Miehet ja käytöstavat ( kotona)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omituistako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huumori on yksilöllinen asia, sitä on turha tuomita yleisellä tasolla. "Pieruhuumori" ei myöskään ole mikään USA:n keksimä ja patentoima. Tapoja on vaikka minkälaisia mitkä ärsyttää kanssaeläjiä, ne ei rajoitu vain navan alaisiin. Ajatus oli minulla ehken tässä se, että hullua on elää sellaisen kanssa jonka kanssa ei oikeastaan voi elää. Itseäänhän siinä vain kiusaa jos huomaa hermostuvansa jatkuvasti jostain mitä toinen tekee tai ajattelee.

"Pieruhuumori" ei myöskään ole mikään USA:n keksimä ja patentoima.

Totta, mutta amerikkalaiset vetivät sen älyllisesti vähän turhan alleviivatulle tasolle. Aristofaneen, Rabelais'n ja amerikkalaisen pieruhuumorin tasolla on aika selvä ero edellisten eduksi. Helposti vain "uusliberaalissa" mediassa ja ideologiassa ainoaksi huumoriksi muodostuu amerikkalainen.

Muuten olen samaa mieltä siitä, ettei kaikesta pidä loukkaantua todellakaan, enkä itsekään ole liian pikkutarkka monessa asiassa. Kyse on kontekstista ja rajanvedoista. On silti aika iso virhe minun nähdäkseni vetää yhtäläisyysviiva "modernin huumorin" ja elämän/elämisen välille (vrt. sanonta "hanki elämä", joka myös tulee USA:sta).

no eipä tuo miehen jokapaikassa piereskely ole haitannut mun elämää yhtään...piereskelen samallalailla itsekin. ja muutenkaan sillä ei ole käytöstapoja kuin nimeksi mutta eipä me mitään hienostelijoita olla muutenkaan ku ihan perus juntteja maalta. persoona ja luonne kuitenkin kultaa.

viikonloppuisin meillä on mun veljien ja miehen kanssa kunnon piereskely kisoja, ainut vika että haju on aivan järkyttävä:laugh:

[QUOTE="mies";25990264]Olen varmasti tylsimys, jos piereminen ja munien heiluttelu tai vastaava on jännittävää. On tosi etäinen ajatus, että haluaisin naisesta jotain vastaavaa. Enemmän minulle merkitsee "klassiset" hyveet kuten avoimuus, rehellisyys ja kunnioitus (johon kuuluu tietty hyvätapaisuus). Itse suhteesta ei silti pidä puuttua intohimoa tai "tunteiden suuruutta", mutta tuo on ihan eri asia. Minusta tuollaisista tavoista huokuu USA:n huumoriskene läpi, jota en itse ihaile lainkaan. En seuraa, lue tai katso (USA-peräistä) kulttuuria, jossa miehet käyttäytyvät noin.

Totta kai siis myös spontaanius on tärkeää, inhoan myös itse mm. totaalista virkamiesmäisyyttä, mutta yritän sanoa että tietyissä rajoissa.

Maailmankatsomukset ovat varmaan aika erilaisia, mutta se on minustakin hyvä :)[/QUOTE]

Tähän on pakko sanoa, että inhoan sydämeni pohjasta kaikkia jenkkijuttuja, sitä kulttuuria en todellakaan ihaile tippaakaan. :)

Yhteistyössä