Mieheni ei tiedä miten helppoa hänellä on!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ärsyttää, kun äijä kehtasi tuossa kotona syömässä käydessään urputtaa ruuasta, jonka olin siis herralle laittanut. Salaatissa oli fetaa ja siitä hän ei nyt sit tykkääkään ja jauhelihakastikekin oli liian mausteista ja pyysi jättämään pippurin ensi kerralla vähemmäksi, ja perunoissakin (jotka olin valmiiksi kuorinut, kuten aina!!!!) oli mustia täpliä. Voi helvetti, mä täällä raskaana (40+3) olevana laitan miehelle päivittäin ruuan, kahdestikin, sillä käy ruokatunnilla kotona syömässä ja sitten tietysti vielä iltapäiväksi toinen ruoka. Ja silti kehtaa valittaa! Kotitöitäkään sen ei tarvitse tehdä, ei ole edes nyt tehnyt vaikka olen siis viimeisilläni. Lohduttakaa mua ja sanokaa että teillä muillakin on yhtä tyhmiä miehiä!

Jätäpä yksi kerta tekemättä, josko huomais äijä eron.
Mä en oikeesti millään saa pieneen päähänio mahtumaan näitä ukkoansa pilalle hemmottelevia äitejä, jotka ottaa tyynesti vastaan ukon kiukuttelut ja väsää sapuskaa päivästä toiseen, vaikka toinen ei anna sille paskankaan arvoa!

(anteeksi purkaukseni, jurppii vaan teidän puolestanne :snotty: )

:hug: Älä tee sille ruokaa enää. lähde pois siksiaikaa, kun sillä on ruokatunti. Jätä lappu, jossa kerrot, miltä susta tuntuu. Ihan oikeesti, sen miehen pitäs äkkiä opetella pärjäämään, että siitä on sitten jotain hyötyä, kun lapsi syntyy.

Mulla on tismalleen yhtä tyhmä mies! Kuulostaa itse asiassa ihan mieheni veljeltä joka on myös aikamoinen saapas. Äitinsä passasi herrat niin hyväksi että kusessa ollaan usein ja vitutuksessa.

Meteliä vaan pystyyn! Sano ukolles, että tee sitten ruokas ite, kun osaat paremmin! Ja voit myös sanoa, että sidopas ukko 15 kiloa vyötäisilles ja rupea siivoamaan, niin tiedät miltä tuntuu...

Luojan kiitos mun mies ei ole tuollainen. Jos ois niin potkisin perseelle aika vilkkaasti. Kyllä osaa ukkos olla kiittämätön. Sinä viimesillään raskaana passaat ukkoa ja hän kehtaa vaan valittaa! käske ens kerralla tehdä itse omat ruokansa jos sun pöperöt ei kelpaa! Ja pitääkö tosiaan aikuiselle ukolle kuoria perunat valmiiksi??? Mä nauraisin mun miehelle päin naamaa jos hän ees ehdottais moista!

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Mä en oikeesti millään saa pieneen päähänio mahtumaan näitä ukkoansa pilalle hemmottelevia äitejä, jotka ottaa tyynesti vastaan ukon kiukuttelut ja väsää sapuskaa päivästä toiseen, vaikka toinen ei anna sille paskankaan arvoa!

En minäkään. Tai mä en vaan kerkee ukkoa passaamaan niin sen on ollu pakko ettiä evästä ite jos ei ole ollu mamma laittamassa sitä.
Mut minä olen sitä mieltä että tuon kasvatuksen täytyy lähtä jo lapsesta asti. Kaikkien on osallistuttava kodinhoitoon sekä poikien että tyttöjen. Jokainen vuorollaan ruokaa laittaan ja siivoamaan. Ei se ole yksistään akkain hommaa.

Kiitti sympatioista! En mä itseäni pidä alistettuna kotirouvana, joka passaa miehensä piloille, VAIKKA olen kyllä tosiaan tainnut sitä vähän liian paljon palvella.. Olen kyllä jättänyt muutamana päivänä ruuan tekemättä ja antanut miehelle vapaat kädet toteuttaa itseään, mutten jaksa kuunnella sitä kitinää mitä siitä syntyy. Tänään olen kyllä sitten niin hurja, etten keitä sille perunoita valmiiksi kun tulee töistä, vaan saa ihan omin pikku kätösin kehittää kastikkeen kanssa jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja vierastyttö:
Luojan kiitos mun mies ei ole tuollainen. Jos ois niin potkisin perseelle aika vilkkaasti. Kyllä osaa ukkos olla kiittämätön. Sinä viimesillään raskaana passaat ukkoa ja hän kehtaa vaan valittaa! käske ens kerralla tehdä itse omat ruokansa jos sun pöperöt ei kelpaa! Ja pitääkö tosiaan aikuiselle ukolle kuoria perunat valmiiksi??? Mä nauraisin mun miehelle päin naamaa jos hän ees ehdottais moista!

Mä kuorin ne jo ennen keittämistä, ja todellinen syy on, että itsekin tykkään nostella kattilasta lautaselle kypsiä valmiiksi kuorittuja pottuja. Mutta miehelle aina tasaisin väliajoin muistutan, että hänen ei ole tarvinnut itse perunoitakaan kuoria pitkiin aikoihin, koska MINÄ olen NIIIIN ahkera ja ajattelen hänen parastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitti sympatioista! En mä itseäni pidä alistettuna kotirouvana, joka passaa miehensä piloille, VAIKKA olen kyllä tosiaan tainnut sitä vähän liian paljon palvella.. Olen kyllä jättänyt muutamana päivänä ruuan tekemättä ja antanut miehelle vapaat kädet toteuttaa itseään, mutten jaksa kuunnella sitä kitinää mitä siitä syntyy. Tänään olen kyllä sitten niin hurja, etten keitä sille perunoita valmiiksi kun tulee töistä, vaan saa ihan omin pikku kätösin kehittää kastikkeen kanssa jotain...

