Mielipidettä kaivataan

Elikkä...poika on vajaa 5kk vanha. Viikon verran olemme maistelleet riisipuuroa (velliä ei syö ja maissista tuli hillittömät ilmavaivat) ja nyt on poskissa kuivaa punoitusta (ei varsinaista ihottumaa). Eikä kakkakaan ole tullut 5 pvään. Muuten mennään vielä rintamaidolla.

Pitäisikö huolestua, onko mahd.allergiaa vai olenko vaan taas kerran ylihuolehtivainen (lue vainoharvainen)?

Olen ajatellut että poskien ihottuma tulee syljestä, jota riittää korviin asti ja siitä kun pojan nukkuessa mahallaan posket hankautuvat. Ja eikös hampaiden tuloonkin liitetä kasvojen ihottuma?

Poika ei kakkaamattomuus vaivaa eikä "ihottuma", on oikein hyväntuulinen ja naureskelevainen oma itsensä

Mielipiteitä kaipaisin ennen kun menen lääkäriä tilaamaan.

 
Mun poika 7kk sai poskiinsa kuivat ihottumat riisistä ja punoitusta. Vauvalla muitakin allergioita, esim. maito. Minä olen jättänyt heti pois sellaisen ruoka-aineen joka on aiheuttanut vähäisiäkin oireita, koska kun kokeilee jotain uutta, on vaikea tietää, mistä oireet tulevat, jos iho ei ole puhdas. Poika saa oireita myös valmissoseiden riisitärkkelyksestä, joka on kai aika harvinaista.
 
Pauppiliini harmaana
Jos se on allergiaa, se voi olla jotakin mitä sinä syöt, koska rintamaidon kautta kaikki kulkeutuu poikaasi. Pienillä lapsilla yleisimmät allergisoivat ruoka-aineet ovat lehmänmaito, kotimaiset viljat ja kananmuna; niistä yleensä aloitetaan kartoittaminen.
 
Pauppiliini harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2005 klo 20:31 villi lupiini kirjoitti:
siis kerroitko että ei ole maha toiminut 5pv:ään.
eikö vauvoilla pitäisi maha toimia joka päivä?
Kun lapsi alkaa saamaan kiinteämpää kuin rintamaito, myös suolen toiminta muuttuu. Rintamaito on helposti sulavaa ja se tulee melkein saman tien "putken" toisesta päästä pois. Kiinteissä on enempi tekemistä. Esim. meillä tyttö, silloin myös iältään 5 kk, oli kerran toista viikkoa kakkaamatta. Voitte uskoa että helpotti, kun annoin täyden satsin duphalacia. Sitä ennen yritin mallasta ja luumua, kummastakaan ei mitään hyötyä. Duphalacia/levolacia voi antaa huoletta jo tuon ikäiselle. Kumpikin vaikuttaa paikallisesti suolistossa.
 
Ei kai teillä nyt sentään lääkäriin oo asiaa, vielä ainakaan. Jätä pois vähaksi aikaa ne ruuat, mistä oireita tulee. rasvaile iho kuntoon ja yritä uudelleen joskus myöhemmin.
Ja tuo kakka-asia on kyllä ihan yksilöllistä. Meidän poika kakkasi pelkällä tissillä ollessaan parin viikon välein. Nyt kun on saanut kuukauden verran kiinteää, kakkaa vähintään kerran päivässä, paitsi porkkanasta meni vähän kovalle ja tuli muutaman päivän väli.
 

Yhteistyössä