mielialalääkkeet, auttakaa kiltit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipuoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipuoli

Vieras
Ne pitäisi nyt sitten aloittaa. Jännittää kauheesti, jos niistä tulee jotenkin outo olo tai vaikkapa pahoinvointia :/

Sit semmonen tyhmä kysymys, että lihottavatko ne? Muistelen, kun eräs kaverini joskus aloitti niiden syömisen ja hän turposi ihan hirveästi! Itse olen juuri laihduttanut monta kymmentä kiloa, en haluaisi niitä takaisin, kun nyt vihdoin näytän hyvältä. Turhamaista ehkä, mut kuitenkin...

mulla oli sellaset masennuslääkkeet,jotka aiheuttivat laihtumista.Sekään ei kyllä ollut hyvä,koska olin TOSI laiha syödessäni niitä.
Mulla ei oloon vaikuttanut mitenkään,ei outoa oloa tai tms,mutta tyhjään mahaan ei kannata ottaa niitä...sillon mulla tuli hiukan etova olo.

Rohkeasti vaan.:) tsemppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
mulla oli sellaset masennuslääkkeet,jotka aiheuttivat laihtumista.Sekään ei kyllä ollut hyvä,koska olin TOSI laiha syödessäni niitä.
Mulla ei oloon vaikuttanut mitenkään,ei outoa oloa tai tms,mutta tyhjään mahaan ei kannata ottaa niitä...sillon mulla tuli hiukan etova olo.

Rohkeasti vaan.:) tsemppiä.

Kiitos tsempeistä ja vastauksesta :)

hyvä lääke on. Hiukan voi tulla huonoa oloa tai lievää kuvotusta, jonka pitäisi mennä ohi parissa viikossa. Näin siis yleisesti, yksilöllistähän kaikki on.

Usein se lihominen johtuu ihan siitä perussairaudesta,ei lääkkeestä. (siis masennuksen kohdalla siitä,ettei jaksa liikkua niin kuin ehkä ennen)Kyllä ne voi pari kiloa lisätä painoa,mutta ei kymmentä. Lääkäri voi tämän vahvistaa. Ei kannata lihomisen pelossa jättää aloittamatta kuuria,jos se on sulle määrätty :hug:

Laitan nyt tähän samaan jatkoksi kysymyksen. Onko täällä triptylin käyttäjiä tai oikeastaan joka on sen lopettanut. Sain nimittäin kipukynnyksen nostamiseen, nyt ajattelin lopettaa kun tuntuu, että ei ole apua, olen ottanut 10 tai/ja 20 mg. Tuleekohan vierotusoireita, 2 kertaa olen nyt jättänyt ottamatta, vielä ainakaan ei ole tullut mitään.