:hug: :hug:
anteeksi.

Miksi hitossa passaat miestäsi? ja vielä viimeisiillään raskaana???? Meillä kyllä mies passasi mua kun olin viimeisillään raskaana! Teki ruokaa,puuhaili lasten kanssa ja antoi pötkötellä...En katselis tuollaista ukkoa!

Eli minä saan olla tyytyväinen kun miehelle kelpaa kaikki ruoka mitä teen ja jos ole töissä ni tekee itse myös ruokaa. Ja muutenkin tekee kotihommia, paitsi pyykkejä ei mielellään laita kuivumaan ko joskus vähän hymyilin kotiin tullessani kun näin pyykit narulla.
Mutta todella tyytyväinen olen että edes vähän tekee.

No onpa hyvä,että muillakin on samankaltaista.
Mies eilen kans valitti,ettei ruoka maistu samalta kuin äitinsä tekemä.
teen 2kertaa ruuan sille päivässä ja uni velka vauvan takia kasva,joten eipä jaksais tuollaisia turhia napinoita kuunnella.

Alkuperäinen kirjoittaja HeinäHattu:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

En minäkään. Tai mä en vaan kerkee ukkoa passaamaan niin sen on ollu pakko ettiä evästä ite jos ei ole ollu mamma laittamassa sitä.
Mut minä olen sitä mieltä että tuon kasvatuksen täytyy lähtä jo lapsesta asti. Kaikkien on osallistuttava kodinhoitoon sekä poikien että tyttöjen. Jokainen vuorollaan ruokaa laittaan ja siivoamaan. Ei se ole yksistään akkain hommaa.

Tää on kyllä totta. Ja oman poikamme aion todellakin kasvattaa tekemään kotitöitä, koska mun mielestä ne kuuluu jokaiselle kotona asuvalle eikä ainoastaan äidille.

Hyvä hyvä! Elä pelästy kitinää, sehän on lapsen tapa vaan yrittää saada tahtonsa läpi. Jos aina kun mies kitisee, se saa tahtonsa läpi, se jatkaa sitä, koska se toimii. Jos taas annat sen kitistä, etkä suostu silti, siitä kasvaa aikuinen mies, josta on sinulle apua.

Hei!

Kuulostaa ERITTÄIN tutulta! Ja nyt sitten pieni varoituksen sana. Eli ala pikkuhiljaa nyt vähentämään tuota miehen passausta, sillä järkytys on hänelle suuri (toivottavasti ei sit syytä vauvaa), kun pikkuinen pian teille saapuu ja sinä oletkin sitten niin väsynyt ympärivuorokautisesta lapsen hoidosta ettet jaksa enää passata miestäsi.

Tämä tulee eteen ennemmin tai myöhemmin. Meille se tuli vasta usemman lapsen jälkeen, mutta teille se voi tulla jo ensimmäisen. Älä kuormita itteäs aikuisen miehen hoivaamisella!!! Varsinkaan, kun hän ei sitä osaa arvostaa...eli siis kunnioittaa sinua ja tekemisiäsi, muuten olet kohta piipussa ja katkeruus voi alkaa kalvaa ja siihen se tykkääminen sitten monesti lopahtaa.

Tämä siis vain varoituksen sanana. Nää jutut tapahtuu monesti pikkuhiljaa ja vaivihkaa...että piä silimäs auki! *hali*

Alkuperäinen kirjoittaja pikasesti:
teen 2kertaa ruuan sille päivässä ja uni velka vauvan takia kasva,joten eipä jaksais tuollaisia turhia napinoita kuunnella.

:laugh: :laugh: Että ihan äitin tekemä... Kysyppäs, että onko äitin vieressä yhtä hyvä nukkuakkin?

Miksi hitossa passaat miestäsi? ja vielä viimeisiillään raskaana???? Meillä kyllä mies passasi mua kun olin viimeisillään raskaana! Teki ruokaa,puuhaili lasten kanssa ja antoi pötkötellä...En katselis tuollaista ukkoa!

Jaa'a, sanopas se.. Miehen ansioksi on kyllä sanottava, että se on sitten töistä tultuaan poikamme kanssa hyvin paljon, on ulkona sen kanssa ja mä saan rauhassa olla ja tehdä mitä tykkään.

Onneksi oma mies on tiedostanut sen että en ole sen äiti vaan vaimo, vaikka miehen äiti onkin passannut poikansa pilalle (mm. kuorinut perunat valmiiksi lautaselle ja siivonnut huoneet ja pyykännyt pyykit). Tuossa vaiheessa kyllä kertoisin suorat sanat miehelle jos kehtais tuommoisesta jurnuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja pikasesti:

:laugh: :laugh: Että ihan äitin tekemä... Kysyppäs, että onko äitin vieressä yhtä hyvä nukkuakkin?
Joo enpä tullut tuota ajatelleeks.Tarviikin seuraavan kerran,kun nipottaa kysäistä.

Mun mies kerran valitti jostain ja sanoin, että teepäs ukko-kulta vastaisuudessa ruokasi itte. Muutaman illan väkersi itselleen tomaatti-sipulimunakasta ja leipää ja sitten sanoi, että kyllä ne mun ruoat voiton vie =) Jos kehtaa rutista, niin tehköön murkinansa itte! :kieh:

Yhteistyössä