Mielipiteitä äitiys- ja imetysvaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva yrittäjä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva yrittäjä?

Vieras
Mä olen funtsinut, että josko perustaisin äitiys- ja imetysvaatteita myyvän liikkeen. Nytpä kaipailisinkin kokemuksia ja mielipiteitä tästä asiasta. Mua kiinnostaisi lähinnä, että mikä on sopiva hinta esim. pitkähihaisesta äitiyspaidasta (ei mikään perusteeppari, muttei mikään bilevaatekaan)? Entä farkuista tai muuten housuista? Mistä olette ostaneet ja esim. monetko housut ostitte? Vai oletteko sinnitelleet omilla vaatteilla esim. masutuubien kanssa?

Mietityttää vain, kun yksi äitiysvaateliike toisensa jälkeen siirtyy vain nettiin tai lopettaa kokonaan. Onko markkinat pienentyneet vai onko tuotteet olleet liian hinnakkaita asiakkaille? Itse kun juttelen esim. kavereiden kanssa, niin jokainen tuntuu tuskailevan saman asian kanssa: kivoja äitiysvaatteita on nykyään vaikea löytää ja netistä ei viitsi tilata kun ei pääse sovittamaan.

Kiitos jos viitsitte mielipiteenne jakaa kanssani. :)

Itse tuskailin raskausaikana juuri tuon vaateasian kanssa. Suht huokeahintaisia äitiysvaatteita kun minusta oli aika vaikea löytää. Ainoita paikkoja on H&M, ja ainakin omaan makuuni heidän vaatteensa olivat suurimmaksi osaksi ihan liian tylsiä. Kaikki kivat äitiysvaatteet sitten taas olivat ihan järkyttävän hintaisia, ainakaan minulla pienituloisena ei ollut varaa maksaa jostain trikoopaidasta yli 30 e, ja housuista yli 60 e.

Nyt imetysaikana olen käyttänyt vain (mielestäni luokattoman tylsän näköisiä ja huonosti istuvia) Henkkamaukan imetyspaitoja jotka sopivat kukkarolle paremmin kuin esim. minusta kivemman näköiset Boob-paidat.

Eli itse kaipasin raskausaikana suht edullisia, mutta värikkäitä vaatteita.

Mun mielestä noi Mama licious (vai miten kirjotetaa?) on kohtuu hintasia. Mun mielestä 70e on liikaa (paidasta tai housuista).

Yritin tänään etsiä netistäkin ja kaikki oli kamalia tai kamalan hintasia! Ei auta muu kuin lähteä ajamaan Lahden Kärkkäiselle ostamaan, kun ei täältä rupu-Kouvolasta saa ku H&M:ltä lyhythihasia paitoja :(. Ylen sivuilla oli jotain siitä, että mistään ei äitiysvaatteita oikein saa, kun kysyntä on niin pientä. Lindexkin lopetti malliston siksi.

taas olen valmis maksamaan reilustikin jos ISOILLE odottajillekin tehtäisi odotusvaatteita. Varsinkin noita imetyspaitoja ei ole ja odotushousutkin on vähän niin ja näin. Kahdet housut oli, toiset kaverilta lainassa, toiset tilasin netistä oisko hinta ollut 60 euroa. Ulkovaatteita ei valitettavasti ole, joten housut levensin vanhoista.

Mä odotan nyt toista ja kun kaivoin vanhat odotusvaatteet esiin huomasin että niitä oli tosi vähän. Nyt oon sit ostanut farkut H&M:lta 39e. Tarkoituksena on ostaa vielä muutama aluspaita (voi käyttää sit omien paitojen alla ettei masu näy välistä), leggingssit ja pari paitaa/tunikaa. Jos ei aio hirmu monta lasta tehdä niin äitiysvaatteiden ei tarvitse olla hirmu kestävää laatua, varsinkin jos on tälleen 5v väliä raskauksilla. Ne vanhat vaatteet on jo aika muodittomia.. Eli ostan mieleellään edullisia vaatteita joiden käyttöikä on n.5kuukautta. Paidoista maksaisin 30e enintään, housuista 50e enintään. Paksuja tunikoita jne. talvivaatteiden alle lämintä ostaisin jos en osaisi itse tehdä. Nätit ohuetkin joustavat tunikat vois olla kivoja, ja niistä maksaisin myös n. 30 e.

