Mielipidettä hoitolaukusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun mielestä oli turhake, en ikinä jaksanu raahata sitä mukanani. Mutta ei ne niin kamalasti maksa. Meidän oma Espritin laukku maksoin muistaakseni kympin uutena kaupasta.

Asutaan kyl aika landella, joten joka paikkaan tarvii erikseen oikeasti lähteä, niin siellä hoitolaukussa olis kaikki sit valmiina, vaipat, harso, tutti jne.. Monella oon nähny just puman ja adidaksen olkalaukkuja, onkohan niissä mitään "sisuksia", siis lokeroita sun muita et pysyis vesipullot pystyssä..? Tietty niitäkin varmaan erilaisia. Joku muuten kehu muovitettua froteeta, et kannattaa siitä leikata sopiva soiro hoittikseen mukaan, vieraspaikka-alustaks! Muita tee-se-itse-vinkkejä?

Meillä oli ja on hoitolaukkuna tavallinen olkalaukku. Kaikki tarvittava mahtuu, tarpeeksi taskuja. On saanut sekä vaunuhin että matkarattaisiin työntöaisaan roikkumaan. Hoitolaukut oli niin tympeän näköisiä ja lisäksi törkeän kalliita (!!!) että ostin Conversen värikkään olkalaukun.

Onko vaunuihin muuten sellaisia koukkuja sinne sivuihin, joista saisi sen laukun paremmin roikkumaan? Kun kokeilin tuossa vielä (tyhjiin, maaliskuussa matkustajan saaviin) vaunuihin vanhaa pienehköä laukkua, niin eihän se siinä paikallaan pysty? Suutarilla tosin vois varmaan käydä sit laitatuttamassa nepparit, mut mitäköhän se sit taas maksaa...

[QUOTE="Mona";25591894] Joku muuten kehu muovitettua froteeta, et kannattaa siitä leikata sopiva soiro hoittikseen mukaan, vieraspaikka-alustaks! Muita tee-se-itse-vinkkejä?[/QUOTE]

Mosissa hoitolaukuissa tulee itsessään mukana sellainen valmis alusta esim. vaipanvaihtoja varten :)

Ei sille ole mitään määrettä,mikä käy hoitolaukuksi ja mikä ei :D
Itse olen joskus kantanut hoitolaukkua mukana, jos on tarvinnut molemmille muksuille vaihtovaatetta ym. mukaan. Usein tulee laitettua käsilaukkuun muutama vaippa vaan mukaan. Tai sitten rattaiden verkkokassiin, käy hyvin hoitolaukusta.

Meillä oli vain hoitoreppu mikä sopi silloiseen elämäntyyliini paljon paremmin. En siihen aikaan käyttänyt käsilaukkua. Nykyään ehkä saisin tungettua käsilaukkuun kaiken.

Esikoisen kohdalla ei löydy tarpeeksi isoa hoitolaukkua koskaan :D

Seuraavien kohdalla sitten riittää aika pieni olkalaukku, huomattavasti tuota linkitettyä pienempi, missä on vaan paljon taskuja. Itse hankin aika pienen olan yli heitettävän sporttilaukun, jotta sain esikoisen kanssa pyöräilessä kukkaron ja juomista yms mukaan, seuraavien kanssa se toimi hoitolaukkuna. Jäii kädet vapaaksi, laukkuun meni hyvin muovitettu hoitoalusta, pari harsoa, pari vaippaa, lusikka, ruokapurkki, vesipullo, nenäliinoja ym tarpeellista. Taskujen ansiosta kaikki löytyi vielä helposti. Repusta en ole tykännyt, koska se hiostaa helposti selkää.

Mulla on iso käsilaukku missä on kaikki tarpeellinen.. :D ja jossain kohtaa tavan koululaisen olkalaukku ajoi hoitolaukun virkaa, musta ne viralliset hoitolaukut on vaan taas yks tapa lisää rahastaa..

Uusimmat

Yhteistyössä