Mieheni ei tiedä miten helppoa hänellä on!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isaa83:
onko tommosia miehiä oikeesti?

siis jos mun mies valittais noin, niin voi herrajumala mikä sota siitä tulis. |O

Ja mä olen oikeasti yllättynyt, että on miehiä, jotka KIITTÄVÄT vaimojaan valmiista ruuasta tms. Meillä kun on suunnilleen kaikki sisä- ja osa ulkohommistakin mun kontollani, edes roskapussia mies ei saa ulos vietyä vaikka roskat vyöryisivät lattialle. Ainoastaan, jos mä mäkätän - tai pyydän kauniisti - jotain tekemään, se saattaa tuntien päästä tehdä sen homman, esim. pyykkien ripustamisen (no, on tehnyt sen alle 10 kertaa). Ainoastaan pojan suihkuttamisen ja hampaidenpesun se hoitaa, mutta ei koskaan ilman erillistä pyyntöä.

Ja meil ei välil ukko saa ees ruokaa,kun töistä kotiin tulee.Siis tarkotan,että teen aina itselleni ja lapsille ruuat kaksi krt päiväs,mut jos ei riitä kaikille,niin mies jää ilman.Syököön mitä kaapista löytää. Kun joinain päivinä ei syö,niin en laske sitä edes ruokailijaksi...törkeetä,mut ei toi nälkää näkevältä näytä.
Ja isi meil korjaa ruuat pöydästä,vaik ei ite ois ollu syömässäkään,mä siirryn aina pöydästä suoraan sohvalle...

pakko myöntää,että täällä kans löytyy yks passaaja... :ashamed:
nyte kun tuo meen neiti synty,ni ei yksinkertasesti ollu aluks aikaa tehä mitään,ni kyl meillä ainakintuo ukko nopeeta tajus et hänen on pakko. ko ei se kaappi näköjään ittestään täyty puhtaista vaatteista :laugh: mut nyt näkäjään alkaa sama peli taas. Toisaalta ite tykkään siivoilla ja hääräillä mut kyllä välillä jurppii ja pahasti :headwall: mut kyl toi onneks välil tekee esim.ruokaa tms.. mut meillä siis kanssa sellanen äitinsä hemmottele jätkä.
Ap. jätät vaan tekemättä ne,ni sen o pakko tehä ne itse. Jaksamisia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tulikellukka:
Ja meil ei välil ukko saa ees ruokaa,kun töistä kotiin tulee.Siis tarkotan,että teen aina itselleni ja lapsille ruuat kaksi krt päiväs,mut jos ei riitä kaikille,niin mies jää ilman.Syököön mitä kaapista löytää. Kun joinain päivinä ei syö,niin en laske sitä edes ruokailijaksi...törkeetä,mut ei toi nälkää näkevältä näytä.
Ja isi meil korjaa ruuat pöydästä,vaik ei ite ois ollu syömässäkään,mä siirryn aina pöydästä suoraan sohvalle...

Mä niin toivoisin, että voisinkin joskus livahtaa keittiöstä kun olen saanut itse syötyä ja todella luottaa siihen, että mies laittaa astiat ja ruuat pois ja muutenkin siivoaa kaikkien jäljet (ei vain omansa). Mutta aina joudun jäämään "vahtiin", auttamaan poikaa syömään ruokansa loppuun ja ruuan jälkeen pyyhkimään sen kädet ja suun ettei levitä ruuantähteitä ympäriinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mä olen oikeasti yllättynyt, että on miehiä, jotka KIITTÄVÄT vaimojaan valmiista ruuasta tms. Meillä kun on suunnilleen kaikki sisä- ja osa ulkohommistakin mun kontollani, edes roskapussia mies ei saa ulos vietyä vaikka roskat vyöryisivät lattialle. Ainoastaan, jos mä mäkätän - tai pyydän kauniisti - jotain tekemään, se saattaa tuntien päästä tehdä sen homman, esim. pyykkien ripustamisen (no, on tehnyt sen alle 10 kertaa). Ainoastaan pojan suihkuttamisen ja hampaidenpesun se hoitaa, mutta ei koskaan ilman erillistä pyyntöä.

Eikö se ruuasta kiittäminen kuulu alkeellisimpiin käytöstapoihin?

