mielipiteeni sektiosta

  • Viestiketjun aloittaja mamma28
  • Ensimmäinen viesti
mamma28
Ajattelimpa minäkin osallistua keskusteluun ja kertoa oman kokemukseni...
Tyttö syntyi 28.6. sektiolla koska oli niin iso verrattuna mun lantioon.Aluksi päätös pelotti ja leikkaussaliin menokin pelotti,mutta sit kun vihdoin paikat puutui ja mies oli vieressä paijaamassa niin helpotti.Henkilökunta KOKSissa on valtavan ihanaa ja kokemus muutenkin sektiosta oli hieno.Tuntui ihan oikealta synnytykseltä!Olen toipunut nopeasti ja mieli on hyvä,joten en enää pelkää tehdä lisää lapsia,molemmat synnytystavat on nyt koettu.Sektio on yksi tapa saada lapsi terveenä maailmaan ja olen onnellinen ettei tarvinut alateitse isoa tyttöä synyttää.Loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Samanlaisia kokemuksia täälläkin. Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla perätilan ja istukantoimintahäiriön takia. Kuopus taas ison kokonsa ja tilanteen kypsymättömyyden vuoksi 3 viikkoa sitten.

Molemmat toimenpiteet sujuivat hyvin, mies oli kokoajan mukana ja vauvat vierihoidossa. Paraneminen nopeaa ja kivuiltakin vältyttiin (uskomatonta kyllä!). En osaa varmuudella sanoa miten lapsillemme olisi altiesynnytyksessä käynyt, mutta ainakin meille sektio takasi sen ettei synnytystapa vammauttanut lapsia. Lämmin ja kiitollinen mieli noista synnytyksistä jäi.
 

Yhteistyössä