Mieheni ei halua tulla pappani hautajaisiin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suruinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suruinen"

Vieras
Rakkaan pappani hautajaiset on viikonloppuna. Mieheni ei pappaa ole nähnyt kuin muutamia kertoja, mutta minulle pappa oli tärkeä ja rakas, asuttiin lapsuus saman katon allakin. Mieheni ei halua tulla hautajaisiin, vaan jäisi mieluummin kahden pienen lapsemme kanssa kotiin ja sanoi, että voisin mennä yksin niin saisin rauhassa olla sukulaisten kanssa jne... Syynä miehen haluttomuudelle tulla on se, että hautajaiset on 150 hengen "kylähautajaiset" eli kaikki kyläläisetkin on kutsuttu. Minusta tämä ei ole mikään syy jäädä pois, vaikka ei pitäisikään isoista juhlista. Mitä mieltä olette, voinko kiristää mieheni jollain keinoin mukaani? En haluaisi mennä yksin ilman puolisoa, johan kaikki sitä ihmettelisikin.

ei meillä ainakaan kukaan ihmetellyt kun mieheni ei tullut oman pappani hautajaisiin sillä hän jäi kotiin pienten lastemme kanssa joille reissu olisi ollut liian rankka ajomatkoinen ja muodollisuuksineen.

Eikö ole vähän itsekästä raahata koko porukka sinne sinun tahdostasi?

Osanotot rakkaan menetyksestä :hug:

En missään nimessä kiristäisi. Sen verran täytyy kunnioittaa toista, että ei pakota epämiellyttävään tilanteeseen. Ennemmin yrittäisin vielä keskustella asiasta ja selittää miten tärkeänä miehen läsnäolon kokisin.

Helpompihan sinunkin on siellä olla, kun ei tarvitse lapsia kaitsea. Meillä monesti mies jäänyt kotiin erilaisista juhlista enkä minä ole sitä kamalana pitänyt, eikä kukaan ihmetellytkään hänen poissaoloa.

En mä kiristäisi.Tosin mun mies lähtisi vapaaehtoisesti mukaan tukemaan mua aivan kuten mä tein hänen pappansa hautajaisia varten.Lapset vietiin hoitoon,koska matkaa hautajaisiin oli suuntaansa se 150km ja olisi ollut liian raskas päivä heille.En minäkään siellä ketään niinkään tuntenut ja noin,mutta olin paikalla mieheni takia.Jos en olisi halunnut lähteä niin ei mieheni olisi minua pakottanut.

En minäkään lähtisi miestä pakottamaan tulemaan mukaan, saati että kiristäisin miestä tulemaan mukaan. Ei varmaan kovin mukava hautajaistunnelma ole jos toinen mukana pakotettuna.

• Tykkää
Reactions: rops
Aiotko ottaa ne pienet lapset sinne hautajaisiin mukaan? Jos et, niin miehen ehdotus on silloin hyvä. Jos taas aiot ottaa lapset mukaan, niin silloin painostat miestä, että tarvitset hänet mukaasi. Annat hänelle myös luvan poistua lasten kanssa tilaisuudesta, jos lapset eivät jaksa käyttäytyä.

[QUOTE="suruinen";24884504]Rakkaan pappani hautajaiset on viikonloppuna. Mieheni ei pappaa ole nähnyt kuin muutamia kertoja, mutta minulle pappa oli tärkeä ja rakas, asuttiin lapsuus saman katon allakin. Mieheni ei halua tulla hautajaisiin, vaan jäisi mieluummin kahden pienen lapsemme kanssa kotiin ja sanoi, että voisin mennä yksin niin saisin rauhassa olla sukulaisten kanssa jne... Syynä miehen haluttomuudelle tulla on se, että hautajaiset on 150 hengen "kylähautajaiset" eli kaikki kyläläisetkin on kutsuttu. Minusta tämä ei ole mikään syy jäädä pois, vaikka ei pitäisikään isoista juhlista. Mitä mieltä olette, voinko kiristää mieheni jollain keinoin mukaani? En haluaisi mennä yksin ilman puolisoa, johan kaikki sitä ihmettelisikin.[/QUOTE]

ET, mä en veisi ketään hautajaisiin kuka sinne ei halua tulla. oli syy mikä tahansa. jos miehesi ei vaan kehtaa sanoa ettei kestä hautajaisia..

Osanottoni! Ikävä tilanne, en tiedä oikein, mitä sanoa. Ymmärrän, että olet pahoillasi, mutta ehkä se kiristys ei kannata. Nämä ovat sellaisia hetkiä, jolloin sitä helposti pahoittaa mielensä. Ehkä voisit vielä jutella miehesi kanssa ja kertoa rauhallisesti, että pitäisit hänen läsnäoloaan tärkeänä ja että hän on tärkeä sinulle.

Itselläni on se tilanne, että isäni kuoli muutama päivä sitten, eikä anoppini ole esittänyt surunvalitteluja. Appi kyllä soitti ja ilmaisi osanottonsa, mutta kun mieheni kävi heidän luonaan, äitinsä ei puhunut mitään isän poismenosta, höpötti vain tapansa mukaan omista vaivoistaan samalla, kun mieheni puhui isän hautajaisista. Haluan kuitenkin heidät hautajaisiin ja ovatkin tulossa, mutta pelkään, mitä anoppi voi möläyttää (hänen erityispiirteensä). Kun olimme hänen kälynsä hautajajaisissa ja mieheni serkku piti puhetta äitinsä muistoksi, anoppi tokaisi kovaan ääneen miehelleni "katso, miten XX on lihonnut" ja kehotti vielä varmistamaan, että minä kuulin.. Muuten hän on suht herttainen, mutta suunsa voisi pitää soukemmalla. Sori, jos varastin tilaa omalta asialtasi!

[QUOTE="suruinen";24884504] En haluaisi mennä yksin ilman puolisoa, johan kaikki sitä ihmettelisikin.[/QUOTE]

Ensinnäkin osanottoni. Mutta valitettavasti viimeisen lauseesi vuoksi mun on annettava myös kritiikkiä. Siis onko teillä hautajaiset joku juhla jossa kaikkien on näyttäydyttävä ja sieltä poissaoloa ihmetellään.

Musta on ihan järjettömän hyvä idea ja selkeä syy miehen olla pois; kotona lasten kanssa.

Yhteistyössä