Viime yönä luin Caroline Koiviston kirjan Kolmastoista askel, joka kertoo jenkkilän kuolemantuomioista ja kirjassa on tuomittujen ja heidän omaistensa haastatteluja. Kyllä avautu mullakin, entisellä kuolemantuomion kannattajalla silmät, kun sai lukea, miten ihan melkein kuka tahansa voi siellä saada kuolemantuomion IHAN ILMAN SYYTÄ! Ihmisiä lavastetaan syyllisiksi ja todisteita tekaistaan tai jätetään ottamatta huomioon. Liian moni on kuollut syyttömänä tuomittuna rikoksesta, jota hän ei tehnyt.
Mä olen aina pitänyt jenkkejä hieman yksinkertaisina, kostonhimoisina juntteina ja mielikuva senkuin vahvistui vain. Kuolemantuomio on selvä kosto, eikä rangaistus.
Suosittelen kyllä tota kirjaa kaikille, joita kiinnostaa ihmisoikeudet ja toi kriminologia ihan muutenkin.
Mä olen aina pitänyt jenkkejä hieman yksinkertaisina, kostonhimoisina juntteina ja mielikuva senkuin vahvistui vain. Kuolemantuomio on selvä kosto, eikä rangaistus.
Suosittelen kyllä tota kirjaa kaikille, joita kiinnostaa ihmisoikeudet ja toi kriminologia ihan muutenkin.