Mielipide kysymys tutista.

Mitä mieltä olette tai kuinka olette itse toimineet: vieroittaako jätkä tutista nyt ennen vauvan syntymän, vai vasta myöhemmin sitten jälkeenpäin? Kumpi teillä on toiminut, tai olettaisitte toimivan paremmin??
 
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
uskoisin että kannattaa vierottaa vasta myöhemmin, eikös usein se tutti vaihe tule takaisin kun vauva syntyy...ainakin olen näin jostain ymmärtänyt...
Niin mäkin olen ymmärtänyt, että esikoista voi vauvan syntymän jälkeen alkaa "vauvattamaan" ja itsellekin on saatava tutti takaisin. Kuulemma itse olin samanlainen :saint: olisiko tutista vierottaminen tässä vaiheessa siis vielä turhaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
vois mennä sujuvasti nyt kun vois tarjota selityksenä, et nyt tarvii tuttia vauva, eikä isoveikka ?
1,8 v? Miksi musta vähän tuntuu että juuri nyt tämä ei asia ei ole selitettävissä: jos sen nyt ottaa pois, ei ehkä kannata palata aiheeseen hetkeen aikaan, kun jää sitä kaipaamaan. Siksi mä mietinkin että sitt kun vauva syntyy ja sillä onkin se tutti, tuleeko jätkälle sitt liian ikävä omaansa...

Voin olla väärässä, en tiedä. Pohdiskelen vaan. :ashamed:
 
vieras
Otin tytöltä tutin kun oli 1v4kk, pikkuveli syntyi kun oli 1v8kk. Eli 4kk tuli väliä. Oli hyvin unohtanu koko tutin siinä ajassa, piti ihan luonnollisena et vauva söi tuttia. Tutin perään huuteli 2 iltaa, sen jälkeen ei mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:
uskoisin että kannattaa vierottaa vasta myöhemmin, eikös usein se tutti vaihe tule takaisin kun vauva syntyy...ainakin olen näin jostain ymmärtänyt...
Näin minäkin kuullut. Jos vauvan syntymä ja tutista vieroitus hyvin lähekkäin, esikoiselle helposti kaksi isoa asiaa kerralla sulateltavaksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja johnu83:
Eikös siinä kumminkin ole joku ohjeistus että kannattais ennen 2v vierottaa..? Joku puheen ja kitalaen muodostumisjuttu. Niin ja ne hampaat..
Joo, no... :whistle:

Mä olen ollut itse 4 vee, ennenkö multa on otettu tutti pois. Eikä mun hampaissa ole ikinä ollut mitään vikaa varsinaisesti, ja puhettakin on tullut aina enemmän kuin olisi ollut suotavaa. Joten mä en ihan kaikkien suositusten mukaan marssi, enkä niihin usko. :ashamed:
 
Minä vieroitin odotusaikana neidin niin tutista kuin tuttipullostakin,tutti lähti kun oli 1v4kk ja pullo jokunen kuukausi myöhemmin,ei yrittänyt syödä pikkuveljen tuttia muistaakseni kertaakaan,eikä kaipaillut sitä muutenkaan pois ottamisen jälkeen lainkaan.
 
v
olen vierottanut kaksi lasta tutista ennen vauvan syntymää siten että tutitonta aikaa on ollu n 3-4kk ennen vauvaa niin on hyvin unohtunut. ikäeroa on n 2v ollut molemmilla. Jos vauva on syntymässä ihan kohtapuoliin niin sitten siirtäisin suosiolla.
 

Yhteistyössä