mielenkiinnosta,mitä teidän kohta 2v täyttävät juttelee?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Nyt 2v1kk ja on ihan hiljan alkanut muodostaa kolmen sanan lauseita. Muutama kuukausi takaperin ei oikein mitään järkevää, muutama sana sieltä täältä. On kai sisäistänyt sen että jos haluaa jotain, pitää sanoa. Tänä aamuna önisi jaloissa jotain ihan käsittämätöntä ja hirmu hätä, kysyin sitten että mitä Leevi oikein haluaa. Poika oikein mietti ja pinnisteli ja sitten "-halun.... kassoa....muumia!!" :D
 
kolme lasta
Meillä 2v2kk tyttö ja puhuu yleensä ihan koko ajan. Ja ihan täydellisiä lauseita ja juttua tulee. Puhuu myös leikkiessään, esim legoilla: nyt tämä täti menee autoon ja lähtee kauppaan. Pruum-pruum. Kaupasta ostetaan maitoa, kurkkua, hei-hei. Puhuu puhelimeen niin että toisessakin päässä ymmärretään: X meni uimaan, oli hattihatti, paljon sammokoita rannalla = x kävi uimassa ja oli hattivatti uimarengas ja rannalla paljon sammakoita.

Välillä mä ihmettelen että kuinka se niin paljon puhuu. Ja pystyy tytön kanssa asioista ihan keskustelemaan.
 
Meillä on kuukaudessa kertynyt muhkea sana varasto. (4h16min päästä virallisesti 2v.) Jotain lauseita tulee (kahden sanan, välillä kolmen) mutta pää osin juttelee vauva kieltä vielä.. Naapurin pojan kanssa se onkin mukavaa ;) Eipä äipät tiedä mitä juttelee :D

 
kuikki
Tämän hetkinen kuopus 1v10kk Puhuu pitkiä lauseita esim. "ihana kuva maijasta tuolla äiti" "haluan tuosta hello kittystä" (sai valita) "Missä isi on?" "Laula minulla tyttö laulu" Eli käytännössä saa lähes kaikki asiansa selvitettyä vaikka sanajärjestys olisikin joskus vähän hassu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja memmu123:
Meillä on kuukaudessa kertynyt muhkea sana varasto. (4h16min päästä virallisesti 2v.) Jotain lauseita tulee (kahden sanan, välillä kolmen) mutta pää osin juttelee vauva kieltä vielä.. Naapurin pojan kanssa se onkin mukavaa ;) Eipä äipät tiedä mitä juttelee :D
Onnea pian 2-vuotiaalle! :D
 
Milja
Meijän Joel on viimesen kuuukauden aikana oppinu ihan hirveästi puhumaan. Puhuu siis yli viiden sanan lauseita jatkuvasti. "Ei taa Milli ottaa mun leluja". "Aulut antaa otta takahi mun alka-allon"(Paulus antaa kohta takasi mun jalkapallon). Täytti huhtikuussa 2 v. Aivan ihanankuulosta se puhe ku jokapäivä lisääntyy <3
 
Kaikista paras oli tänään.. no hmm.. eileen ehtoolla; Siskoni toi tytölle ja mun pienimmälle pikkusiskolle (11v) samanlaiset paidat tulkuiksi ulkomailta; ja arvakkaa suostuiko likka vaihtamaan paitaa. Hoki koko ajan "memmalla tama paata memman paata on inana." <3
 

Yhteistyössä