Miehen veroprosentti 0, jipii!!!

• Viestiketjun aloittaja onnelinenomenainen
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanniTalleroinen:
Onneks olkoon vaan. Mullakin joskus laskettiin 0%:lla kun oli pienet tulot ja iso laina niin kuinkas kävikään? Mätkähti sit 10000markan verot, et silleen.
enpä usko, että loppuvuoden verotuksesta voi irrota kunnon mätkyt;)! mieheni ei ole mikään presidentti JA verovuosi vaihtuu muutaman kuukauden päästä:) . Kyllä tämä prosentti on laskettu moneen kertaan, ensin verohallinnon koneella ja sitten vielä verotoimistossa, joten eiköhän anneta meidän nyt nauttia edes tämä hetki hiukan suuremmista tuloista:). Verotus on tehty 20 000 euron mukaan ja kotihoidontuesta sitten on otettu nuo verot pois. Joten meille ei tule 10 000 markan tai edes 2000 euron mätkyjä, se on varma se!!!

kolmen lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onneks olkoon vaan. Mullakin joskus laskettiin 0%:lla kun oli pienet tulot ja iso laina niin kuinkas kävikään? Mätkähti sit 10000markan verot, et silleen.
enpä usko, että loppuvuoden verotuksesta voi irrota kunnon mätkyt;)! mieheni ei ole mikään presidentti JA verovuosi vaihtuu muutaman kuukauden päästä:) . Kyllä tämä prosentti on laskettu moneen kertaan, ensin verohallinnon koneella ja sitten vielä verotoimistossa, joten eiköhän anneta meidän nyt nauttia edes tämä hetki hiukan suuremmista tuloista:). Verotus on tehty 20 000 euron mukaan ja kotihoidontuesta sitten on otettu nuo verot pois. Joten meille ei tule 10 000 markan tai edes 2000 euron mätkyjä, se on varma se!!!
aivan varmasti ainakin minun puolesta saatte nauttia!!
Toivottavasti se todellakin on 0. Ett ei tule ikäviä yllätyksiä.

jade
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei kannata nuolasta enneku tipahtaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiks sosiaalietuuden verotus ole se mikä verotoimistossa lasketaan, sehän on ihan eri kuin palkkatulosta.
Ainahan sosiaalietuudelle kannattaa ottaa oma verokortti.
Eikä se suinkaan ole aina se 20pros.
Esim. mulla oli 8,5pros.
Mä en kans tajuu ku ihmiset luulee et kotihoidontuesta yms menee aina se 20% veroja..

Itse soitin verotoimistoon ku siirryin kotihoidontuelle ja siks ku mulla on asuntolainaa ihan kivasti maksettavana laski veroprossa niinki alas ku 5%.

verokarhu
Jos mies on normaalisti työelämässä ensi vuonna, niin hänen kannattaa hakea uusi verokortti ensi vuotta varten nyt joulukuun lopussa tai heti tammikuun alussa. Jos tammikuu menee vanhan prosentin mukaan eli nyt siis 0%, niin voi olla mätkyjä tiedossa ensi vuodelta, jos eka kuukausi on pidätetty liian vähän

verotstossa töissä
Alkuperäinen kirjoittaja verokarhu:
Jos mies on normaalisti työelämässä ensi vuonna, niin hänen kannattaa hakea uusi verokortti ensi vuotta varten nyt joulukuun lopussa tai heti tammikuun alussa. Jos tammikuu menee vanhan prosentin mukaan eli nyt siis 0%, niin voi olla mätkyjä tiedossa ensi vuodelta, jos eka kuukausi on pidätetty liian vähän
peesi ja muutenkin jos tulot muuttuu vuoden aikana kannattaa hakea muutosverokortti.

näin mulla
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen äiti :
Alkuperäinen kirjoittaja kalissa:
Onko verotoimisto tuon laskenut?
Oletteko varma ettei ole virhettä vai miten voi olla noin?
sama tuli mullekin mieleen! Nimittäin joskus sain itekin ns. nollakortin. ja kuukauden sillä menin ku aloin miettiä..... kävin uudelleen verotstossa laskettamassa, ja sit se olikin 22% Eli verotsto voi myös tehdä virheitä.
Joo, verotoimisto tosiaan voi tehdä virheitä...ite kävin laskettaa ä-päivärahalle veroprosentin ja samalla lasketin sen vuoden palkkatuloille uuden prosentin. Tuloksena, että verovirkailija "unohti" kokonaan sen mun äippärahan merkitä tuloiksi ja siitä johruen nyt kotihoidentuesta "saan" maksaa 60% veroja+ seuraavassa verotuksessa reilusti yli 500e mätkyjä!!

