mielenterveys pettää kohta!! ex, ulosotto ja takaaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
eli lyhyesti: erosin 2v sitten, tehtiin ositus jonka mukaan ex lunastaa talon itsellee, mutta ei ole tehnyt sitä kun ryssi eron aikaan omat raha-asiansa

Nyt minulla on menossa laskuja noin 7000e edestä ulosottoon.

minun isäni on takaamassa minun ja exäni yhteistä asuntolainaa (jota ex ei siis ole lunastanut itselleen).

maksoimme talosta 140 tuhatta ja velkaa on vielä noin 120 tuhatta

voiko ulosotto/vouti myydä asunnon pilkkahintaan niin pilkkahintaan että summa ei edes riitä tuohon loppu asuntolainan kuittaukseen?

olen uo miehen kanssa jo puhunut, mutta siitä ei saa mitään selkoa, olen äippärahalla ja minulla on 5 lasta, äippärahaa saan noin 700e joten siitä ei voida ottaa mitään ja uo ei kuulemma suostu tekemäänkuin vuoden pituisen maksusuunnitelman ja en mitenkään pysty tuota 7000e maksamaan vuodessa pois, joten asunnon myynti on vissiin edessä.

Asia ei minua haittaa, pääsempä eroon lainasta mitä ex ei oo hoitanut mutta hirvittää voiko takaaja eli isäni joutua maksumieheksi jotenkin....

eli voiko uo myydä talon alle tuon 120 tuhannen???

välittäjä sanoi suoraan ettei mee kaupaksi tällä hetkellä ja en tiedä miksei ex suostu sitä laittaa myyntiin mutta sille sopii et uo vie sen, en vaan jaksa tajuta .......

kuolen näihin unettomiin öihin kun yökaudet valvon ja mietin joutuuko isäni maksamaan jotain....

jostain googlesta luin et vouti ei sais myydä alle paikkakuntaan soveltuvan hinnan, mitä lie tarkottaa ja onko ees totta....

Yhteistyössä