Miehen ulosmitattavat velat oli otettu meidän yhteiseltä tililtä minun palkastani! Aika törkeetä...

• Viestiketjun aloittaja törkeyden huippu
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="myy";23091750]No mulle ei tullut kyllä tuollaista käsitystä luettuani tän ketjun.

Tule ap kertomaan sitten miten kävi, saitko rahasi takaisin. Toivottavasti saat, ei ole kovin helppoa yrittää venyttää tuollaista summaa joka teille jäi. Kyseessähän ei kuitenkaan ole lopulta sinun aiheuttamasi tilanne. Ainakaan tämän ketjun perusteella.[/QUOTE]

Toin ehkä asiat hieman kylmästi esille, mutta se oli kaikki APn sanomaa. Mikään ei kuitenkaan oikeuta sitä että tilille on jätetty vain 170 euroa ja mies saa käteen 700 euroa, eihän siinä ole mitään järkeä että ulosotossa olevan perheen tulee hakea rahansa sossusta vaikka käyvät töissä. Eli ulosoton päässä on tässä nyt maalaisjärjellä ajateltuna tehty virhe.

willamilla
No jos ap:n ukko nostaa rahat kerralla KOSKA KORTTI ON NOSTOKORTTI?
Ei visa, helpompi maksaa käteisellä ku olla et voi kakka, tilillä on 19e.. eipä ostella, eikä nostella.

[QUOTE="vieras";23091763]Lähinnä hain sitä että jos on useampaa velkaa joista on sitten annettu erilaisia päätöksiä.[/QUOTE]

vaikka Uo:ssa olisi useita päätöksiä nii silti sieltä voidaan ulosmitata vain se laillinen osuus. Se laillinen osuus sitten jaetaan niiden velkojen kesken, esim. 100e siihen velkaan ja 200e siihen velkaan tai voidaan myös maksaa sillä pienempi velka kokonaan pois.

"alma"
Miehes on varmaan op:n asiakas? ainut pankki joka kusee luottotiedottomien silmiin.

Mullakin on luottotiedot mennyt mutta on verkkopankki, visa electron ja opintolaina, toisilla pankeilla on asiat paremmin 8)

Samoin isäni on kanssa eri pankissa kuin minä, mutta hänellä on myös lt. huolimattatta verkkopankki & visa electon..

OP on naurettava pankki, miten ihmees electronilla pystyisi vetää miinukselle?

ainiin ja pahoittelut sulle, etköhän sä saa ne rahas takaisin :]
Pakko kommentoida tätä sen verran, että eihän OP tämän perusteella ole mitenkään naurettava, vaan kaikkein fiksuin pankki. Kuvitteletteko te köyhät olevanne kovinkin himoittuja asiakkaita pankkien silmissä? Ihminen, jolla ei ole mitään sijoitettavaa ja joku hikinen visa electron on pankille ainoastaan kuluerä. Ei yksikään pankki halua luottotiedottomia/ lainattomia/ omaisuudettomia asiakkaakseen.
Ei niillä muilla pankeilla ole asiat paremmin.

luottoa on
[QUOTE="alma";23091819]Pakko kommentoida tätä sen verran, että eihän OP tämän perusteella ole mitenkään naurettava, vaan kaikkein fiksuin pankki. Kuvitteletteko te köyhät olevanne kovinkin himoittuja asiakkaita pankkien silmissä? Ihminen, jolla ei ole mitään sijoitettavaa ja joku hikinen visa electron on pankille ainoastaan kuluerä. Ei yksikään pankki halua luottotiedottomia/ lainattomia/ omaisuudettomia asiakkaakseen.
Ei niillä muilla pankeilla ole asiat paremmin.[/QUOTE]

Jos pankissa tosiaan noin ajatellaan luottotiedottomista, ja siksi kieltäydytään antamasta Visa Electronia, niin kylläpä lyhytnäköisesti ajattelevat. Ei se luottotiedotonkaan aina luottotiedoton ole, ja myös luottotiedottomat voivat esim. työpaikallaan vaikuttaa pankin valintaan. Samat korvaukset se pankki saa luottotiedottomalta palveluistaan kuin muiltakin samoja palveluita käyttäviltä, eli erittäin huono peruste!

