S
sama
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minä tunnen useamman Eemelin, yksi heistä on kummipoika. On kiva nimi, mutta aika yleinen. Viljami ja Eemeli tuntuu olevan aika suosittu veljesparin nimi.
ei ole minun tuttavapiirissä kellään, joten en sanoisi että mikään yleisismpiä ainakaan tämän ajan lapsilla. Toisenanimenä sitä voi olla, mutta kutsumanimenä harvemmin kuulee.
Jos katsot väestörekisterikeskuksen sivuilta niin huomaat, että on tosi yleinen. Itse tiedän tosiaan 2000 luvulla syntyneitä Eemeleitä todella monia ja jatkuvasti se nimi vilahtaa kastetuissa. Toinen kohtuu yleinen vaihtoehto on Eemil.
Väestörekisterissähän ensinnäkin etunimitilastossa on ne toiset ja kolmannetkin nimet siinä laskettu mukaan, sanoinhan juuri itse nimenomaan että toisena nimenä sitä on paljon, mutta en ole kuullut kutsumanimenä juuri yhtään.
Juhani on myös yleinen mutta oletko kuullut monenkaan kutsumanimenä?
Hei haloo minä puhun nyt nimenomaan etunimistä ja niistäkin on lehdissä ainakin kerran vuodessa tilastoja ja kyllä vaan on Eemeli melkoisessa tilastonousussa nimenomaan ETUnimenä. Ja seuraan kastettuja ja Eemeli on nimi mikä vilkkuu siellä ihan yhtenään ETUnimenä ja minä en tuntemattomien lasten toisia nimiä tiedä, mutta kuulen kyllä kun heitä kutsutaan Eemeleiksi. Ja on tosiaan kaveripiirissäkin Eemeliä, lapsen hoitokavereista löytyy....
Höpönlöpön, sun otantas onkin varmaan tooooooosi kattava :lauhg:
Siellä jonkun Eemelin äiti vauhkoo. Minkäs minä niille tilastoille voin. Ja niitä tosiaan löytyy ihan pelkistä etunimistäkin, joissa ei ole huomioitu toisia nimiä. Jos otetaan kaikki nimet niin tosiaan joku Juhani on AINA kärjessä, mutta sitä julkistetaan toisenlaisiakin tilastoja joissa ei ole niitä toisia nimiä mukana.