Mun äiti on aina ollut kotirouva, ja tehnyt meillä "kaiken", siis ne ns. naistentyöt. Mutta koskaan ei isä oo kiittämättä ruuasta jättänyt, ja vie kyllä käskemättä roskat jne. Niiden mallia, kun oon katsonu, en itse osaa/suostu miestentöitä tekemään :ashamed:

Lamput vaihdan ja auton tankkaan, mutta siihen se jääkin.. Ex:llä kyllä vaate-ja ruokahuolto pelas.

no mie en miehelle kokkailis tuohon malliin. mutta kyllä miekin olen sen kans pehmoillu joissakin asioissa. eikä sekään tiedä miten helpolla pääsee. olen joskus vähän vihjassu, että ei ne muut vaimot kattelis hyvällä tollasta, ettei voi edes viikonloppuna osallistua kotitöihin ja säilyttää puolikäyttösiä vaatteitaan rumasti kirjahyllyn kulmalla... taas tuossa on iso pino vaikka vasta vein pois!! |O kotitöistä en kyllä ole viittiny nipottaa enää edes omassa pikku päässäni sen jälkeen kunomakotitaloon muutettiin, kun on sille kummiskin töitä tuolla pihalla ja kunnossapidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Siis, kuoriiko joku todella perunat valmiiksi miehelleen |O

Mä kuorin, exälle siis :D

Tota...onko teillä lapsia? kuorit miehelle erikseen perunat????
Pakko oli näyttää miehelle tämä keskustelu....revettiin molemmat :)
Ihmetteli mistä löytyy noin uusavuttomia ukkoja....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Siis, kuoriiko joku todella perunat valmiiksi miehelleen |O

Mä kuorin, exälle siis :D

Tota...onko teillä lapsia? kuorit miehelle erikseen perunat????
Pakko oli näyttää miehelle tämä keskustelu....revettiin molemmat :)
Ihmetteli mistä löytyy noin uusavuttomia ukkoja....

On meillä lapsia, miten ne tähän liittyy? Mulle on vaan kotona opetettu, että ukolle tehdään ruoka, ja kuoritaan perunat. Toki minä odotan, että saan olla kotona lasten kanssa, ja mies elättää meidät. Että sittenhän se ois ihan fifty-sixty :D

Pakko kommentoida näin toisinpäin, että meillä mies laittaa ruoat, kun itse en osaa juuri muuta tehdä kuin vettä keittää. Mulla on kyllä ollut tapana sanoa ihan rehellisesti, jos en jostain ruoassa tykkää, eikä mieskään siitä pahastu. Enemmän se on tyytyväinen palautteesta - ottaa sitten onkeensa siitä tai ei.

Me on joskus juteltu tästä ja mies on sitä mieltä, ettei mun tarvi syödä koko ikääni pahaa ruokaa siksi, etten kehtaa siitä sanoa. Ei se tarkoita sitä, etten arvosta miehen panosta vaan sitä, että meillä on erilainen maku. Minä en esimerkiksi pidä mausteisesta ruoasta, joten helpompaa molemmille on miehen tehdä vähemmillä mausteilla ja lisätä omaan annokseensa tarvittaessa lisää.

Toisaalta mies on keittiömestari ammatiltaan, joten on tottunut palautteisiin ruoasta töissäkin.

Jäi kuitenkin mietityttämään, että olenko nyt yhtä uusavuton ja kusipää kuin ap:n mies tuntuu useimpien mielestä olevan?

no minä olen varmaan se ärsyttävä "mies"
Mieheni teki hyvää hyvyyttään jauhelihapihvejä (teki mieli ihan kauheasti :) ) ja annoin hänen maustaa pihvit mielensä mukaisiksi.

Mies oli väsännyt pihveille seuraksi punaviinikastikkeenkin.

Noh puraisin pihviä ja ukko oli laittanut sinne oreganoa!
En pystynyt syömään pihvejä (oregano ei sovi mielestäni mihinkään muuhun, kuin pitsan mausteeksi) ja yritin hillitä itseni, kun mies kuitenkin oli ihana ja teki pihvit.
o en pystynyt ja valitin vähän mausteista ja jätin pihvit syömättä.
Itselle kyllä jäi paha fiilis, kun mies työpäivänsä jälkeen väsyneenä pihvit paistoi, enkä minä osaa olla edes kiitollinen :(

Yhteistyössä