaan.
Soittelette huomenna ja pyydätte anteeks puolin ja toisin.[/QUOTE]
Ihan olin vessassa. toki 10v voi olla yksin, mutta ei täysin vieraassa ympäristössä, tietämättä mihin päin pitää lähteä.. ja tosiaan kun soitin ekaks miehelle, mis ovat niin sanoi ettei tarkalleen osaa sanoa misä kohtaa mettäpolkua menevät, siinäkään vaiheessa ei sanonut et menee kahen tytön kanssa. kun kysyin et onko poikakin matkassa, vastasi et ei ku jäi sinne jonnekin..

Mä olisin ihmetellyt jo sitä, että häipyy ilmoittamatta mulle mitään. Vaikka lapsi olisi kuinka väsynyt. Enkä tosiaan hyväksyisi sitä, että 10-vuotias jätetään yksin hortoilemaan, kun autokin noin kaukana. Ja kun tarkoitus oli vain poika heittää anopille, mielestäni et tehnyt siinäkään väärin, ettet sisälle halunnut. Tuollaisenkin voisi sopia etukäteen. Miehesi kuulostaa vähän samanlaiselle kuin omani. Eikä hänessä itsessään ole koskaan vikaa. Monesti purkaa oman harmistumisensa jollain älyttömällä tavalla.

[QUOTE="vieras";28270304]Mä olisin ihmetellyt jo sitä, että häipyy ilmoittamatta mulle mitään. Vaikka lapsi olisi kuinka väsynyt. Enkä tosiaan hyväksyisi sitä, että 10-vuotias jätetään yksin hortoilemaan, kun autokin noin kaukana. Ja kun tarkoitus oli vain poika heittää anopille, mielestäni et tehnyt siinäkään väärin, ettet sisälle halunnut. Tuollaisenkin voisi sopia etukäteen. Miehesi kuulostaa vähän samanlaiselle kuin omani. Eikä hänessä itsessään ole koskaan vikaa. Monesti purkaa oman harmistumisensa jollain älyttömällä tavalla.[/QUOTE]
Kiitos kun ymmärsit pointin. Soittaisitko tai laittaisitko viestiä illalla?

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta;28270324:
Kiitos kun ymmärsit pointin. Soittaisitko tai laittaisitko viestiä illalla?

Ennen olisin laittanut varmaan montakin viestiä, kun on niin paha mieli. Nykyään ehkä odottaisin seuraavaan päivään ja toivoisin, että mies ilmottelisi itsestään ensin.

Siis ihan aikuisten oikeasti et nyt osaa ite selvittää tätä asiaa miehes kanssa, vaan kysyt palstalta neuvoja miten toimia asian kanssa?

Aika tökerösti käyttäydyit kyllä sinäkin, kun et mennyt miehes kanssa kylään, vaan kaasuttelet pois paikalta. Kyllä aikuinen ihminen sen verran "kestää", että voi hetken aikaa esittää, että kaikki on hyvin. Olisipa saattanut sillä reissulla tuo tilannekin raueta.

Mutta nyt se vinkki: se on ihan se ja sama kumpi sen aloitteen sopimiseen tekee, kunhan tekee. Joten SOITA nyt ihmeessä sille ukolles äläkä täältä kysele neuvoja!

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta;28270176:
miten? Alunperin olimme sopineet että viemme pojan yökylään ja ennenkin on vaan siis viety, ei kyläilty samalla ja ennenkin toisinaan on toinen odottanut autossa. En missään vaiheessa ajatellut et porukalla sinne menisimme aikaa viettämään. matkalla sitten mies näiden juttujen jälkeen päätti et mennään kaikki sisälle, jolloin mä sen verran kiukkuinen ettei kyläily napanneet. jos oltaisiin etukäteen sovittu ja miehen äiti olis odottanu, toki olisin mennyt. voihan tietysti olla et mies sopikin jotain muttei kertonut muille. ja tosiaan oli sitten vienyt pojan sinne, sopimatta yhtään mitään pois hakemisesta. piti itestään selväönä, et se on moro, mä lähden mökille ku jurppii, joku kai pojan hakee joskus kotio..
Okei, ei siinä sitten mitään jos se on teillä normaali tapa toimia. Meillä ei koskaan ole ollut niin, että toinen jäisi autoon odottamaan (ellei ole just vähää ennen käyty ja poikettu jollain isovanhempien asialla). Siksi sellainen herättäisi kummastusta ja isovanhemmat todennäköisesti loukkaantuisivat.

[QUOTE="vieras";28270380]Siis ihan aikuisten oikeasti et nyt osaa ite selvittää tätä asiaa miehes kanssa, vaan kysyt palstalta neuvoja miten toimia asian kanssa?

Aika tökerösti käyttäydyit kyllä sinäkin, kun et mennyt miehes kanssa kylään, vaan kaasuttelet pois paikalta. Kyllä aikuinen ihminen sen verran "kestää", että voi hetken aikaa esittää, että kaikki on hyvin. Olisipa saattanut sillä reissulla tuo tilannekin raueta.

Mutta nyt se vinkki: se on ihan se ja sama kumpi sen aloitteen sopimiseen tekee, kunhan tekee. Joten SOITA nyt ihmeessä sille ukolles äläkä täältä kysele neuvoja![/QUOTE]
täällä kaiketi yleisesti kysellään mielipiteitä ja ajatuksia? miksi minun olisi tarvinnut esittää?????

Olisin raivostunut kuin jalopeura, jos ukko olisi tuonikäisenä tytön jättänyt jonnekin soittamatta ensin minulle, ja kertomalla asiasta!

Entäs jos molemmat vaan pyytäisi anteeksi?

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta;28270397:
täällä kaiketi yleisesti kysellään mielipiteitä ja ajatuksia? miksi minun olisi tarvinnut esittää?????

No minusta tuo nyt vain on erittäin töykeää käytöstä isovanhempia kohtaan, kun et mennyt käymään, mutta lastenhoitoapu kyllä kelpaa. Sen verran pitäisi edes toisia käydä tervehtimässä. Nyt nolasit kyllä itsesi ja tietyllä tapaa myös miehesi.

Yhteistyössä