Mielenkiintoisia urapolkuja

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Katsoin poliisisarjaa ja lähdin siitä googlettelemaan jotain kiinnostavaa juttua kuten usein käy, ja törmäsin tietoon, että Californiassa on 1.1.2023 laki muuttunut sillä tavalla, että enää ei poliisin tarvitse olla kansalainen tai pysyvällä statuksella maassa, vaan kuka tahansa työluvallinen saa ryhtyä poliisiksi. LAPD:n alkupalkka on n. 60 000 dollaria vuodessa. Koulutus kestää 6 kk ja on palkallista.

Jos olisin nuori ja kiinnostunut poliisin ammatista, voisin hyvin harkita pyrkimistä tuonne. Aika mielenkiintoinen vaihtoehto, jota ei varmaan kovin moni suomalainen ole kokeillut. Yhden lehtijutun muistan jonkin aikaa sitten lukeneeni suomalaisesta poliisista New Yorkissa.

Tuleeko mieleen jotain vastaavaa yllättävää vaihtoehtoa?
 
vierailija
Katsoin Youtubesta hömppäsarjaa jossa FBI-poliisi työskenteli sisätiloissa netin välityksellä. Tykkäsin kauan sitten saksalaisista poliisisarjojoista.
En tykkää enää dekkareista ja poliisiaheisista ohjelmista. Maailma on muuttunut liian julmaksi eivätkä ohjelmat ole enää viihdyttäviä.
 
vierailija
Kuinkahan helppo sellainen työlupa on saada? Varsinkin kun ensin pitää opiskella
Käsittääkseni työlupa on (suomalaiselle) helppo saada kun on työpaikka. Eli ensin pitäisi saada hommattua joku duuni, jonka perusteella voi muuttaa jenkkeihin ja sitten hakea poliisikouluun siellä.

Verrattuna poliisina toimimiseen Suomessa, Los Angeles on varmaan vaarallinen ja tapahtumarikas paikka. Mutta toisaalta se voi olla juuri sitä mitä ihminen hakee. On jännä miettiä mitä kaikkia vaihtoehtoja sitä onkaan, jos on halukas hyppäämään sen vakiomallin ulkopuolelle, jota 90+ prosenttia ihmisistä noudattaa.
 
vierailija
Minulle salapoliisin homma olisi liian helppo tai ainakin luulen niin.
Myönnän että olen lukenut liikaa kirjoja ja katsonut koukuttavia tv-sarjoja.
Jopa Reinikaista tuli katsottua.
Maikkarin rikosohjelmia en katso ja enkä lue lehtijuttuja. Niistä tulee huono olo ja mielikuvitukseni ruokkii joutavia pelkoja.
 

Yhteistyössä