Mieletön moka leivinuunin kanssa, auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ennariina

Aktiivinen jäsen
04.01.2007
2 571
0
36
Tein lihapataa leivinuunissa ja kippasin sitten sen lihakastikkeen leivinuuniin. VOI PRKL...sieltä se valu tietysti alapuolella olevaan takkaan. Meillä takka-leivinuuniyhdistelmä. Onko mitään tehtävissä, muuta kun pyyhin ja lapioin ne soosit pois uunista ja takasta, tottakai sinne hirmu kastikejäljet jäi. Voiko sitä uunia nyt käyttää niin kuin ennenkin, tietty käryä varmaan tulee kun kastikejämät sinne paleneet kiinni sekä leivinuuniin että takkaan.
En tee ikinä mitään ruokaa enää siellä, niin hyvä kun se on ollutkin. Mikähän huuto on kun isäntä tulee töistä?!

Mulla on monet kerrat roiskunu enemmän tai vähemmän leivarin pohjalle. (meillä ei kyl oo takkaa siinä alla...), niin siellähän ne kärvistyy, kun seuraavan kerran uunia lämmittää...tuoksun kera ehkä mut ei haittaa!! Mut en tosiaan tiedä, miten toi takka systeemi muuttaa tilannetta..

Tota häh... huutaako teitin muittenkin puoliskot oikeesti tommosesta? Kun mun mielestä ei siinä ole mitään huutamista. Ja suvaitsetteko te sitten semmoista kanssa? Kun eihän lapsillekaan sovi mielin määrin huutaa, niin ei kyllä puolisollekaan.

Mun mies varmasti lohduttais mua jos noin kävis...ja kävihän mulle jokin aika sitten silleen että tein lasgnea puuhellan uunissa ja se jotenki kiehu siellä yli ja uunin pohja oli ihan siinä juustokastikkeessa. Mutta älä huoli,kyllä ne sieltä palaa pois. Käytä ihmeessä jatkossakin leivinuunia hyvillä mielin =)

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Tota häh... huutaako teitin muittenkin puoliskot oikeesti tommosesta? Kun mun mielestä ei siinä ole mitään huutamista. Ja suvaitsetteko te sitten semmoista kanssa? Kun eihän lapsillekaan sovi mielin määrin huutaa, niin ei kyllä puolisollekaan.

Niinpä, miks huutaa toisen vahingolle? Eri asia jos tahallaan vaikka raivopäissään nakkais soossit pitkin uunia/seiniä.. omituinen "mies" ennalla.

Alkuperäinen kirjoittaja hui:

Niinpä, miks huutaa toisen vahingolle? Eri asia jos tahallaan vaikka raivopäissään nakkais soossit pitkin uunia/seiniä.. omituinen "mies" ennalla.

Ihan varmasti ei hirveen mielissään ole. Mulle kuulema aina sattuu ja tapahtuu. No ei se nyt varmaan huuda, mutta varmasti on taas mykkäkoulua ja veetuilua tiedossa. Näin meillä!

Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:

Ihan varmasti ei hirveen mielissään ole. Mulle kuulema aina sattuu ja tapahtuu. No ei se nyt varmaan huuda, mutta varmasti on taas mykkäkoulua ja veetuilua tiedossa. Näin meillä!

Hohhoijaa mikä mies!! Minkäs sitä vahingolle voi:( Harmittaa sinun puolesta. Kannattaa muuten miettiä onko mies tuon arvoinen. Itse en alkaisi pelkäämään elämää miehen takia!!

Kyllä munkin mies valittaa ja joskus korottaa ääntäänkin. Oliskin ihana sellanen mies joka aina taputtais selkään, että ei se mitään kulta..

Mut ei se kyllä tosta huutais, koska tuollaiset liat kyllä palaa pois! Nyt vaan kunnon lämmitykset sinne, niin pian on häipyny. Uskon, että takan puoleltakin häipyy kun sielläkin vaan polttaa..

no mutta jos mies huutais, niin sitten vielä se seuraava kysymys, että ymmärtäiskö se edes hävetä jälkikäteen ja pyytää anteeksi? Ja huutaisko se vaan silleen yleisesti niinkuin olis varpaansa lyöny, vai solvaako se myös?

