mieheni ei jaksa masennustani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämä

Vieras
Olen kotiäiti pakosta kun töitä tai koulutusta ei ole.Olen hyvin masentunut mieheni myös koska saa potkut ja uutta työtä ei tiedossa.Hän ei jaksa tukea minua vaativan lapsen kanssa.Ymmärrän että hänellä nyt rankkaa mutta firmalla mennyt vuosia hyvin eikä tukenut mua niinäkään aikoina.Lähdenkö pois ja jätän lapsen hänelle?en pidä kotiäitiydestä.

Äiti voit silti olla, vaikket kotiäitiydestä pitäisikään. Mitäpä jos lapsesi aloittaisi päivähoidon? Useat masentuneet voivat paremmin hoitaa itseään kuntoon, jos lapsi on päivät hoidossa. Sen lisäksi lapsen vaativuuskin luultavasti vähenee. Hänen oireilunsa liittynee teidän kotioloihinne. Kun hän saa tarpeeksi toimintaa, jota sinä et kotona sairaana voi järjestää, hänkin rauhoittunee.

Kun lapsi on rauhallisempi, sinä alat olla kunnossa ja kenties se opiskelu-/työpaikkakin löytyy ja mieskin keksii itselleen tekemistä, niin elämä alkaa taas mennä paremmin. Älä luovuta vielä.

et saisi apua jostain?Neuvolasta jotain jolle purkaa tuntoja ja kenties miehesi myös?Kissa pöydälle rohkeasti ja tunnot ulos jos ei suullisesti kirjeellä toisillenne ja huomaisitte mitä toinen kaipaa pelkää tai tuntoja muuten ja niiden pohjalta mietti tulevaisuutta.Ei kannata heti heittää pyyhettä kehään jos vain toista kohtaan kuitenkin tunteita on.

Sinuna lähtisin työvoimatoimistoon ja varaisin sieltä ajan työvoimaneuvojalle tai henkilölle, joka voisi katsoa sinun kanssa mahdollisia opiskelupaikkoja. Monia aloja voi opiskella työnkin ohessa tai yrittää päästä esimerkiksi oppisopimusopiskeluun. Mieti vähän valmiiksi, mikä sinua kiinnostaisi ja tartu tuumasta toimeen. Itse olen saanut työvoimatoimiston kautta apua ammatinvalintaan. Jos saat tuon työ/opiskelukuviot alkuun, niin voihan olla että masennus helpottaa. Masennus voi johtua perhetilanteestasikin ja riippuen mikä tilanne sitten onkin, niin hakea koko perheelle apua esim. sosiaalitoimistosta keskusteluapua ja neuvontaa tai seurakunnasta. Jaksamista sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
et saisi apua jostain?Neuvolasta jotain jolle purkaa tuntoja ja kenties miehesi myös?Kissa pöydälle rohkeasti ja tunnot ulos jos ei suullisesti kirjeellä toisillenne ja huomaisitte mitä toinen kaipaa pelkää tai tuntoja muuten ja niiden pohjalta mietti tulevaisuutta.Ei kannata heti heittää pyyhettä kehään jos vain toista kohtaan kuitenkin tunteita on.

Masennuksen vallassa ihmisestä voi tuntua, ettei mitään tunteita ole ketään kohtaan. Siksi olisi tärkeää ryhtyä aktiivisesti hoitamaan sitä masennusta ja välttää äkkinäisiä tekoja. Tervehdyttyään ihminen voi katua pikaisia päätöksiä jättää perhe tms.

Meillä ei auttanu sitrushedelmillä tai sipulilla hinkkaaminen, ei kissakarkote, et pippuri, ei hiuslakka, eikä hajuvedet..kissa raapi ovia silmät sirrillään ja aivasteli samalla, muttei antanut periksi vaan raapi ja raapi...ja oli sisäkissana siihen asti elellyt hyvin. Kevättä vaan rinnassa vaikka leikattu kolli onkin. Nykyisin asutaan ok-talossa maalla, ni saa ulkoilla kuten tykkää...eipä raavi ovia enää...

Minkäikäinen lapsi on? Jos lapsi on vaativa, on siihen yleensä jokin syy. Minäkin suosittelen lapsen laittamista hoitoon, jos ikää yli 2-v. Oma lapsenikin on vaativa, ja 5-v. tuli diagnoosi. Nyt asiat menee niin kuin pitää, eli terapiat ovat alkaneet tehota, ja lapsi ei ole enää niin vaativa kun hän saa synnynnäisiin vaikeuksiinsa oikeaa apua. Oma mielenikin on kohonnut, kun on edes joskus hetki omaa aikaa, lapset ovat siis osapäivähoidossa. Suosittelen siis lapsen laittamista hoitoon. Silloin sinulle jää sopivasti omaa aikaa, ja ehkäpä innostut opiskelemaan tai menemään töihin tai harrastusten pariin, tai ehtisit liikkua kunnolla, nekin virkistävät mieltä. Jos et pidä kotiäitiydestä, sinulla on oikeus etsiä vaihtoehtoja äitiyden rinnalle.

pääsen syksyllä aikuisopiskelemaan kauppikseen tosin siinä vain muutama päivä koulussa mutta mulla suuri hinku töihin että saisin vähän rahaakin.Ei mies suostu päivähoitoon lasta laittamaan se maksaa yms olen kyllä kysellyt ja tällä paikkakunnalla ei töitä ole.Kysellyt olen ja työkkärissä käynyt yms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pääsen syksyllä aikuisopiskelemaan kauppikseen tosin siinä vain muutama päivä koulussa mutta mulla suuri hinku töihin että saisin vähän rahaakin.Ei mies suostu päivähoitoon lasta laittamaan se maksaa yms olen kyllä kysellyt ja tällä paikkakunnalla ei töitä ole.Kysellyt olen ja työkkärissä käynyt yms.

