Miehet koskettelee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihanainen_puss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihanainen_puss

Vieras
Tulipa yks hassu ja ei ollenkaan ikävä asia mieleen...

Useasti baarissa ollessani saan huomiota joka vähintäänkin tämän naisen saa hymyilemään, ja myös hiukan hämilleen. Nimittäin miesten koskettelut. En puhu nyt mistään varsinaisesta takapuolen nipistelystä tai kouraisuista (näitä läppään heti sormille, vähintään), vaan sellaisista "viattomista" kosketteluista.

Tässä talven aikana koettua: miehet nuuhkii hiuksiani, miehet sivelee ohikulkiessaan selkääni/vyötäröä, sipaisevat olkapäätä, koskettelevat niskaa, suukottelevat niskaa, tulevat kohti ja mojouttavat pusun poskelle, otsalle, joku jopa suulle.

Nämä ovat siis sellaisia ohimeneviä, eivät jää "tyrkylle" tms. Oma nainenkin saattaa olla mukana, ehkä vain huikkaavat hei, tai hymyilevät mukavasti.

Viime reissulla minua jo nauratti kun kolmas mies kosketti selkääni/vyötäröäni... tilanteet ovat nopeasti ohi, ja piristävät kummasti.

Periaatteessa inhoa kaikkia mieheiä jotka tulevat liian liki (jos en ole siihen suostunut), mutta nämä ovat olleet sellaisia ettei niillä ole edes mielestäni mihinkään pyritty.

Muutama mies on pyytänyt anteeksi, ettei voinut olla esim. antamasta suukkoa niskaani :)

Mikäs miehet saa noin toimimaan?

Minä kyllä mäjäyttäisin kuonoon ja kunnolla, jos joku tyyppi tulisi ja antaisi suukon niskaani! Se olisi todellakin minun rajojeni anteeksiantamaton loukkaus. Minua ei hipelöi kuin oma ukko. Hyi hemmetti, yököttää ajatuskin jostain puolitutusta lääppimässä "viattomasti" ja suukottelemassa niskaa. Yök!

Alkuperäinen kirjoittaja Ruusukvartsi:
Minä kyllä mäjäyttäisin kuonoon ja kunnolla, jos joku tyyppi tulisi ja antaisi suukon niskaani! Se olisi todellakin minun rajojeni anteeksiantamaton loukkaus. Minua ei hipelöi kuin oma ukko. Hyi hemmetti, yököttää ajatuskin jostain puolitutusta lääppimässä "viattomasti" ja suukottelemassa niskaa. Yök!

Kuitenkin tykkäsit siitä. Samalla voin kouria sinun rintoja. Olet todella ihanaa...

Alkuperäinen kirjoittaja *__*:
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusukvartsi:

Kuitenkin tykkäsit siitä. Samalla voin kouria sinun rintoja. Olet todella ihanaa...

Tules tänne kourimaan, niin katkeaa herralta käsi!

Minua kouri eilen mun salarakas joka ikisestä paikasta. Nyt on paikat hellinä. Kyllä minä tykkään välillä, jos komea uros vähän sipaisee tai vahingossa lääppii...

Alkuperäinen kirjoittaja ihanainen_puss:
Tulipa yks hassu ja ei ollenkaan ikävä asia mieleen...

Useasti baarissa ollessani saan huomiota joka vähintäänkin tämän naisen saa hymyilemään, ja myös hiukan hämilleen. Nimittäin miesten koskettelut. En puhu nyt mistään varsinaisesta takapuolen nipistelystä tai kouraisuista (näitä läppään heti sormille, vähintään), vaan sellaisista "viattomista" kosketteluista.

Tässä talven aikana koettua: miehet nuuhkii hiuksiani, miehet sivelee ohikulkiessaan selkääni/vyötäröä, sipaisevat olkapäätä, koskettelevat niskaa, suukottelevat niskaa, tulevat kohti ja mojouttavat pusun poskelle, otsalle, joku jopa suulle.

Nämä ovat siis sellaisia ohimeneviä, eivät jää "tyrkylle" tms. Oma nainenkin saattaa olla mukana, ehkä vain huikkaavat hei, tai hymyilevät mukavasti.

Viime reissulla minua jo nauratti kun kolmas mies kosketti selkääni/vyötäröäni... tilanteet ovat nopeasti ohi, ja piristävät kummasti.

Periaatteessa inhoa kaikkia mieheiä jotka tulevat liian liki (jos en ole siihen suostunut), mutta nämä ovat olleet sellaisia ettei niillä ole edes mielestäni mihinkään pyritty.

