Mielipiteitä nimestä Aleksi? mikä toiseksi nimeksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kummipoikani on Aleksi ja nätti on nimi. :) Suosittu tai ei, olen elämäni aikana törmännyt kolmeen Aleksiiin (eli en kovin moneen ;) ). Noistakin kaksi on jo aikuisia ja nyt tämä yksi pieni, ihana poitsu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja kettu:
Kauhean kliseinen muotinimi, meidän lasten tarhassa varmaan joka toinen poika on Aleksi.

Onkohan suunnilleen kaikki Aleksit teiän tarhassa, ku niissä tarhoissa joissa minä oon työskennelly, ei oo ollu montakaan Aleksia.

Minustakin Aleksin suosio on näillä seuduin huikan hiipunut. Nykyisten alakoululaisten ikäluokassa oli todella suosittu ja harvassa olivat ne päiväkotiryhmät, joista ei Aleksia löytynyt.

Mutta huippusuositunkin nimen kohdalla voi käydä niin, että koskaan ei törmääluokalla tms. kainoihin. Itsellä on aikani suosituin nimi eikä koskaan vaikka koulussa luokallani tai harrastusten parissa ollut samananimistä.
Lapsellani on harvisempi nimi ja kuinka ollakaan päiväkodissa on samanniminen lapsi. Minusta tosin on vain hauskasta, jos samaasta nimistä pitäviä löytyy ja sen myötä lapselle kaimoja.
Mutta jos löytää kivan nimen turha sitä on hylätä sen tähden, että liian monella olisi sama nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kamalan tavallinen, mutta jos se ei haittaa niin ihan ok. Jotenkin mua miellyttää enemmän Akseli. Laittaisin itse ennemmin toiseksi nimeksi.

Meidän pojalla on nimi Akseli mutta ei kukaan sitä muista. Kerhossa, neuvolassa, lääkärissä, sukulaiset....8 ihmistä 10:stä sanoo Aleksiksi ja vie piiiitkään ennen kuin oppivat sanomaan oikealta nimeltä. Lukihäiriöisiä?

Yhteistyössä