Mielelläni pitäisin oman pääni tässä asiassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LOISTOTUPSU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LOISTOTUPSU

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
5 011
0
36
Pojalla on kehitysviivettä, puheessa ja sitten motoriikassa pientä kömpelyyttä.
Nyt kun alkais eskari ja tässä kävis niin että kaikki pojan kaverit jää vielä nykyiseen hoitopaikkaan, on vuoden ikäero. Pojalla ei ole näissä ikäisissään yhtään kaveria ja nyt eskari alkaa ihan eri paikassa ja kaikki ihmiset on eri.

Poika kun on todella hidas tutustumaan, ja lisäks kun on tosi hiljanen ja syrjäänvetäytyvä.

Nyt ois mahdollista pojan tavallaan eskaria käydä tässä nykyisessä paikassa missä on kaveritkin. Näin minä sen haluasin tehdäkin mutta taas muut ovat sitä mieltä että sinne vaan toiseen paikkaan eskariin.

Nyt en enään itekään tiedä mitä mun pitäis tehdä. :ashamed:

Jos poikasi ei helposti tutustu muihin ja on ujo ja tässä nykyisessä paikassa hänellä on kavereita ja mukavaa niin minä en edes miettisi vieraaseen paikkaan laittamista jos tutussa paikassa jatkaminen onnistuu.

Ymmärsin, että muut ovat vuoden nuorempia. Mitä jos poika jatkaisikin ihan normaalisti siellä hoidossa ja siirtyisi vuoden päästä muiden kanssa eskariin.
Kouluunlähtöä ja esikouluun menoa voi hyvin siirtää vuodella eteenpäin.

Itse aloitin koulun vuoden myöhemmin kuin piti. Olin koulukypsä, mutta äiti kertoi, että kun hän vain mainitsikin koulun ja kun käveltiin koulun ohi huusin, että tuonne en mene.
Siirrettiin sitten kouluun menoa vuodella ja seuraavana vuonna menin todella mielelläni kouluun. Olin vain vähän vanhempi kuin muut, mutta ei se menoa haitannut.

Alkuperäinen kirjoittaja timantit:
Siis poikasi menisi eskariin toieen paikkaan? Jos et laita sinne niin käy eskarin vuotta myöhemmin vai miten?

Vai miki eskari olisi toisessa paikassa?

eli poika kävis tavallaan eskarin nyt mutta ei siinä normaalissa ryhmässä vaan just tuolla päiväkodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Annukka:
Jos poikasi ei helposti tutustu muihin ja on ujo ja tässä nykyisessä paikassa hänellä on kavereita ja mukavaa niin minä en edes miettisi vieraaseen paikkaan laittamista jos tutussa paikassa jatkaminen onnistuu.

Ymmärsin, että muut ovat vuoden nuorempia. Mitä jos poika jatkaisikin ihan normaalisti siellä hoidossa ja siirtyisi vuoden päästä muiden kanssa eskariin.
Kouluunlähtöä ja esikouluun menoa voi hyvin siirtää vuodella eteenpäin.

Itse aloitin koulun vuoden myöhemmin kuin piti. Olin koulukypsä, mutta äiti kertoi, että kun hän vain mainitsikin koulun ja kun käveltiin koulun ohi huusin, että tuonne en mene.
Siirrettiin sitten kouluun menoa vuodella ja seuraavana vuonna menin todella mielelläni kouluun. Olin vain vähän vanhempi kuin muut, mutta ei se menoa haitannut.

Me ollaan käyty näillä sairaalajaksoilla ja se olis edessä ennen kouluun menoa, siellä katotaan et meneekö normaalisti vai sit vuoden päästä kouluun. vähän ovat nyt sitä mieltä että poika tulee vuoden nyt jälkijunassa ikäisistään niin se voi olla hyvä et vuodella siirtyis.

