"Mielenterveyssyistä johtuvat poissaolot ovat naisilla selvästi miehiä yleisempiä."

vierailija
"Noin kuusi prosenttia Goforen työntekijöistä on sairauslomalla mielenterveyssyistä vuosittain. Vuonna 2023 se tarkoitti noin 4 000:ta poissaolopäivää. Goforella naiset ovat kaksi kertaa enemmän poissa mielenterveyssyiden vuoksi kuin miehet."


Miksi naisten polla ei kestä elämää?
 
vierailija
Kuuntelin viisaan 90 v. naisen ajatuksia M.T:n podcastista.

 
vierailija
Samasta aiheesta on monta juttua päivän lehdissä, mutta ne ovat maksumuurien takana.
Laitoin tähän ketjuun linkin Yle Areena podcast, Maarit Tastula, Heidi Krohn, mutta näköjään viestiäni ei huolittu.
90-vuotiaalla näyttelijällä on erittäin valoisa elämänasenne elämään.
Kaikesta selviää, kun luottaa elämään.
Olen aina ollut sitä mieltä, että ahdistus, masennus ja yksinäisyys ovat vain hienojen ihmisten ongelmia. Minulla ei ole ollut sellaiseen ylellisyyteen varaa.
Luultavasti suomalainen kansanluonne ja melankolia ovat suurin syy. Pyysin viikko sitten koronarokotusjonossa anteeksi sitä, kun nauroin jonon edessä olevan naisen sutkautukselle. Suvussani oli nainen, joka myös oli kova nauramaan. Äitini kertoi, että hänen tätinsä hymyili myös hautajaisarkussaan. Ehkä persuihin loikannut kepun pappikansanedustaja olisi kauhuissaan kuullessaan asiasta. Tietääkseni kyseisen tädin sisar oli erittäin hurskas vanhoillislesta.
Joka 10. suomalainen syö mielialalääkkeitä.
Koronajonossa edessäni seissyt nainen tuumasi olevansa 10:10 naisia, ja kyse oli rokotusajasta. Minä olin 10:20 naisia. Rokottajanainen kehui heti kärkeen rähjäisen käsilaukkuni. En vaihtaisi sitä yhteenkään Pariisin muotihuoneen laukkuun. Sama asenne minulla on elämääni. Tämän parempaa elämää en olisi valinnut mistään hinnasta.
 

Yhteistyössä