Muutama mies on pyytänyt anteeksi, ettei voinut olla esim. antamasta suukkoa niskaani :)

Mikäs miehet saa noin toimimaan?

miehen kirjoittama fantasia, jolla haetaan selitystä sille, miksi hän ei voisi vain ohimennen muka kosketella tyttöjä. yök.

turpaan tulee muuten minultakin. ja kovaa!

Valitettavasti meidän kulttuuristamme puuttuu käsite STROKE = koskettaminen, sively, hipaisu. Monissa kulttuureissa koskettelu, sively, hipaisu, katsekontakti kuuluvat ihmisten välisiin vuorovaikutus-suhteisiin aivan luonnollisena osana.

Eräässä tutkimuksessa testattiin Stoken (hipaisun, katseen) vauikutusta ihmisten väliseen vuorovaikutussuhteeseen. Kirjaston virkailija otti vastaan asiakkaiden palauttamia kirjoja. Hän ei katsonut asiakasta, ei sanonut mitään, vaan merkitsi "tylysti" kirjan palautetuksi.

Kokeen toisessa vaiheessa kirjaston virkailija katsoi asiakasta silmiin, sanoi jotakin ystävällistä ja kosketti-hipaisi asiakkaan kättä puolihuolimattomasti, jota asiakas ei itseasiassa tiedostanut, mutta koki sen positiivisena.

Asiakkaat haastateltiin ns. ovensuukyselyllä ja heiltä tiedusteltiin minkälaisen arvosanan he antaisisivat kirjaston palveluille. Ei kosketellut, eikä katsekontaktia saaneet asiakkaat valittivat kirjaston palvelua huonoksi. Valaistus oli huonosti järjestetty. Haluamaan kirjaa ei ollut saatavilla jne, jne.

Ne ihmiset jotka olivat saaneet kateskontaktin virkailijaan ja jota virkailija oli hipaissut, kokivat kirjaston palvelut erinomaiseksi. Lisäksi he ymmärsivät, että kyseinen kirja on suosittu, joten jätin nimeni jonotuslistalle jne.

Meidän kulttuurissamme nämä Stroket tulkitaan kähminnäksi ja femakot leimaavat miehen joka haluaa koskettamalla, sivelemällä, hipaisemalla, katseella ilmaista naiselle, että hän on söpö, viehättä, ihana, suloinen tms, niin mies leimataan sovinistisiaksi ja syytetään seksuaalisesta häirinnästä. -Ehkä heitä ei ole vauvoina, lapsina, tyttöinä koskelteltu, sivelty, eivätkä ole saaneet olla sylissä, tai huomiota osakseen vanhemmiltaan ja kokevat siksi tälläiset Stroket seksuaalisena häirintänä.

AP on ilmeisestikin saanut lapsena huomiota osakseen, jotenka hän nauttii, mielyttävistä katsekontakteista, hipaisuista, koskettelusta. Hän ottaa ne positiivisinä eleinä, nauttii saamastaan huomiosta, eikä pidä sitä kähmintänä. -Itseasiassa kukapa haluasi osoittaa huomiota ihmiselle, joka on kuin perseeseen ammuttu karhu, tai on valmiina puolustus- tai hyökkäys asennossa "uhkaava hyökkääjää" vastaan ?

AP totesi, "eivät jää tyrkylle- oma nainenkin saattaa olla mukana- tilanteet ovat nopeita- mutta tuntuu hyvältä- piristää mieltä".

^ Tottakai virkailija, joka huomioi asiakkaan katsekontaktilla ja ystävällisillä sanoilla, on parempi kuin sellainen joka ei kiinnitä asiakkaaseen mitään huomiota. Ei siihen mitään sivelyä enää tarvita.

Mun mielestä kyllä niskaan suutelu oman tyttöystävänkin läsnäollessa on jotain ihan muuta kuin viaton hipaisu. On myös aivan eri asia hipaista ennestään tuttua ihmistä kun puhuu hänelle kuin hyökätä hiplaamaan tuikituntematonta ohikulkijaa ottamatta ensin kontaktia jollain muulla tavalla, tietämättä tahtooko kyseinen ihminen olla kanssasi yhtään missään kontaktissa. Ihmetyttää myös, kun liität tuon koskettamisen ja katsekontaktin toisiinsa. Kyllä mun mielestäni ihan suomessakin silmiin katsomista puhuttaessa pidetään hyvänä käytöksenä ja useimmiten näin myös tehdään. Lisäksi puhuit vain siitä, kun miehet koskevat naisia. Jos tuo koskettelu on vain kaunis tapa vailla mitään seksuaalisia tarkoitusperiä, eivätkö miehet voisi yhtä hyvin sivellä toisiaankin ja siten ilmaista toisilleen, että oletpa sinä komea, ihana ja hyvännäköinen?