Eli, tämä raskaus pärjätään kaksilla housuilla, kahdella hameella, legginsseillä, neljällä hihattomalla, kahdella pitkähihaisella trikkooäitiyspaidalla, yhdellä äitiyspaitapuserolla ja muutamalla neuleella. Lisäksi sitten noita omia vaatteita mitkä menevät raskausajankin.

H&M:ltä en oo vielä tälle syksyä löytäny pitkähiasta äitiyspaitaa, ja oisin sellasta tosellaki kaivannu. En mä tarkene pelkällä t-paidalla. Muualla onkin sitten ihan liian kallista opiskelijan pudjetille. 50 ? enempää en maksaisi housuista ja paidasta on 30 ? maksimi. Nyt mulla on kahdet housut ja kolmansien ostoa suunnittelen...ei oo kiva pitää aina samoja :D

Mua epäilyttää kannattavuus. Vaikka periaatteessa on kiva jos pääsisi paikan päälle sovittamaan vaatteita niin ostopäätöksessä ratkaisee paljolti hinta, ja on selvää että vaatekomerossaan nettikaupan varastoa pitävillä on halvemmat hinnat kuin keskustasta kalliin liiketilan vuokranneella. Jos taas liike ois syrjemmässä kuin ydinkeskustassa niin on melkein sama tilata netistä, jos ei sitten ole samassa yhteydessä jotain vaunuja ja turvaistuimia myynnissä. Äitiysvaatteiden käyttöikä on niin lyhyt että usein päätyvät hyväkuntoisina eteenpäinmyytäväksi joka kanssa pienentää markkinoita.

Kiitokset kaikille vastauksista, kaipailisin vielä lisää pohdintoja ja mielipiteitä! Mietin juuri, että miten esim. Saksassa on äitiysvaatteet todella edullisia ja täällä sikahintaisia. Ehkä syynä on pienet markkinat? Entä jos tarjolla olisi samassa liikkeessä sekä uusia että käytettyjä äitiys- ja imetysvaatteita?

Alkuperäinen kirjoittaja :
taas olen valmis maksamaan reilustikin jos ISOILLE odottajillekin tehtäisi odotusvaatteita. Varsinkin noita imetyspaitoja ei ole ja odotushousutkin on vähän niin ja näin. Kahdet housut oli, toiset kaverilta lainassa, toiset tilasin netistä oisko hinta ollut 60 euroa. Ulkovaatteita ei valitettavasti ole, joten housut levensin vanhoista.
Mä taas esikoista odottaessani ostin itselleni vaatteet marketin lastenosastolta. Äitiysvaatteisiin kun olisi silloin mahtunut kaksi puujaloilla kävelevää meikäläistä :D

Minäkin ostin H&M:ltä ja Lindexistä aikoinaan. Housuista en halunnut maksaa n.40e enempää, paidat n.20-30e oli ihan hyvä hinta. Äitiysfarkkuja en raaskinut ostaa kun kaikki oli yli 50e. En tosin muutenkaan ole kova shoppailemaan. Yhtään masutuubia en ostanut, sen sijaan ostin pitkänmallisia toppeja jotka menivät koko raskausajan. Äitiysvaatteita ostin yleensä alesta. Käytössä oli legginsejä, äitiyshousuja 3kpl (siistit, reisitaskut ja colleget), imetyspaitoja 2kpl, imetystoppeja 4kpl.

Mä en oikein ymmärrä tuota, että kysyntä on pientä, kun aika suuri joukko naisia kuitenkin on koko ajan raskaana. Mä olen ihan tuskaisena yrittänyt löytää sopivia ulkohousuja, mutta en ole löytänyt mistään.

