mellu
jouduin ottamaan lasten tililtä. Huomenna kun pitää ostaa muksuille kengät, esikoinen tarvii kumpparit ja kuopus syyskengät. Harmittaa tyhjentää lasten tiliä, mutta eipä oikein ole vaihtoehtoja...
On mulla, mutta kotihoidontuesta ei pahemmin ostella kun on saanut omat laskut maksettua. Meille on tullu jostain sanaton sopimus jo esikoista odottaessa, että minä hommaan lasten tavarat ja mies maksaa sitten (siis nyt kun olen kotona) vuokrat, tv-luvat sun muut, mies ostaa loput ruuat kun mulla loppuu rahat, käytän siis sen mitä jää ruokaan.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Eikö sulla ole omaa tiliä?
Millainen mies ei anna lasten tarpeisiin rahaa?
Koska sä saat itsellesi mitään?Alkuperäinen kirjoittaja mellu:On mulla, mutta kotihoidontuesta ei pahemmin ostella kun on saanut omat laskut maksettua. Meille on tullu jostain sanaton sopimus jo esikoista odottaessa, että minä hommaan lasten tavarat ja mies maksaa sitten (siis nyt kun olen kotona) vuokrat, tv-luvat sun muut, mies ostaa loput ruuat kun mulla loppuu rahat, käytän siis sen mitä jää ruokaan.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Eikö sulla ole omaa tiliä?
mun kaverilla on muuten just samanlainen systeemi avomiehensä, lapsen isän, kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja mellu:On mulla, mutta kotihoidontuesta ei pahemmin ostella kun on saanut omat laskut maksettua. Meille on tullu jostain sanaton sopimus jo esikoista odottaessa, että minä hommaan lasten tavarat ja mies maksaa sitten (siis nyt kun olen kotona) vuokrat, tv-luvat sun muut, mies ostaa loput ruuat kun mulla loppuu rahat, käytän siis sen mitä jää ruokaan.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Eikö sulla ole omaa tiliä?
Ei ole. Yritin silloin kun äitiyslomalle jäin puhua miehelle, että laitettais yhteiselle tilille tietty prosenttimäärä tuloista ja maksettais sieltä kaikki yhteiset menot, ruuat yms. Sitä sitten laskettiinki jo, mutta mies sitten sanoi, että vararikko tulee ja se jäi siihen. Ilmeisesti tarkoitti, että hänelle jää liian vähän omaa rahaa sen jälkeen... Äitiyslomalla minun rahat riitti oikein hyvin, mutta nyt kun sitä tulee noin puolet vähemmän niin ei oikein alkukuuta pitemmälle riitä. Makselen vielä opintolainaanikin pois. Yhteisestä päätöksestä jäin vielä äippälomankin jälkeen kotiin.Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:Siis te elätte peeheenä, mutta teillä ei ole yhteiset rahat?
Alkuperäinen kirjoittaja mellu:Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:Siis te elätte peeheenä, mutta teillä ei ole yhteiset rahat?
Ei ole. Yritin silloin kun äitiyslomalle jäin puhua miehelle, että laitettais yhteiselle tilille tietty prosenttimäärä tuloista ja maksettais sieltä kaikki yhteiset menot, ruuat yms. Sitä sitten laskettiinki jo, mutta mies sitten sanoi, että vararikko tulee ja se jäi siihen. Ilmeisesti tarkoitti, että hänelle jää liian vähän omaa rahaa sen jälkeen...
Juuri näin. Välillä toinen tienaa enemmän, välillä toinen. Ja välillä toinen tekee enemmän kotitöitä, välillä toinen. Molempien panos on tärkeä jotta kokonaisuus toimiiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Juuri tuon takia olen sitä mieltä, että se perhe on yhteinen yritys, jonka menoihin sekä mies että nainen kantaa kortensa (joko työllä tai rahalla) ja kaikki on yhteistä.
Ap taisi tarkoittaa, että tuloista prosentuaalisesti saman verran, eli tietysti, jos tienaat vähemmän, pistät myös vähemmän yhteiselle tilille.Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Alkuperäinen kirjoittaja mellu:Alkuperäinen kirjoittaja ilopilleri:Siis te elätte peeheenä, mutta teillä ei ole yhteiset rahat?
Ei ole. Yritin silloin kun äitiyslomalle jäin puhua miehelle, että laitettais yhteiselle tilille tietty prosenttimäärä tuloista ja maksettais sieltä kaikki yhteiset menot, ruuat yms. Sitä sitten laskettiinki jo, mutta mies sitten sanoi, että vararikko tulee ja se jäi siihen. Ilmeisesti tarkoitti, että hänelle jää liian vähän omaa rahaa sen jälkeen...
Olisiko tuokaan reilua? Jos toisen tulot on 500 ja toisen 3000, niin jos molemmat laittaa puolet tuloistaan yhteiseen hyvään, sille parempituloiselle jäis 1500 "omiin juttuihin", köyhemmälle vaan 250. Ja samassa perheessä muka ollaan
Alkuperäinen kirjoittaja mellu:[
On oikeasti hankala tilanne, mutta en osaa enää oikein tätä lähteä purkamaan :ashamed: