Mieheni on sairastunut psyykkisesti - Miten itse jaksan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saako perhetyöntekijää ( vaikka vaan kotihoidosta esim.) tuollasessa tilanteessa, että pääsisit itse vähäksi aikaa pois kotoa?
Kyllä me saatiin, ja se on nykyisin lakisääteistäkin!
Osastohoitoa suosittelen minäkin, kunnes miehen olo ja käytös tasaantuu. Ja myös mielenterveyspotilaalta voi vaatia asiallista käyttäytymistä ja sinua liikaa rasittavat keskustelut jättää terapeutille, ellei ihan psykoosissa ole ja silloin osastolle!

Olen itse mielenterveyspotilas. Tiedän miten vaikeaa sinulla on. Hullu kun olen mutten tyhmä. :) Et luultavasti tule jaksamaan tuossa tilanteessa. Harkitse avioeroa. Se on parempi kuin että sinäkin sairastut ja lapsenne kärsivät. Ensi-ja turvakodin tapaisesta voisit kysyä sinulle ja lapsille hengähdyspaikkaa. Ymmärrän että se pelottaa mikäli lastensuojelu puuttuu siellä tilanteeseen. Voimia sinulle!!

Niin, joillekin oli ne tuhansien kokemus liikaa, mut moninkertainen määrä on muita, jotka eivät ole edes vastaanotolle menneet siksi, kun tietävät, että moni vakavasti sairas odottaa jonossa eikä jaksa loputtomiin vain odottaa, et pääsee testeihin, letkuihin ja taas sama oravanpyörä pyörii vaan...

Yhteistyössä