Mieheni on tehnyt työpaikallaan petoksen (useiden vuosien aikana).

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uupunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uupunut

Vieras
Tämä tuli mulle täysin yllärinä tossa parisen kk sitten. Kuulusteluissa käynyt jo pariin otteeseen ja jatkuvat vielä. Ollaan oltu yhdessä lähes 20v ja tuntuu siltä, että mä en edes tunne tota ihmistä jonka kanssa olen asunut:(

Mikä on rangaistus petoksesta ekakertalaisella?

En tiedä, riippuu hirveän paljon petoksesta mutta niistä voi kyllä aika kovat tuomiot. Ensikertalaisella lievempi kylläkin. En tiedä esim. onko ehdollista vai ihan kunnon vankeutta, riippuu niin hirveästi minkätyyppinen petos on.

Uskon että sulla on ankeat ja pelonsekaiset fiilikset! Yritä vielä pitää pää kylmänä ennen kun selviää tarkemmin.

Ootko muuten miettiny koskaan, mihin ne rahat on menny? Eli onko näkyny teidän arjessa, vai onko miehellä jotain muita "kivoja" rahaa vaativia harrastuksia?

Tosi ikävä tilanne. Nuo petokset on tosiaan yleensä vähän kovemmalla otteella rangaistavia.

Mitäpä jos googlettaisit petoksen ja niitä rangaistuksia? Ainakin nuo lait löytyy www.finlex.fi

Tiedän kyllä, että on varmasti tosi ikävä fiilis. Varsinkin kun oot täysin tietämätön tosta hommasta! Kyllähän se suututtaa, vihastuttaa, itkettää, ärsyttää..ja ennen kaikkea luo sitä epäluottamusta välillenne. Toivotaan, että ratkeisi hyvin..ja että ois ne rahat sitten käyttänyt edes teidän elämiseenne eikä omiin "kivoihin" (esim. peliharrastus on aika kallis).

Kiitos tuesta!
Rahat ovat näkyneet meidän elintasossamme, vaikka saahan tuo mies hyvää palkkaakin. Tai siis SAI, sillä joutui työttömäksi tässä vähän aikaa sitten. Ollaan tehty perheen kanssa mm. kaksi ulkomaan matkaa per vuosi, kalliit autot on molemmilla...mun auton velat mies maksoi pois muutama kk sitten.
Olen kyllä aika alamaissa tällä hetkellä. Mies ei ole edes asianajajaa itelleen hommannut tähän keissiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos tuesta!
Rahat ovat näkyneet meidän elintasossamme, vaikka saahan tuo mies hyvää palkkaakin. Tai siis SAI, sillä joutui työttömäksi tässä vähän aikaa sitten. Ollaan tehty perheen kanssa mm. kaksi ulkomaan matkaa per vuosi, kalliit autot on molemmilla...mun auton velat mies maksoi pois muutama kk sitten.
Olen kyllä aika alamaissa tällä hetkellä. Mies ei ole edes asianajajaa itelleen hommannut tähän keissiin.

Ulkomaan matkoja nyt voi tehdä kuka vaan... ruotsikin on meinaan ulkomaa. Niin ja on hyvin suhteellinen käsitys mikä on kallis auto!

Jos se on jatkettu petos siitä saattaa jopa häkki heilahtaa ihan ekakertalaiselleki, toki ne summatki ratkaseen ja se minkälaista rangaistusta se syyttäjä lähtee sit ajamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
millaisesta summasta on kyse? Onko "vetänyt välistä" 1000 euroa vai 100 000 euroa? Sillä lienee merkitystä.

Jos molemmilla kalliit autot, kaks ulkomaanmatkaa vuodessa ja korkea elintaso niin kumpaahan summaa olis lähempänä.

Mä uskoisin, että hän on jtn 3 vuotta jatkanut tuota rahan välistä vetämistä. Taitaapi olla tuo 100 000 e aika lähellä sitä summaa:(
Kyllähän mä kerran heitin leikillä tuolle ukolle, että "Mikskä huumediileriksi olet oikein ruvennut kun rahaa näyttää olevan?" Hän sanoi vaan säästäneensä palkasta. Joopa joo!
Kyllä tässä on niin voimaton, ja kusetettu olo. Kiva kertoa kohta lapsille, että meidän iskä se lähtee lusimaan:(!
Ukko on muutenkin masentunut työttömyydestä...Pelkään joka hetki, että se päättää päivänsä, koska ei kestä näitä paineita mitä tulee. On niin ylpeää sorttia, ettei kehtaa kellekään kertoa ongelmistaan.

Voi ei! No voisitko sää hankkia hälle asianajajan?

Pakko sanoa, että onneksi on sentään perheeseensä nuo rahat käyttänyt. Ei vaikkapa huoriin, peleihin tai kakkosnaiseen tms.

Uusimmat

Yhteistyössä