Alkuperäinen kirjoittaja sively:
Kokeen toisessa vaiheessa kirjaston virkailija katsoi asiakasta silmiin, sanoi jotakin ystävällistä ja kosketti-hipaisi asiakkaan kättä puolihuolimattomasti, jota asiakas ei itseasiassa tiedostanut, mutta koki sen positiivisena.

Pussasiko myös niskaan tai jopa suulle?

Meikätytsy kyllä vetäisi oikean suoran ja vasemman koukun esille, jos joku äijä lääppisi paljasta ihoa, puristaisi pepusta tai suutelisi yhtään mihinkään.

Jos AP:n juttu ei ole provo, niin siinä tapauksessa nainen todennäköisesti on "tyrkyllä" sellaisessa kohdassa, josta ihmiset paljon kävelevät ohi. Koska siis nainen ei ekalla kerralla pane hipaisua pahaksi, niin naista voi sitten siis hiplailla joka kerran, kun ohi menee. Siitä saa kivat kiksit, kun ohimennessä hiplaa tiettyjä naisia aina vähän kerrallaan.

Jokaisella naisella on oikeus omaan kehoonsa. Itselläni on herkkä tuntoaisti ja esimerkiksi minulle niskan suukottelu on jotakin äärimmäisen eroottista, joten en missään tapauksessa voisi sallia tuntemattoman ihmisen koskettavan sinne ilman lupaani. Tuntemattoman ihmisen suukko niskaan tuntuisi siltä, että intiimille alueelleni tunkeudutaan.

Haluaako AP todellakin esimerkiksi suukon suulle, jos miehellä on akuutti huuliherpes tai vaikkapa vain vatsatauti tai flunssa??? Minä en ainakaan.

No, tässä on tainnut haluta jokunenkin nainen (ja mieskin) käsittää asian aivan eri tavalla kuin olen tarkoittanut/kirjoittanut. Meillä kaikilla on omat kokemuksemme...

Painottaisin etteivät kosketukset ole olleet lääppimisiä (niistä en nyt kirjoittanut, ovat asia erikseen).

tyttö, jota vanhemmat ovat sivelleet: "Mun mielestä kyllä niskaan suutelu oman tyttöystävänkin läsnäollessa on jotain ihan muuta kuin viaton hipaisu."
Näin ei ole tapahtunut. Kaksi erillistä tilannetta.

Eero-veli: Mitä narsista siinä on että tuon esille tuon kertomani? Kyllä musta tuntuu että tälläkin foorumilla on oikeasti niitä tekstejä joissa halutaan tuoda oma erinomaisuus esille. Jos pitäisin itseäni jumalan lahjana maailman miehille, miksi edes miettisin -> Mikäs miehet saa noin toimimaan? Ja luulenpa etten ole ainut jota ohimennen kosketellaan (tai tuttavat koskettelvat), siispä kysyin niiltä joilla on kokemusta asiasta.

Sively: "AP on ilmeisestikin saanut lapsena huomiota osakseen, jotenka hän nauttii, mielyttävistä katsekontakteista, hipaisuista, koskettelusta."
Pitää paikkansa. Mutta rajani minullakin ovat, enkä tuollaista viatonta koskettelua voi pitää pahana, joskus hämmentävänä ;-)

"AP totesi, "eivät jää tyrkylle- oma nainenkin saattaa olla mukana- tilanteet ovat nopeita- mutta tuntuu hyvältä- piristää mieltä"."
Aivan oikein. Hyvin kiteytetty.

Saapastelija: "Haluaako AP todellakin esimerkiksi suukon suulle..."
En ole halunnut. Se on tapahtunut. Mies ei ollut kauhea, toivotti hauskaa iltaa. Ei ole toistunut ;-)

"... jos joku äijä lääppisi paljasta ihoa, puristaisi pepusta tai suutelisi yhtään mihinkään."
Ei ole lääppinyt paljasta ihoa (no niska ja otsa), nämä eivät ole puristaneet peupusta (ne urvelot ovat saaneet nyrkistä, tai olen ainakin yrittänyt huitasta), ja kukaan ei ole väkisin suudellut. Suukko on eri asia, tai pusu.

