Miehet ovat älykkäämpiä kuin naiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedemies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Päinvastoin;28096297:
silti uusimmissa testeissä naiset saavat keskimäärin parempia tuloksia kuin miehet...
Onko sinulta jäänyt ymmärtämättä, että älykkyystestit suosivat aina tekijöidensä kaltaisia ihmisiä eli lähes aina miehiä?

Eli keksit päästäsi, että naiset ovat älykkäämpiä, ja kun todistin väitteesi vääräksi, sanot, että älykkyystestit suosivat miehiä.

Vai kertoisitko, miten älykkyyttä voidaan objektiivisesti mitata? Kenellä on oikeus määritellä, mitkä asiat sisällytetään mitattavan älykkyyden piiriin? Miehistä koostuvalla tiedeyhteisölläkö?

Olemme nyt siis yhteisymmärryksessä siitä, että miehet pärjäävät paremmin siinä, mitä älykkyystestit mittaavat.

No käy minulle muutkin mittarit. Katsotaan vaikka merkkihenkilöit. Verrataan miesten aikaansaannoksia ja naisen aikaansaannoksia.

Jos todellisuus ja tämä maailma on mittarina, niin miehet voittavat.

Esitä itse älykkyyden määritelmäsi. Miehet varmasti voittavat senkin.

Toivonkin naisilta enemmän kunnioitusta teitä keskimäärin korkeamman äo:n omaavia miehiä kohtaan.

Tottakai. Niitä vaan on aika harvassa.
Muutamia mieleentulleita seikkoja tästä innoittavasta perjantaikeskustelusta:
Kunniotan ja arvostan ihmisiä, sekä miehiä että naisia, jotka käyttävät älykkyyttään tekemällä yhteiskuntaa ja jopa ihmiskuntaa edesauttavaa työtä mm tieteen parissa.
Elämässä, ihmissuhteissa ja työelämässä pärjäämisessä ja etenemisessä on tärkeässä osassa myös sosiaalinen älykkyys.
Ja overal, kunniotan ja arvostan kaikkein eniten HYVIÄ ihmisiä.

• Tykkää
Reactions: Morrigan
Olet sitten varmaan tietoinen myös siitä, että sekä miesten että naisten aivoissa on eri lahjakkuusalueita. Naiset ovat mm. kielellisesti ja sosiaalisesti lahjakkaampia. Lisäksi yksilöiden väliset erot ovat suurempia kuin sukupuolten väliset.

Edelleenkin: älykkäitä naisia on enemmän kuin älykkäitä miehiä. Myös tyhmimmät löytyvät miehistä. Samoin kuin älykkäimpien pieni vähemmistö. Tutkimusten mukaan muuten naisten johtamat yritykset menestyvät paremmin.

Laita tutkimuksiin linkit, niin uskon sinua.

Sitä ennen uskon kuitenkin näitä tutkimuksia:

http://www.iqcomparisonsite.com/sexdifferences.aspx
BBC NEWS | UK | Education | 'Men cleverer than women' claim
Cambridge Journals Online - Abstract

Taitaa totuus sattua. Miehet nyt pärjäävät vain paremmin äo-testeissä.

Laita tutkimuksiin linkit, niin uskon sinua.

Sitä ennen uskon kuitenkin näitä tutkimuksia:

http://www.iqcomparisonsite.com/sexdifferences.aspx
BBC NEWS | UK | Education | 'Men cleverer than women' claim
Cambridge Journals Online - Abstract

Taitaa totuus sattua. Miehet nyt pärjäävät vain paremmin äo-testeissä.

Niin? Asialla ei ole valttamatta mitaan tekemista elamassa parjaamisen kanssa. Korkea AO ei tee viisaaksi. Tyhmemmalla olisi helpompaa, tai edes keskiarvotallukalla.

Mitäs ap sanoo siihen, että naiset ovat kestävämpää tekoa. Elävät pidempään ja selviävät helpommin erilaisista sairauksista. Jo vauvoina pojat ovat hauraampia, jos syntyvät vaikka keskosina.

Eli myönnätte, että väite "miehet ovat älykkäämpiä" on totta.

Ensiksi kiellätte asian ja suljette silmänne, sitten kun todistan väitteen niin sanotte, että sillä ei ole väliä.

En minä tiedä onko sillä väliä vai ei. Mutta me miehet vaan olemme älykkäämpiä.

Ap ei ainakaan ole todistanut älykkyyttään millään lailla. Huutelee vaan, "ME MIEHET" ollaan älykkäämpiä, piiloutuu merkkimiehien saavutuksien taakse. Eikä tuota edes kieliopillisesti hyvää tekstiä. Millä lailla ap luulee itse olevansa älykkäämpi kuin moni muu?

[QUOTE="vieras";28096588]Ap ei ainakaan ole todistanut älykkyyttään millään lailla. Huutelee vaan, "ME MIEHET" ollaan älykkäämpiä, piiloutuu merkkimiehien saavutuksien taakse. Eikä tuota edes kieliopillisesti hyvää tekstiä. Millä lailla ap luulee itse olevansa älykkäämpi kuin moni muu?[/QUOTE]

En todistanut omaa älykkyyttäni vaan todistin väitteen "miehet ovat naisia älykkäämpiä" todeksi.

Keskustelen mieluummin asioista kuin itsestäni. No mainittakoon sen verran, että se on hyvin todennäköistä, että minun näyttöni takaa löytyy tämän keskustelun älykkäin kirjoittaja. Jopa varmaa.

Te yrititte kieltää väitettäni älykkäämistä miehistä. "Niin?", onko tämä siis myönnytys, että te olitte väärässä ja minä oikeassa?

Voitin väittelyn. Minä 1 - kaksplus 0.

"Niin?" oli kysymys.
Henk. koht. en katso kieltaneeni, etta esim. minua alykkaampia miehia on, mutta kategorisesti kaikki miehet eivat ole alykkaampia vain sukupuolensa vuoksi.

Voisitko kertoa, keita ovat "me" ja "te", joihin niin useasti viittaat?

On kuitenkin miellyttavaa, etta jaksat aina silloin talloin tulla huvittamaan meita jutuillasi. :)

[QUOTE="vieras";28096607]Vau. Laita ihmeessä tuo ansioluetteloosi. "Voitin väittelyn Kaksplussan keskustelupalstalla." Antaa susta muuten todella älykkään kuvan :D[/QUOTE]

tietoa! ei se ole voittanut! ja minä olen nainen! Se osaa miehen heikkouden! Ehkä pelleilette mutta nainen tietää parhaiten!

"Niin?" oli kysymys.
Henk. koht. en katso kieltaneeni, etta esim. minua alykkaampia miehia on, mutta kategorisesti kaikki miehet eivat ole alykkaampia vain sukupuolensa vuoksi.

Miehet saavat ryhmänä paremman tuloksen älykkyystesteissä. Jos et ymmärrä, mitä se tarkoittaa, olet todennäköisemmin nainen kuin mies.

On kuitenkin miellyttavaa, etta jaksat aina silloin talloin tulla huvittamaan meita jutuillasi. :)

Niin, kirjoitan täällä ensimmäistä kertaa. Itse näin viestinne totuuden ja oman maailmankuvanne ristiriidasta kumpuaviksi lapsellisiksi ämpyily/suuttumisviesteiksi. Ehkä en osaa lukea teitä naisia, ehkä se oli sitten huvittuneisuutta.

Yhteistyössä