Miehen uusi työvuoro ihmetyttää....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sitruuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sitruuna

Aktiivinen jäsen
22.05.2004
2 393
1
38
Hän joutuu tekemään 4päivää 12tunnin päiviä, ja sitten olisi 5 päivää vapaata - josta ei siis palkkaa tule. Tässä jo sekin ihmetyttää että AINA on sunnuntai vapaana, jos esim. pe ja la on töissä niin sunnuntai vapaana ja taas ma ja ti töihin.. Jotain säästämistä varmaan, että ei vahingossakaan tulisi sunnuntai päivästä korvauksia tms..
Mut ihmetyttää toi 12tunnin työpäivät. :/ En mä jaksaisi tehdä ilta kuudesta, aamu kuuteen asti töitä.. :/

*Valitusta, mut ihmetyttää pikkasen*

miksi vapailta ei tule palkkaa? Kuulostaa hyvin omituiselta. En ole koskaan kuullut moista. Veljeni käy vuorotöissä 12h päivä 4 päivää ja sitten 6 vapaata ja tietysti vapaista tulee palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
miksi vapailta ei tule palkkaa? Kuulostaa hyvin omituiselta. En ole koskaan kuullut moista. Veljeni käy vuorotöissä 12h päivä 4 päivää ja sitten 6 vapaata ja tietysti vapaista tulee palkka.

En tiedä miksi ei saa, mut ei vaan saa.. :/

mä en taas ole kuullut että vapaapäiviltä tulee palkkaa.. ei mun mies ainakaan saa.. sillä on viikossa 4pvä töitä n.12-16tuntia ja yx vapaa + vloppu. eikä saa siltä vapaalta palkkaa

Alkuperäinen kirjoittaja satu86:
mä en taas ole kuullut että vapaapäiviltä tulee palkkaa.. ei mun mies ainakaan saa.. sillä on viikossa 4pvä töitä n.12-16tuntia ja yx vapaa + vloppu. eikä saa siltä vapaalta palkkaa

Riippuu varmaan aika paljon siitä, miten palkka muodostuu. Onko kuukausipalkka, tuntipalkka, urakkapalkka vai mikä.

Joo, no on mies tehnyt joskus toista vuoroa, mut siinä oli normi vuorot ja oli siis 2aamua, 2iltaa ja 2yötä ja 4päivää vapaata.silloinkaan ei vapaista palkkaa saannut,mut ihmetyttää tää 12tunnin työpäivät..

Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:

Joo, no on mies tehnyt joskus toista vuoroa, mut siinä oli normi vuorot ja oli siis 2aamua, 2iltaa ja 2yötä ja 4päivää vapaata.silloinkaan ei vapaista palkkaa saannut,mut ihmetyttää tää 12tunnin työpäivät..

Laske kokonaistunnit/jakso, todennäköisesti tasoittuu normaaliin.

En ole koskaan kuullut että joku olis saanut palkkaa päivistä, jolloin EI OLE TÖISSÄ??

Alkuperäinen kirjoittaja liisu:

En ole koskaan kuullut että joku olis saanut palkkaa päivistä, jolloin EI OLE TÖISSÄ??

Minä ainakin olen. Sain palkkaa äitiyslomaltakin sen 2kk ja en silloinkaan ollut töissä, myös sairauslomilta jne.

Ukko sai samallaisia päiviä aikoinaan, mutta vaati myös sunnuntaita, kun niistähän tienaa hitosti.Tilipussissa selkeä ero jos oli yksikin sunnuntai mukana. Paitsi että hän teki 12-16h kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja liisu:

kuukausipalkkalaisille maksetaan jokaisesta päivästä palkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja No tuttua tuo on:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ihan normaalin pituiselta kuulostaa tuo 12h etenkin jos rekkaa tms. ajaa. Jopa pitempiä vuoroja yleensä.

Juu, mikäs toi 12 tuntia on, sen tekee moni muukin!

Niin varmasti tekeekin, niinkuin mieheni joka on monesti ylitöitä tehnyt 12-17tunnin työvuoroja.
Mut jotenkin vaan toi 12h työpäivä mietityttää, mut onpahan sit ainakin vapaata hänellä enemmän. =)

Meilläkin mies tekee tällä hetkellä pitkää päivää (yötä pikemminkin) Kaks viikkoa 18-07 :( Muuten kiva, mutta sattui hankalaan saumaan, kun olin itse operoitavana sairaalassa alkuviikosta ja nostelu kielto, niin melkoista palapelin tekemistä noitten lasten hoitojärjestelyjen kanssa ollut. Nyt helpottaa.

Minusta nuo pitkät päivät on erittäin hyviä. Hoitopuolellakin niitä tehdään monessakin paikassa ja minä tykkään aina välillä sellaisen tehdä. Säännöllisesti tuota tehdessä, saa ihanan pitkät vapaat.

Alkuperäinen kirjoittaja Sitruuna:
Hän joutuu tekemään 4päivää 12tunnin päiviä, ja sitten olisi 5 päivää vapaata - josta ei siis palkkaa tule. Tässä jo sekin ihmetyttää että AINA on sunnuntai vapaana, jos esim. pe ja la on töissä niin sunnuntai vapaana ja taas ma ja ti töihin.. Jotain säästämistä varmaan, että ei vahingossakaan tulisi sunnuntai päivästä korvauksia tms..
Mut ihmetyttää toi 12tunnin työpäivät. :/ En mä jaksaisi tehdä ilta kuudesta, aamu kuuteen asti töitä.. :/

*Valitusta, mut ihmetyttää pikkasen*

meilä kans on niin että ukko on ma,ti,to ja pe 6-18 töissä ja keskiviikko vapaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Sonica:
Mä olen töissä aina 2 pvä putkeen,eli 48h yhteensä. Sit 4-5 päivää vapaata ja ei ne kyl palkattomia ole. Ihan normi kuukausipalkka mulla on + lisät.

Tyhmä kysymys, kun en tiedä millä alalla olet, mutta eikai sun täydy valvoa tuota koko aikaa?

Yhteistyössä