Miehet hoi,onko teidän vehkeet oikeesti näin herkkiä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
-
Totta. Lyökö hän myös jos joku tönäisee ruuhkassa tms?
Ruuhkassa on varmaa odotettava joutua tönityksi. Sen lisäksi erityisen herkkä ihminen varmasti välttää ruuhkia, kuin ruttoa. Aivan, kuten minäkin.
Yllättäviin ärsytyksiin ei sensijaan voi varautua. Niihin reagoidaan.
Joitakin aikoja sitten puuhailee keittiössä kiireessä ja minulla oli monta rautaa tulessa. Yllättäen tunsin perin v- mäistä kipua takareidessäni. Huitaisin, ennenkuin edes ajattelin asiaa. Muksautin poikaani ihan reippaasti päähän ja hän lensi pyrstölleen. Olin tietysti pahoillani asiasta. Viimeisenä tässä maailmassa haluaisin satuttaa omaa lastani. Tässä tapauksessa refleksi oli huomattavasti nopeampi, kuin ajatus.
Ymmärrän hyvin ap: n miestä.

"voivoi"
Siis eihän reflekseille voi mitään! Miten te pystytte omia refleksejänne kontrolloimaan? Mä varmaan löisin jos joku tekis mulle noin yllättäen ja mitä sitte?! Kyllä ihan omalla vastuulla on mennä toisen alapäätä ronkkimaan kylmillä esineillä. Ei ap:n mies tässä se paha ole!!! Miettikää nyt vähä!!

Ruuhkassa on varmaa odotettava joutua tönityksi. Sen lisäksi erityisen herkkä ihminen varmasti välttää ruuhkia, kuin ruttoa. Aivan, kuten minäkin.
Yllättäviin ärsytyksiin ei sensijaan voi varautua. Niihin reagoidaan.
Joitakin aikoja sitten puuhailee keittiössä kiireessä ja minulla oli monta rautaa tulessa. Yllättäen tunsin perin v- mäistä kipua takareidessäni. Huitaisin, ennenkuin edes ajattelin asiaa. Muksautin poikaani ihan reippaasti päähän ja hän lensi pyrstölleen. Olin tietysti pahoillani asiasta. Viimeisenä tässä maailmassa haluaisin satuttaa omaa lastani. Tässä tapauksessa refleksi oli huomattavasti nopeampi, kuin ajatus.
Ymmärrän hyvin ap: n miestä.
Samaten miehellä heilahti käsi kun se oli puoliunessa ja ipana iski siihen kyntensä. Ei tosiaan oo väkivaltanen muuten mutta tolleen yhtäkkinen kivulias yllätys sai refleksit esiin. Ei oo muuten toi toista kertaa tehny silleen isälleen tai mullekaan. Oppi kerrasta että toinen voi reagoida yllättävästikin.

keittiöpsykologi
Kyseessä ei ole tahdonalainen reaktio. Tuossa yhdistyy säikähtäminen ja kipu. Jos ajatellaan että miehet löisivät saunassa vetoa, että kestääkö joku kun heitetään kylmää vettä kulkusille, niin taatusti kestää. Siinä kun tietää mitä tulee ja yllätysmomentti jää pois. Moni voi lyödä säihähdyksestä vaikka et edes koske häneen, sillä se tulee refleksinä. Jos sitten siihen vielä yhdistää epämielyttävän tunteen tai jopa pienen kivun, on lyönti tällöin entistä todennäköisempi tahdoton reaktio.

Tähän ei siis auta sanoa että älä tee niin, koska henkilö ei itse voi reaktioonsa vaikuttaa.

Mua jos kutittaa jalkapohjista, niin en todellakaan vastaa seurauksista. Olen potkassu miestä, en tarkotuksella mutta meen ihan jumiin siitä että kutitetaan joten kai sitä jokainen voi reagoida miten vaan yllättävissä tilanteissa.
Mulla sama. Ja jos mua kyljistä kutittaa, niin saatan huitasta kädellä. Kutittaminen on mun kohalla se, että inhoon sitä. Sama jos päätä pidetään mun jalan päällä, tuntuu samalta kun mukluuttaa kädellä polvea ja tosta saan hirveen sätkyn. Oon todella herkkä kutiamaan. Kutitus omalla vastuulla :).

Yhteistyössä