Äitiyshousuista olen valmis maksamaan enintään 40-50 euroa. Arkena käytettävistä paidoista ja topeista 30-40 euroa. Jostain juhlavaatteesta enemmän, mutta niitä en hankkisi kuin 1-2 kappaletta. Eli erityisesti minä kaipaisin ulkoiluvaatteita ja kivannäköisiä tunikoita yms. arkivaatteita.

mä en oo koskaan käyttäny imetyspaitoja,tavallisilla hyvin pärjänny.Samoin en oo koskaan ostanut äitiyspaitoja erikseen,mutta äitiyshousuja ostin kahdet ja niillä pärjäsin kaks raskautta.

Esikoista kun odotin minulla oli neljät äitiyshousut (2xfarkut, suorat mustat, trikoot) pari paitaa ja muuten mentiin normaaleilla paidoilla (tunikoita ym. oli paljon muodissa). Varmaan yksikään vaatekappale ei maksanut yli 30? ja paljoa sitä enempää en olisi ollut valmis maksamaankaan. Toiset farkut taisi olla loppuunmyyntialesta alle 10?.

Äitiysvaatteet ovat ainakin Oulusta kadonneet, saa ihan hakemalla hakea. Erikoisliikkeissä suurin osa on aivan liian kallista, maksan 40+? vain esim. todella laadukkaista imetysliiveistä, en todellakaan paidoista tai housuista joissa on suurinpiirtein vain ylimääräinen kangaslirpake. Luulisin, että kysyntää olisi kyllä edullisille vaatteille, mutta en sitten tiedä miksei niitä missään ole :/ .

Itse ostin ensimmäiset äitiyshousuni 3 raskauden aikana hennesiltä ja käytin niitä 2 raskautta. Viimeisen raskauden meinasin kulkea tavan housuissa, mutta kirpparilta ostinkin yhdet haalarit ja samassa oli paitakin. Imetysajat olen kulkenut tavan vaatteissa. Joten mun kaltaisista ihmisistä tuskin saisit asiakasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva yrittäjä?:
Mä olen funtsinut, että josko perustaisin äitiys- ja imetysvaatteita myyvän liikkeen. Nytpä kaipailisinkin kokemuksia ja mielipiteitä tästä asiasta. Mua kiinnostaisi lähinnä, että mikä on sopiva hinta esim. pitkähihaisesta äitiyspaidasta (ei mikään perusteeppari, muttei mikään bilevaatekaan)? Entä farkuista tai muuten housuista? Mistä olette ostaneet ja esim. monetko housut ostitte? Vai oletteko sinnitelleet omilla vaatteilla esim. masutuubien kanssa?

Mietityttää vain, kun yksi äitiysvaateliike toisensa jälkeen siirtyy vain nettiin tai lopettaa kokonaan. Onko markkinat pienentyneet vai onko tuotteet olleet liian hinnakkaita asiakkaille? Itse kun juttelen esim. kavereiden kanssa, niin jokainen tuntuu tuskailevan saman asian kanssa: kivoja äitiysvaatteita on nykyään vaikea löytää ja netistä ei viitsi tilata kun ei pääse sovittamaan.

Kiitos jos viitsitte mielipiteenne jakaa kanssani. :)

Joo, ihan ehdottomasti on puute nuorekkaista, rock henkisistä äitiysvaatteista! Niitä saa vaan ulkomailta tilaamalla.

Kaikki vaatteet muuttuu hirveiksi kukallisiksi ryysyiksi tai joksikin pallokuvioisiksi mekoiksi, kun siirrytään äitiysvaatteisiin :x :x :x.

Itse kaipaisin raskausaikanakin mustia värejä, pääkallokuvioita :D, mustia farkkuja & housuja ymsymsyms...Ei mitään kaameita karmaita lötkökankaisia imetysliivejä, vaan asennetta ja niittejä kehiin kiitos =)

Yhteistyössä