Alkuperäinen kirjoittaja HERHILÄINEN:
Siis poikasi menisi eskariin toieen paikkaan? Jos et laita sinne niin käy eskarin vuotta myöhemmin vai miten?

eli poika kävis tavallaan eskarin nyt mutta ei siinä normaalissa ryhmässä vaan just tuolla päiväkodissa.

Mitä mieltä poikasi itse on?
Eikös olisi hyvä antaa olla nykyisessä ryhmässä? Ja seuraavan vuonna siirtyä joko kouluun tai näiden kavereiden kanssa sinne "oikeaan" eskaan jos ei vielä koulukypsä?

Vaikea tilanne :/ Jos poikasi aloittaisi koulun vasta vuotta myöhempään, näiden nykyisten kavereiden kanssa, niin silloin antaisin käydä eskarin tässä nykyisessä paikassa. Mutta, jos menee jo vuoden päästä kouluun ja kuitenkin sitten joutuu eroon nykyisistä kavereistaan, niin hyvä olisi, jos jo eskarivuonna tutustuisi tuleviin koulukavereihinsa. Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan :/

Mitä mieltä poikasi itse on?
Eikös olisi hyvä antaa olla nykyisessä ryhmässä? Ja seuraavan vuonna siirtyä joko kouluun tai näiden kavereiden kanssa sinne "oikeaan" eskaan jos ei vielä koulukypsä?

Poika ei haluais eskariin ollenkaan kun pelkää että ei osaa mitään, mikä nyt ei pidä paikkaansa.Tän takia muut on sitä mieltä että ihan normaalisti eskariin kun on valmiuksia siihen ja matemaattinen lapsi mutta ei vaan uskalla tuoda osaamistaan julki. itseluottamuksen kanssa ongelmia kun on näitä vaikeuksia puheen tuotossa ja motoriikassa.

Kyllä minä olen ite sitä mieltä että jatkais tässä tutussa ympäristössä ja katotaan sit vuoden päästä taas.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Vaikea tilanne :/ Jos poikasi aloittaisi koulun vasta vuotta myöhempään, näiden nykyisten kavereiden kanssa, niin silloin antaisin käydä eskarin tässä nykyisessä paikassa. Mutta, jos menee jo vuoden päästä kouluun ja kuitenkin sitten joutuu eroon nykyisistä kavereistaan, niin hyvä olisi, jos jo eskarivuonna tutustuisi tuleviin koulukavereihinsa. Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan :/

Minä ymmärsin kyllä ja sekin tässä on mielessä mutta mulla itellä on tunne et kouluun meno siirtyy vuodella, tai se olis parempi niin.

sinne toiseen paikkaan mä laittaisin..
koska heidän kanssahan hän tulee koulunkin aloittamaan samaan aikaan...
teillä on sama onglema ens vuonna ku poikas alottaa koulun ja kaverit menee vasta eskariin..
eli kerralla vaan mun mielestä

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:

Minä ymmärsin kyllä ja sekin tässä on mielessä mutta mulla itellä on tunne et kouluun meno siirtyy vuodella, tai se olis parempi niin.

Eikös sen itse pysty päättäämään, jos haluaa siirtää kouluun menoa? Meidän erityislapselle ehdotettiin aikanaan pidennettyä oppivelvollisuutta, mutta se olisi mennyt niin, että 5-vuotiaana varhennettuun eskariin ja sitten 7-vuotiaana normaalisti kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
sinne toiseen paikkaan mä laittaisin..
koska heidän kanssahan hän tulee koulunkin aloittamaan samaan aikaan...
teillä on sama onglema ens vuonna ku poikas alottaa koulun ja kaverit menee vasta eskariin..
eli kerralla vaan mun mielestä

Jos siihen pystyy ite vaikuttaan että siirtyis vuodella kouluun meno niin se olis mun mielestä hyvä ratkasu, mutta jos taas ovat osastojakson jälkeen sitä mieltä että kouluun niin en sitten tiedä mitä pitäis tehdä. Ei tiedä kuinka poika tässä vuodessa sitten harjaantuu kun käy säännöllisesti toimintaterapiassa ja puheterapiassa.

Yhteistyössä