Ei se päivähoito mitään teille maksa, jos miehesi on työtön. Jos sinulla on masennusdiagnoosi, voi kotihoidontukikin säilyä, vaikka lapsi menisi päivähoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Masennuksen vallassa ihmisestä voi tuntua, ettei mitään tunteita ole ketään kohtaan. Siksi olisi tärkeää ryhtyä aktiivisesti hoitamaan sitä masennusta ja välttää äkkinäisiä tekoja. Tervehdyttyään ihminen voi katua pikaisia päätöksiä jättää perhe tms.

(olen vaikean masennuksen käynyt läpi)

mies ei suostu lasta päivähoitoon laittaa?
Nimittäin ne on ne perheen yhteiset tulot jotka mittaa sen päivähoitomaksun ja kovasti se näyttääs sille että teille ei maksua tule tai ihan vain joku pieni summa jos tullee.Kannattaa paikkaa alkaa jo hakemaan jotta sitten sen paikan saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Meillä ei auttanu sitrushedelmillä tai sipulilla hinkkaaminen, ei kissakarkote, et pippuri, ei hiuslakka, eikä hajuvedet..kissa raapi ovia silmät sirrillään ja aivasteli samalla, muttei antanut periksi vaan raapi ja raapi...ja oli sisäkissana siihen asti elellyt hyvin. Kevättä vaan rinnassa vaikka leikattu kolli onkin. Nykyisin asutaan ok-talossa maalla, ni saa ulkoilla kuten tykkää...eipä raavi ovia enää...

Kuin myös. Tarkoitin sanani ap:lle, kun mainitsit tuosta, että jos tunteita toista kohtaan yhä on. Kun niitä ei ehkä ole, jos sairaus ne peittää alleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Kuin myös. Tarkoitin sanani ap:lle, kun mainitsit tuosta, että jos tunteita toista kohtaan yhä on. Kun niitä ei ehkä ole, jos sairaus ne peittää alleen.

Mulla ne tunteet jotka oli hävinneet tuli takaisin kun olin päässyt terapiaan.Olin niin masentunut etten mä olisi osannut erotakaan koska en olisi jaksanut tehdä mitään lähteäkseni edes suhteesta poiskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mieheni mielestä turha laittaa hoitoon kun minä kotona kenties syksyllä molemmat kotona ja masennusdiagnoosia en mene tekemään siitä ainakin mies ottaisi eron.

Myötä- ja vastoinkäymisissä?

no en mäkään kestä puolisoni masennuskausia koska a.se tarkoittaa että kaikki kaatuu mun niskaani(kaikki kotityö/lasten hoidot yms),eikä itelläkään ole hirveästi voimavaroja,joten en jaksaisi sitä. b.on tosi kiva kattoo ku toinen on naama norsun vitulla koko ajan, enkä tunne itse olevan mitään miehelle( =kiva kun elämä mun kanssani on niin paskaa)

Alkuperäinen kirjoittaja mai:
no en mäkään kestä puolisoni masennuskausia koska a.se tarkoittaa että kaikki kaatuu mun niskaani(kaikki kotityö/lasten hoidot yms),eikä itelläkään ole hirveästi voimavaroja,joten en jaksaisi sitä. b.on tosi kiva kattoo ku toinen on naama norsun vitulla koko ajan, enkä tunne itse olevan mitään miehelle( =kiva kun elämä mun kanssani on niin paskaa)

Masennus on sairaus.Ilmeisesti jos sairaus olisi joku muu kuin masennus sä et jaksaisi silloinkaan.Sun kannattaisi lukea joku kirja masentuneen läheisille tarkoitettu.Luojan kiitos mieheni on ollut tukenani kun olen vaikean sairauden kanssa taistellut.(muita kun ei oo).

Alkuperäinen kirjoittaja elämä:
Olen kotiäiti pakosta kun töitä tai koulutusta ei ole.Olen hyvin masentunut mieheni myös koska saa potkut ja uutta työtä ei tiedossa.Hän ei jaksa tukea minua vaativan lapsen kanssa.Ymmärrän että hänellä nyt rankkaa mutta firmalla mennyt vuosia hyvin eikä tukenut mua niinäkään aikoina.Lähdenkö pois ja jätän lapsen hänelle?en pidä kotiäitiydestä.

pitäsköhän sun mennä kouluun.. eikä vain valittaa!! niin niitä töitäkin tulee. ja tehdä työ hyvin niin ei tule potkuja.
joo jätä vaan lapset miehelle, tee uusia jonkun muun kanssa. niinhän ne jotkut tekee kun kyllästyy.

toi on niin totta ettei jaksa katsella toista jatkuvasti naama rutussa. Kamalan itsekästä pyöriä vaan omassa masennuksessa ja odottaa että toinen laittaa oman elämänsäkin katkolle. Sitä kutsutaan arjeksi jos on välillä ankeeta ja harmaata.

Ylös, ulos ja lenkille. Töitä löytyy aina, siivoojana, marketin kassalle, lehdenmyyntiä mitä vain. En minäkään katselisi puolisison "masennusta", vaan komentaisin sen ulos ja liikkeelle itseään säälimästä.

Yhteistyössä