Miehen välinpitämätön/tympeä suhtautuminen lapsen synttäreihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hikipisara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hikipisara

Vieras
Ai että minuaa rassaa. Lapsemme 1v-synttärit lähestyy ja olen alkanut suunnitella tarjottavia ym.

Joka kerta kun otan asian puheeksi, mieheni alkaa mököttää tuppisuuna. En tajua miksi. Olisi kiva jos häntäkin edes vähän kiinnostaisi ainokaisemme ensimmäinen syntymäpäivä... varsinkin kun se "juhlimispaine" tulee nimenomaan miehen suvun puolelta ja vieraistakin ylivoimainen enemmistö on miehen puolelta.

Minä en ole mieheni siskon tai äidin veroinen leipoja, mutta kai minulla silti on oikeus touhuta synttäreitä ja laittaa tarjoilut taitojeni mukaan. En oikeasti tiedä onko miehen ongelma se, etten ole arkielämässä mikään pullantuoksuinen keittiöäiti vai kenties se, että mieheni on aika epäsosiaalinen eikä pidä kutsuista (varsinkaan meillä kotona). Mutta nyt on herranjestas kyse lapsen synttäreistä!

Jotenkin vaan tuntuu tympeältä yksin suunnitella ja valmistella ja tehdä kaikki tarjottavat, kun nimenomaan miehen sukulaiset sitä odottaa (pöydässä pitäisi olla kymmentä sorttia) ja mies vaan osoittaa mieltään. Jos vieraiksi olisi tulossa vain minun sukuani, olisi juhlatkin paljon rennommat.

Kunhan purin pahimmat höyryt.

Onhan tuo ärsyttävää käytöstä mieheltäsi. Mitäs jos kysyisit ihan suoraan mikä hänen ongelmansa tässä on ja kertoisit miten ikävältä miehen asenne tuntuu.

Ei minuakaan huvittaisi yksin järjestellä mitään, jos toinen ei ole edes hengessä mukana.

Miehesi on normaali suomalainen mies.

Ani harva mies oikeasti halua helkkarinmoisia juhlia ja touhotusta. Ehkä hän olisi mieluummin mennyt lapsen ja sinun kanssa vaikka jonnekin laavulle, leikkipuistoon tai mäkkärille juhlimaan niitä 1-vuotisjuhlia ja pyytänyt korkeintaan mummot ja ukit mukaan?

Kannattaa juhlia perheen mieltymysten mukaan, selvittäen ensin kuka haluaa ja mitä, ja tehdä kompromissejä juhlien järkkäämisessä.

Äh, mies on oppinut niitä äitinsä juhlia värkätessään pelkäämään valmiiksi hurjia juhlavalmistelumenoja, ja nyt hän mököttää sinulle kuten aikoinaan teininä äidilleen.

Murra asetelma ja älä tämän jälkeen tee minkäänlaisia juhlia ellei mies tee aloitetta ja ota paikkaansa juhlajärjestelyissä. Muuten hän kohdistaa sinuun kaikki ne ahdistavat muistot, jotka juhlavalmistelut hänessä herättää.

Jos mahdollista, peru jo nämä pirskeet.

Yhteistyössä