Alkuperäinen kirjoittaja Ennariina:

Jaksamisia sulle.. :hug: Ei se meilläkään mielissään olis, mutta olis vaan että "Jaha, just" kun kuitenkin yritin itse siivota, enkä jättänyt ukolle siivottavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
:o mulla on sit kai ihan nössö mies. En osaisi kuvitella että se mulle keuhkoaisi jostain vahingossa sattuneesta asiasta.

Niinpä kait sit minullakin :D Mun mies nauroi ihan kyynelteen astiin kun ajoin autolla vahinkossa rakenteilla olevasta autokatoksesta alimmaisen palkin pois (ei ollut kova vauhti, jarrutus vaan hiukan myöhästyi ja osuin siihen palkkiin aika hailjakselta). Totesi vielä kaiken huipuksi, että hyvä että testasin, onko rakenteet kunnossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
:o mulla on sit kai ihan nössö mies. En osaisi kuvitella että se mulle keuhkoaisi jostain vahingossa sattuneesta asiasta.

Niinpä kait sit minullakin :D Mun mies nauroi ihan kyynelteen astiin kun ajoin autolla vahinkossa rakenteilla olevasta autokatoksesta alimmaisen palkin pois (ei ollut kova vauhti, jarrutus vaan hiukan myöhästyi ja osuin siihen palkkiin aika hailjakselta). Totesi vielä kaiken huipuksi, että hyvä että testasin, onko rakenteet kunnossa :)

Voi oispa tuollainen mies... täytyy varmaan laittaa vaihtoon toi nykyinen mykkäkouluilija.

Miten te lämmitätte ton leivinuunin ennen ruuan laittoa? meillä leivinuuni mutten ole sitä koskaan kokeillut... leivotteko siellä myös pullaa,ja jos niin miten se lämmitys jälleen?

Alkuperäinen kirjoittaja neeti:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Voi oispa tuollainen mies... täytyy varmaan laittaa vaihtoon toi nykyinen mykkäkouluilija.

No hei, mitä sitä heti vaihtamaan? Eikö sille olis ensin hyvä koittaa opettaa yleiset käytöstavat? Kai siinä ny jotain hyvääkin on, ainakin joskus ollu?!?

Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä:
Miten te lämmitätte ton leivinuunin ennen ruuan laittoa? meillä leivinuuni mutten ole sitä koskaan kokeillut... leivotteko siellä myös pullaa,ja jos niin miten se lämmitys jälleen?

No jos sulla tuli pidetään siellä leivinuunissa niin sen jälkeen kun olet sen lämmittänyt, siivoat tuhkat pois ja laitat ruoan tilalle. Oikeaoppisesti se lämmitetään vähintään edellisenä päivänä kertaalleen ja seuraavana päivänä uudestaan ja sitten tuhkat pois ja pullat tilalle. Pullia en ole tehnyt, liepää kylläkin ja ei muuta ku leivät kiville ja kun on kypsiä, ne pois, siihen tarvit kyllä leivinlapion.

Jo uuni kerran on niin kannattaa ehdottomasti hyödyntää...lämmitys vähä riippuu siitä mitä aikoo siellä tehdä...joko illalla tai aamusta varhain lämmitän. ESim. tänään 8 maissa aloin lämmittää ja nyt on karjalanpaisti uunissa. Pullaa en oo paistanu, kun ei meillä koskaan sitä tehdä! Mut esim pizzaa, kaikki laatikkoruuat ja kiusaukset, jopa hernekeiton teen leivarissa! Ja parempaa tulee ku sähköuunissa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No jos sulla tuli pidetään siellä leivinuunissa niin sen jälkeen kun olet sen lämmittänyt, siivoat tuhkat pois ja laitat ruoan tilalle. Oikeaoppisesti se lämmitetään vähintään edellisenä päivänä kertaalleen ja seuraavana päivänä uudestaan ja sitten tuhkat pois ja pullat tilalle. Pullia en ole tehnyt, liepää kylläkin ja ei muuta ku leivät kiville ja kun on kypsiä, ne pois, siihen tarvit kyllä leivinlapion.

Kiitos=) Täytyy kokeilla. Me lämmitetään puuhellalla jonka yhteydessä toi leivinuunikin on,mutta täytyy kokeilla tuota patojen tekoa siinä uunissa=)

Yhteistyössä