mieheni aloitti antabukset!

• Viestiketjun aloittaja "onnellinen"
  • Ensimmäinen viesti
"onnellinen"
vihdoin näkyy valoa tunnelin päässä! monet kerrat olen tännekkin kirjoitellut miten mieheni juo joka viikonloppu jne jne. ja aloitimme pariterapian jossa mieheni teki päätöksen aloittaa antabukset. olen pitkästä aikaa niin onnellinen ja luottavainen siihen että meillä on onnellinen tulevaisuus,yhdessä!

piti vaan hehkuttaa

• Tykkää
Reactions: millanen
"vaimoke"
Älä sitten luule, ettei alkoholisti juo antabusten läpi. Jos haisee viinalle, se ei oo antabuksen ominaishaju. Koettu on ja aluksi menin halpaan. Mutta nyt mies on käynyt Minnesota hoidon ja elämä hymyilee, oikeaa raitista elämää takana kaksi vuotta:)

"onnellinen"
yksi tuttuni sai kovat oireet kun oli yhdenkin kaljan juonut, että eiköhän sen huomaa. toivon että kaikki menee hyvin, kun meillä asiat muuten kunnossa, vain juomisesta koitunut niin paljon harmia suhteellemme.

alkkis
voi voi ,älä nyt vielä innosta hypi.nuo antabukset on niin helppo jättää ottamatta.Muutakin apua siihen tarvitaan kuin pelkät antabukset,ennekuin viinapiru on selätetty.

antibus
Mun exällä lääke oli veteen sekoitettava ja seurasin sen ottamista. Silti mies meni juomaan eikä vaikutukset olleet kuin punoittavat kasvot. Kuulemma kymmenelle prosentille ei lääkitys auta. Siihen jäi miehen hoito ja juonti jatkui.

--------
[QUOTE="vieras";25274274]Onpas palstamammat tapansa mukaan taas hyvin innostavia ja rohkaisevia. Hyvähyvä.[/QUOTE]

No mä tavallaan ymmärrän katkeruutta, jos omilla läheisillä ei ole toiminut ja niitä kokemuksia halutaan purkaa.

Toivottavasti aloittajan miehellä kuitenkin toimii!

alkuperäinen
olen kyllä tyrmistynyt millaisia kommentteja tänne on laitettu?? tulee kyans semmoinen olo että joillakin ei ole ne auttanut ja ovat katkeria. minä ainakin sydämestäni toivon että jos ihminen haluaa lopettaa juomisen että onnistuu siinä. miehelläni on itsellään motivaatiota, ainakin minun mielestäni, lopettaa juominen. ja yksi tuttuni käytti antabusta ja otti yhden vai kaksi kaljaa niin oksenteli vaikka kuinka kauan ja oli tosi huono olo, että kyllä joillain ainakin näyttänee ne pillerit vaikuttavan.

Alkoholistin sisar
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25277845:
olen kyllä tyrmistynyt millaisia kommentteja tänne on laitettu?? tulee kyans semmoinen olo että joillakin ei ole ne auttanut ja ovat katkeria. minä ainakin sydämestäni toivon että jos ihminen haluaa lopettaa juomisen että onnistuu siinä. miehelläni on itsellään motivaatiota, ainakin minun mielestäni, lopettaa juominen. ja yksi tuttuni käytti antabusta ja otti yhden vai kaksi kaljaa niin oksenteli vaikka kuinka kauan ja oli tosi huono olo, että kyllä joillain ainakin näyttänee ne pillerit vaikuttavan.
Niin, kyllä nämä kommentit kertovat juuri siitä, että kokemukset läheisen raitistumisen yrityksestä ovat olleet huonoja.

Munkin siskoni otti jonkun kerran Antabusta, mutta jätti sitten ottamatta, kun siitä tuli niin huono olo.

Mun käsittääkseni tuo lääke on vain sellainen, joka auttaa päällisin puolin, siis kuin päänsärkylääke, joka hoitaa oiretta, mutta taustalla onkin sitten muuta vakavampaa. Halu juoda ei kyllä tuolla lääkkeellä katoa, se vain estää juomasta, kun ei voi.

Mutta jos se on teillä alku raitistumisen tiellä, niin se on loistojuttu.

Toivotan raitista joulua ja valoisaa tulevaisuutta!

"vieras"
anteeksi.ei ole tarkoitus tunnelmaasi latistaa, mutta itse alkoholistin kanssa 7 vuotta eläneenä,tiedän kuinka helppo on noi antabukset aloittaa,ja yhtä helppo lopettaa,kuin myös sen,että niiden kanssa hankittu kova kännikin on mahdollinen,eräskin ambulanssikeikka on meille aikoinaan tilattu.joten tuon perusteella en innostuisi.toivottavasti miehesi kohdalla olisi toisin. omani jätin vuosi sitten, ja sama pelleily hänellä jatkuu, välillä kera antabusten, välillä ilman...

alkuperäinen
ei tietenkään mikään pilleri ongelmaa poista. käydään pariterapiassa ja siellä puhutaan tästä ongelmasta. terapeutti koittanut saada miestä käymään siellä yksin, muttei vielä ole halunnut. hänellä vaikea puhua asioista ja ymmärrän sen kyllä. mutta pienillä askelilla nyt mennään, ainakin minä saan huokaista helpotuksesta kun tiedän ettei voi juoda, ja pillereiden aikana miehellä on aikaa huomata millainen raitis elämä on, vaikkei mikään rapajuoppo ole ollutkaan mutta aina kun stressiä jne niin siihen on pakko ollut ottaa olutta. Nyt saa pohtia uusia keinoja miten selviytyä tälläisista tilanteista

alkuperäinen
[QUOTE="vieras";25277914]anteeksi.ei ole tarkoitus tunnelmaasi latistaa, mutta itse alkoholistin kanssa 7 vuotta eläneenä,tiedän kuinka helppo on noi antabukset aloittaa,ja yhtä helppo lopettaa,kuin myös sen,että niiden kanssa hankittu kova kännikin on mahdollinen,eräskin ambulanssikeikka on meille aikoinaan tilattu.joten tuon perusteella en innostuisi.toivottavasti miehesi kohdalla olisi toisin. omani jätin vuosi sitten, ja sama pelleily hänellä jatkuu, välillä kera antabusten, välillä ilman...[/QUOTE]

ikävää että kohdallesi kävi näin. toivottavasti meillä toisin.

Hyvä homma, jos ei buxit tehoo niin olen ainakin miehen puheistä käsittänyt (tekee töitä päihdetyönparissa) on olemassa myös lääke joka niin sanotisti vie ilot juomisesta.. Eli käytännössä juominen ei tuo sitä mielihyvän tunnetta, niinkuin normaalisti ??

[QUOTE="onnellinen";25273609]vihdoin näkyy valoa tunnelin päässä! monet kerrat olen tännekkin kirjoitellut miten mieheni juo joka viikonloppu jne jne. ja aloitimme pariterapian jossa mieheni teki päätöksen aloittaa antabukset. olen pitkästä aikaa niin onnellinen ja luottavainen siihen että meillä on onnellinen tulevaisuus,yhdessä!

piti vaan hehkuttaa[/QUOTE]

olisikos mahdollista saada jostain niitä vanhoja kirjoituksia luettavaksi?

Yhteistyössä