".. "tyrkyllä" sellaisessa kohdassa, josta ihmiset paljon kävelevät ohi. Koska siis nainen ei ekalla kerralla pane hipaisua pahaksi, niin naista voi sitten siis hiplailla joka kerran, kun ohi menee."
Niin, jos jossakin pöydässä istuu/baaritiskillä/kävelee jne. ei ole yhtään sen enempää tyrkyllä kuin kukaan muukaan. Ei ole sama henkilö toistanut tekemäänsä. Joten eivät ole voineet mitään oppia ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja ihanainen_puss:
Ja luulenpa etten ole ainut jota ohimennen kosketellaan (tai tuttavat koskettelvat), siispä kysyin niiltä joilla on kokemusta asiasta.
Mun mielestä asia onkin ihan eri asia tuttavapiirissä, kuin tuntemattomien tekemänä. Kyllä meidän perheessä on tapana ohimennen vähän hipaista hiuksia tai käsivartta tai osoittaa hellyyttä muulla tavalla niin lapsia kuin aikuisiakin kohtaan vaikka ohi kulkiessa, se korostaa perheen yhteenkuuluvuutta, sama tosi läheisten ystävien kanssa. Mutta outoa, epäkohteliastakin, minusta tehdä niin, jos ei ole aikomustakaan jäädä edes juttelemaan ja ainoa minkä toisesta tietää tai mikä tässä kiinnostaa, on tämän kurvit tai kutrit. Noilla kosketteluillakin on paikkansa, useimmissa tilanteissa ja useimmille ihmisille tuntemattomien suunnalta tulleina ne aiheuttavat vain negatiivista hämmennystä.

Sivelylle, en oikein ymmärrä miksi arkisissa vuorovaikutustilanteissa haluaisin saada joltain sanattomia viestejä siitä, kuinka söpönä, viehättävänä tai ihanana toinen minua pitää. Pidän hyvin epäkohteliaana sitä, jos työelämässä tms. puhun jostain tärkeästä asiasta ja minua ei kuunnella yhtään vaan saan palautetta vain siitä, miltä näytän (joko sanallista tai sanatonta). Tälläisessä tilanteessa tuollainen kosketus tuntuu mitätöinniltä, kosketuksella joka toisessa tilanteessa voisi ollakin positiivinen, minut ikäänkuin ohjataan ruotuun: "ole vaan hiljaa ja näytä nätiltä". Todella loukkaavaa.

[/quote]miehen kirjoittama fantasia, jolla haetaan selitystä sille, miksi hän ei voisi vain ohimennen muka kosketella tyttöjä. yök.

turpaan tulee muuten minultakin. ja kovaa![/quote]

Väkivalta on mielestäni moraalisesti tuomittavampaa kuin koskettelu.

miehen kirjoittama fantasia, jolla haetaan selitystä sille, miksi hän ei voisi vain ohimennen muka kosketella tyttöjä. yök.

turpaan tulee muuten minultakin. ja kovaa![/quote]

Väkivalta on mielestäni moraalisesti tuomittavampaa kuin koskettelu.[/quote]

Koskettelun aloittaja kantakoon vastuunsa. Turpaan tuleminen on luonnollinen seurausodotus lääppimisestä... eli varo minua, Setämies.

Minä koskettelen ap: kuvailemalla tavalla harva se päivä. Olen harrastanut tuollaista jo parikymmenta vuotta, eikä turpaan ole tullut kertakaan. Johtuneeko siitä, että vain ja ainoastaan vaimoani.

Suosittelen.

Kun olen viihteellä saattavat miehet ohimennen myös koskettaa minua, joskus ottavat kiinni vyötäröstä, sipaisevat hiuksia tai nipistävät! Olen pieni ja siro, usein kauniiksi kehuttu mutta en todellakaan pidä siitä että vieras ihminen käy käsiksi. Kun on pieni ja "söpö" niin useimmat miehet kuvittelevat että on nukke jota voi nostella tai koskettaa. Jopa miehen kaveri on nostellut minua yllättäen juhlissa. Ja en ole enää teini-ikäinen vaan aikuinen nainen. Mies joka koskee vierasta naista on moukka. Ja kun sitten sanoo tällaiselle miehelle ettei pidä kähmimisestä niin eikös tämä moukka ala öykkäröimään tyyliin; "ai sä oletkin koppava ja ylpeä". Joten näpit irti miehet, minua saa luvalla koskea vain oma ihana aviomieheni!

Yhteistyössä