mielenkiintoinen löytö tietokoneelta, ottaisiko puheeksi vai antaisiko olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentynyt

Vieras
kikkailin jotain noiden käyttäjätilien kanssa ja poistin kaks ylimäärästä. kone sit kysy, et tallennetaanko niiden tiedostoja nykyiselle käyttäjälle ja laitoin kyllä.
sit klikkasin sen poistetun kansion pikakuvaketta työpöydällä ja sieltä paljastui kirje jonka mies on kirjoittanut..
kirjeessä mainittiin tapahtuma josta osasin päätellä, että se on kirjoitettu melkein kaksi vuotta sitten.
kirjeessä mies oli jättämässä minua, siinä luki miten onneton hän on ja miettii todella haluaako jatkaa tätä suhdetta jne.
minä olen koko ajan luullut, että kaikki on hyvin eikä mies ole koskaan mitään tällaista ottanut puheeksi kanssani.
kirjeen lopussa mies pyytää minua listaamaan asioita joista hänessä pidän ja en pidä ja mitä odotan suhteeltamme.
ja siis ikinä tuo kirje ei minulle asti ole tullut..

sydän jätti yhden lyönnin välistä ja silmät kostuivat, alkoi pelottaa, että mitä mies nyt ajattelee? tälläkin hetkellä kaikki on mielestäni hyvin, mutta enpä näköjään voikaan luottaa siihen että näin olisi...

otanko puheeksi vai annanko olla?
miten sinä tekisit?

Meidän isännän kanssa ottaisin kyllä puheeksi, mutta me nyt ollaankin semmoinen pariskunta, että puhutaan lähes kaikesta keskenämme (ystävien luottamuksella kerrottuja juttuja ei kerrota, enkä mä voi vaitiolovelvollisuuteni vuoksi puhua kaikista työasioista).

Ehkä hänellä on tuolloin ollut joku kriisivaihe elämässään, jollainen mullakin oli n. kolmikymppisenä. Siitäkin silloin puhuttiin paljon isännän kanssa.

Anna olla. Ehkä miehesi ei ollut koskaan antamassa sulle tuota kirjettä, jäsenteli vain omia ajatuksiaan sen kautta. Jos tapahtumasta kaks vuotta aikaa, ja edelleen olette yhdessä, niin asiahan on sillä kuitattu.

Jos se kaksi vuotta sitten oli jättämässä ja vielä löytyy talossa, niin eiköhän se ole mielensä muuttanut. Ehkä teillä oli ollu joku riita tai vaikea vaihe tai miehellä muuten hankalaa. Todennäköisesti ei enää edes muista koko tiedostoa.

Älä ota kirjettä puheeksi, juttele vaikka muuten teidän suhteen tilasta jos mietityttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Jos se kaksi vuotta sitten oli jättämässä ja vielä löytyy talossa, niin eiköhän se ole mielensä muuttanut. Ehkä teillä oli ollu joku riita tai vaikea vaihe tai miehellä muuten hankalaa. Todennäköisesti ei enää edes muista koko tiedostoa.

Älä ota kirjettä puheeksi, juttele vaikka muuten teidän suhteen tilasta jos mietityttää.

totta kyllä.. mut pakko jotenkin ottaa puheeks onko se tyytyväinen, eipä tuota kirjettä tarvii mainita ellei mies erikseen kysy miksi moisia kyselen..

Mä en tiedä, sanoisinko ainakaan heti, että olen löytänyt kirjeen, mutta tahtoisin kyllä tietää, onko mies tällä hetkellä tyytyväinen suhteeseen. Ja todennäköisesti vastauksen saatuani kertoisin, että tällainen kirje löytyi tietokonetta putsatessa. En voisi olla kertomatta, asiahan voisi jokatapauksessa paljastua myöhemmin ja se on aina huonompi juttu niin päin kuin, että kertoo reilusti itse.

Äläkä hitossa anna olla!
Ota asia esille, mutta mieti kahteen kertaan oikea tapa - ei välttämättä ole paras mahdollinen tapa muistuttaa kirjeestä, jota kirjoittaessaan miehelläsi oli ilmeisen huono olo. Sen sijaan voit vaikkapa silloin tällöin muun jutun lomassa tipautella julki niitä asioita, mistä miehessäsi ja suhteessanne pidät ja koettaa järjestellä teidän molempien oloa mukavammaksi. Joka tapauksessahan lähtökohta on suhteellisen hyvä, kun kerran nähtävästi ukkosi on tilannetta tosissaan pohtinut ja päättänyt (kaikesta huolimatta?) jäädä.
Itse tiedät parhaiten, onko suhteenne jotenkin oleellisesti huonontunut tai parantunut parin viime vuoden aikana, mutta ainahan on vara parantaa lisää, eikös vain?

--
Http://perheenisa.blogspot.com/

Alkuperäinen kirjoittaja hämmentynyt:
kikkailin jotain noiden käyttäjätilien kanssa ja poistin kaks ylimäärästä. kone sit kysy, et tallennetaanko niiden tiedostoja nykyiselle käyttäjälle ja laitoin kyllä.
sit klikkasin sen poistetun kansion pikakuvaketta työpöydällä ja sieltä paljastui kirje jonka mies on kirjoittanut..
kirjeessä mainittiin tapahtuma josta osasin päätellä, että se on kirjoitettu melkein kaksi vuotta sitten.
kirjeessä mies oli jättämässä minua, siinä luki miten onneton hän on ja miettii todella haluaako jatkaa tätä suhdetta jne.
minä olen koko ajan luullut, että kaikki on hyvin eikä mies ole koskaan mitään tällaista ottanut puheeksi kanssani.
kirjeen lopussa mies pyytää minua listaamaan asioita joista hänessä pidän ja en pidä ja mitä odotan suhteeltamme.
ja siis ikinä tuo kirje ei minulle asti ole tullut..

sydän jätti yhden lyönnin välistä ja silmät kostuivat, alkoi pelottaa, että mitä mies nyt ajattelee? tälläkin hetkellä kaikki on mielestäni hyvin, mutta enpä näköjään voikaan luottaa siihen että näin olisi...

otanko puheeksi vai annanko olla?
miten sinä tekisit?

Tämä tapahtui PORVOOSSA ;)

Muistatko oliko teillä jotain riitoja tai kriisejä siihen aikoihin??

Itselle kans tulee väistämättä mieleen, että olisiko miehelläsi ollut joku juttu jonkun toisen kanssa ja miettinyt teidän suhteen lopettamista....

Alkuperäinen kirjoittaja vadelma:
Perheenisa Espoosta, mita teille tapahtui? Olit siivonnut vanhoja kirjoituksia pois.

Toista lastamme odottaessaan vaimoni petti, piti mm. viikon loman tuo toisen (ex yli vuosikymmenen takaa) kanssa, suunniteli jättävänä minut (ja lapet) ja aloittavansa "uuden elämän" tuon kanssa.

Tuosta kaikesta tässä nyt sitten koetetaan toipua ja jälleenrakentaa suhdettamme...

--
http://perheenisa.blogspot.com/

Yhteistyössä