Mielestäni kohtuuton summa laitettavaksi sukulaisen lahjaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me ollaan hyvätuloisia ja silti ei laiteta tollasta summaa kenenkään lahjaan. Meillä on ollut tapana laittaa 20-50 e riippuen lahjan saajasta. Opiskelijalle tuo on kyllä ihan kohtuuton summa. Silloin kun vielä opiskelin niin yhteislahjoihin laitoin yleensä 20e ja se oli yleinen tapa meidän suvussa ja on edelleen. Työssäkäyvät laittavat 50 e ja muut 15-20e.

• Tykkää
Reactions: Minuli
Montako kimppalahjassa on mukana? Mimmosen luxuxloman ne meinaa tädille pykätä?

En laittaisi kenellekään menevään kimppalahjaan 120 euroa. En, vaikka olisi varaakin.

Kimppalahjan ideahan on siinä että saadaan kallis lahja kun isolla porukalla ostetaan, mutta siinä pitää aidosti olla porukkaa tarpeeksi, ei niin että jokaisen maksettava summa vaan nousee taivaisiin.

Itse kieltäytyisin, sanoisin vaan että on liian kallis mun budjettiin.

Omissa kimppasukulaislahjoissa on aina ollut rajana max 50e per perhe.

Uskon, että tätisikin toivoo opiskelevan yksinhuoltaja siskon-/veljentytön sijoittavan rahat lapsiin eikä "vanhan" tädin lomamatkaan.

Oman budjetin mukaienn lahja kehiin teidän perheeltä. :)

Jätät osallistumatta, törkeä summa. Ja summa olisi minusta joka tapauksessakin kuulunut jakaa osallistujien kesken, tällöin sinulle kohdistunut summa olisi ollut pienempi kuin heidän, joita on kaksi...

Vähän sama juttu kun oltiin ulkomailla isolla ja päätimme kaikki lähteä lähikaupunkiin ostoksille taksilla ja takseja tilatessamme sovimme, että laitetaan kulut täysin tasan, koska tiedettiin, että kilometrejä tulee paljon ja ison porukan vuoksi kaksi taksia tarvitaan. No kävi sitten niin, että tulikin tilataksi ja tavallinen taksi...ja eikös sitten seitsemän aikuista miestä ja naista rynnännyt tilataksiin ja minä pienen tyttäreni kanssa ja yksi yli jäänyt nainen jouduttu yksin siihen normitaksiin. Sitten tämä porukka iloitsi kuinka tuli halvaksi taksimatka kun saivat tilataksin. Minä ja tuo toinen nainen jouduttiin jakamaan sen normitaksin taksa, joka oli tietenkin aivan yhtä suuri kuin sen tilataksin, joka jaettiin kahdeksalle hengelle... Taksimatka maksoi jotain 45e per nenä meiltä kahdelta. Toiseen suuntaan mentiinkin sitten lähijunalla. Ja kyllä sanottiin asiasta, mutta nämä vain kohauttivat olankohahduksella.

Onpas paljon! Sano ihan suoraan pahoittelusi, ettet nyt osallistukaan lahjaan summan korkeuden takia. Pahoittelut ja se siitä. Minusta oikean syyn voit hyvin sanoa, kyllä järkevä ihminen sen tajuaa ja hyväksyy.

no on minustakin aika hurja summa! jättäytyisin pois yhteislahjasta, ihan ok sanoa, että on vaan liian kallis eikä ole varaa sellaiseen. Hanki joku oma lahja sitten.. jos tuo lapinmatka-lahjaidea toteutuu joka tapauksessa niin vois olla hauska keksiä vaikka jotain sitä reissua varten tarvittavaa lahjaksi?

Kyllä kuulostaa todella kohtuuttomalta tuo summa, mahtaisiko tätikään haluta että hänen lahjansa takia joudut lapsesi kanssa tiukille? En kyllä itse ainakaan nauttisi lomastani tietäen että yh äiti pienistä tuloistaan on ne repinyt. Todellakin voi tuollaisen vaatimuksen jälkeen sanoa että en osallistu. Tai sitten sanoa että jos sinä maksat perheen ainoana elättäjänä tuon 120e, siinä tapauksessa kahden aikuisen taloudessa summa on 240e silloin puhutaan kohtuudesta tässä tapauksessa.

Yhteistyössä