En vaan luottais 0 verokorttiin...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin mulla:
sama tuli mullekin mieleen! Nimittäin joskus sain itekin ns. nollakortin. ja kuukauden sillä menin ku aloin miettiä..... kävin uudelleen verotstossa laskettamassa, ja sit se olikin 22% Eli verotsto voi myös tehdä virheitä.
Joo, verotoimisto tosiaan voi tehdä virheitä...ite kävin laskettaa ä-päivärahalle veroprosentin ja samalla lasketin sen vuoden palkkatuloille uuden prosentin. Tuloksena, että verovirkailija "unohti" kokonaan sen mun äippärahan merkitä tuloiksi ja siitä johruen nyt kotihoidentuesta "saan" maksaa 60% veroja+ seuraavassa verotuksessa reilusti yli 500e mätkyjä!!

Osaatko lukea? Sait verokortin mukana selvitysosan ja siinä lukee isoilla kirjaimilla, että tarkista, että antamasi tiedot ovat oikein merkitty tms. Ja sen selvitysosan tarkoitus on juurikin se, että siitä jokainen itse tarkistaa onko tiedot oikein vai ei. Jos ei ole, haetaan korjattua verokorttia. Se tarkistaminen on jokaisen omalla vastuulla, koska jokainen itse tietää parhaiten omat tulonsa ja vähennyksensä. Verotoimiston täti voi tehdä virheen ja se on ikävä juttu sinänsä, mutta juuri sen takia kannattaa pitää omista oikeuksistaan kiinni ja tarkistaa kaikki lomakkeet

Oli se tulo mistä tahansa, niin veroja menee kokonaisvuositulosta riippuvan prosentin mukaan. Sosiaalietuuksista vaan ei voi tehdä ansiotulovähennystä, joka jokaisen ansiotyöläisen veroehdotuksessa on automaattisesti tehty. Siksi tavallaan sos.etuuksista menee enemmän veroa.

Kuitenkin, jos ap:n mies on tienannut kovalla prosentilla 5kk (oletuksena esim. 40000e vuositulot), ollut sitten 6kk hoitovapaalla ja nyt tienaa 1kk verottomana, niin vuositulo lähes puolittuu ja alkuvuonna laskettu veroprosentti on ollut siihen nähden niin huikea, että voipi jopa tulla palautuksia. Joten ihan rauhassa ap.

Nauttikaa joulurahoistanne!

näin mulla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin mulla:

Osaatko lukea? Sait verokortin mukana selvitysosan ja siinä lukee isoilla kirjaimilla, että tarkista, että antamasi tiedot ovat oikein merkitty tms. Ja sen selvitysosan tarkoitus on juurikin se, että siitä jokainen itse tarkistaa onko tiedot oikein vai ei. Jos ei ole, haetaan korjattua verokorttia. Se tarkistaminen on jokaisen omalla vastuulla, koska jokainen itse tietää parhaiten omat tulonsa ja vähennyksensä. Verotoimiston täti voi tehdä virheen ja se on ikävä juttu sinänsä, mutta juuri sen takia kannattaa pitää omista oikeuksistaan kiinni ja tarkistaa kaikki lomakkeet
joo, näin jatkossa tuun tekemään. Sitä vaan niinku luottaa siihen, että jos jonkun duuni on laskee veroprosentteja, niin se osaa hommansa ;)
Ei munkaan työnjälkeä tartte tarkistaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Onko siinä se porras, että kun tienaa tietyn verran, alkaa veroa menemään... Eli 0% ei kauaa lohduta
No eihän se kauaa lohdutakkaan, kun eipä tuo muutosverokortti taida olla voimassakaan kun vuoden loppuun, eli hurjat 1kk ja vähän päälle :D

Yhteistyössä