Mieheni on julma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyynel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyynel

Vieras
Mun mieheni on alkanut olee "kauheen" väkivaltainen meidän 4-vuotiasta poikaamme kohtaa. Äskenkin kuului kauhee läimäys kun se läimäytti(en tiä mihin) niin poikaamme kun tää poju ilmeisesikin haki isänsä huomioo sillai että se ärsytti isäänsä. Siis tuuppimalla..vähä jalalla potkii ja "lyö"..Jotenkin noin se aina hakee humioo.
Pahalta tuntuu. Itku tuli iteltä vaikkei pojalta tullutkaa. Kyl mä ukolle sanoin ettei lasta saa lyödä ja kehoitin pyytämään anteeksi, mut ei pyytänyt. Se hirveen helpolla polttaa päreensä jos poika vähänkin tekee jotain "pahaa" sille. En tiä miten pitäs toimia ja ajattella..Meinaako se et poika "uhkaa sen reviiriään". Ei se mua kuitenkaan lyö tai mtään
Toivotavasti en nyt saanut tätä kuulostamaan liian julmalta tai sillai et suunnilleen nyrkillä pamautetaan. Tai ainahan lapsen lyöminen on julmaa... On niin vaikee ilmaista ajatuksiaan näin kirjoittamalla...

:/ Ihan selvästi pienelläkin paha olla kun isältä ei saa huomiota, ja tuo isän regointi ei kyllä aisaa auta. Voi tulla tulevaisuudessa ongelmia jos ei tilanne muutu. Saisitko miehen jotenkin puhumalla ymmärtämään että lapsi kaipaa huomiota eikä muuten sitä osaa osoittaa, että on paha olo? Lyömisestä se paha olo vaan kasaantuu entisestään.

Alkuperäinen kirjoittaja kyynel:
Mun mieheni on alkanut olee "kauheen" väkivaltainen meidän 4-vuotiasta poikaamme kohtaa. Äskenkin kuului kauhee läimäys kun se läimäytti(en tiä mihin) niin poikaamme kun tää poju ilmeisesikin haki isänsä huomioo sillai että se ärsytti isäänsä. Siis tuuppimalla..vähä jalalla potkii ja "lyö"..Jotenkin noin se aina hakee humioo.
Pahalta tuntuu. Itku tuli iteltä vaikkei pojalta tullutkaa. Kyl mä ukolle sanoin ettei lasta saa lyödä ja kehoitin pyytämään anteeksi, mut ei pyytänyt. Se hirveen helpolla polttaa päreensä jos poika vähänkin tekee jotain "pahaa" sille. En tiä miten pitäs toimia ja ajattella..Meinaako se et poika "uhkaa sen reviiriään". Ei se mua kuitenkaan lyö tai mtään
Toivotavasti en nyt saanut tätä kuulostamaan liian julmalta tai sillai et suunnilleen nyrkillä pamautetaan. Tai ainahan lapsen lyöminen on julmaa... On niin vaikee ilmaista ajatuksiaan näin kirjoittamalla...

Mitäs julmaa tossa nyt oli
:headwall: :headwall: :headwall:

Mun lastani ei lyö kukaan! Aikuisella täytyy olla muita keinoja kasvattaa lasta. Jos mies löisi mua tai lasta (läpsiminenkin on väkivaltaista alistamista), saisi samantien pakata kassinsa.

jos kyseessä ois oma lapsi niin mä lähtisin menee ainakin hetkeks ja sais äijä miettiä miten sitä lasta kohdellaan.. jos ei ymmärrä niin en mä kyllä jäiskään, lapsi kärsii siitä aikuisenakin pahasti jos pahoinpidellään pienenä :( enkä itse pystyis katsomaan vierestä kun oma pieni kärsii.

mutta alkuun varmaan ite koittaisin oikeesti puhua miehen kanssa, jos ei auta niin jostain hankkisin jotain apua, neuvolasta tms. meillä mies on ollu aiemmin tukistamisen kannalla (ei oo silti tukistanu poikaa kun ehkä pari kertaa kun tietää että mä en hyväksy, on tehny sitä kuulemma sillon kun mä en ole paikalla) ja silmät aukeni kun katsoi sen lyömisdokumentin neloselta joka tuli vähän aikaa sitten. Lupasi ettei ikinä satuta poikaa mitenkään ja hänestä on muutenkin tullut sen jälkeen paljon hellempi lasta kohtaan.

oletko miettinyt että jos annat miehesi käyttäytyä niinkuin käyttäytyy, se on sama kuin jos itse läimäyttelisit/potkisit lastasi??!!! hiljaista hyväksyntää:(
ota ja lähde lapsesi kanssa vaikka turvakotiin asioita miettimään?

Miksi noin "provosoiva" otsikko kun kerran kirjoitat kuitenkin ettei tarkoitus ole kuulostaa "niin julmalta"? Ja jos mies "läimäytti" kovaa niin Sinä varmasti katsoit jäikö mihinkään jäljet...siis minä kyllä heti katsoisin. Jos jälkiä ei jäänyt niin tuskin oli kova läimäys tai läpsäisy...joskus se kuulostaa pahemmalta kuin tuntuu, eikä lapsesi itkenyt siis.

Yhteistyössä