"outoa"
[QUOTE="alma";23091819]Pakko kommentoida tätä sen verran, että eihän OP tämän perusteella ole mitenkään naurettava, vaan kaikkein fiksuin pankki. Kuvitteletteko te köyhät olevanne kovinkin himoittuja asiakkaita pankkien silmissä? Ihminen, jolla ei ole mitään sijoitettavaa ja joku hikinen visa electron on pankille ainoastaan kuluerä. Ei yksikään pankki halua luottotiedottomia/ lainattomia/ omaisuudettomia asiakkaakseen.
Ei niillä muilla pankeilla ole asiat paremmin.[/QUOTE]

Jos pankissa tosiaan noin ajatellaan luottotiedottomista, ja siksi kieltäydytään antamasta maksukorttia, niin kylläpä lyhytnäköisesti ajattelevat. Ei se luottotiedotonkaan aina luottotiedoton ole, ja myös luottotiedottomat voivat esim. työpaikallaan vaikuttaa pankin valintaan. Samat korvaukset se pankki saa luottotiedottomalta palveluistaan kuin muiltakin samoja palveluita käyttäviltä, eli erittäin huono peruste!

ex tyrijä
[QUOTE="Hepuli";23088307]Ootteko naimisissa? jollette ole, niin silloin ei pitäisi olla mitään perustetta moiselle.[/QUOTE]

Vaikka olisitte naimisissa ei vouti noin saa tehdä, tosin se minua ihmetyttää miksi ihmeessä teillä on käyttöoikeus laitettu miehellesi sinun tiliisi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ex tyrijä;23092241:
Vaikka olisitte naimisissa ei vouti noin saa tehdä, tosin se minua ihmetyttää miksi ihmeessä teillä on käyttöoikeus laitettu miehellesi sinun tiliisi.
Perheenraha asiat sujuvat aika mukavasti jos nettipankista näkee molempien tilit. Tietenkin tässätapauksessa miehen tilillä ei ole niinkään väliä, jos sen saldo on 29 päivää kuussa 0e.

ex tyrijä
[QUOTE="vieras";23092254]Perheenraha asiat sujuvat aika mukavasti jos nettipankista näkee molempien tilit. Tietenkin tässätapauksessa miehen tilillä ei ole niinkään väliä, jos sen saldo on 29 päivää kuussa 0e.[/QUOTE]

Moniko ottaa huomioon kuoleman :( Jos perheen tili on yhteinen on aika hankalaa ennen perunkirjoituksia alkaa käyttämään yhteistä tiliä kun se kuuluu perikunnalle, siksi nykyään monessa paikassa suositellaankin omia tilejä ;)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ex tyrijä;23092311:
Moniko ottaa huomioon kuoleman :( Jos perheen tili on yhteinen on aika hankalaa ennen perunkirjoituksia alkaa käyttämään yhteistä tiliä kun se kuuluu perikunnalle, siksi nykyään monessa paikassa suositellaankin omia tilejä ;)
Lapsiperheen tapauksessa perikunta on lapset ja leski, eli missä ongelma?

"vieras"
mun tietääkseni sossussa ei huomioida ulosottoja menoiksi. Näin ainakin meillä tekivät, siis laskivat tulot ja mitä tarvitaan elämiseen. Ei sitä otettu huomioon että pakkohan ne ulosototkin on maksaa, siinä ei paljon ollut muuta vaihtoehtoa kuin olla maksamatta ja kasvattaa ulosottoja.
Voi niitä ulosottovelkoja olla rikkaillakin. Itsellä 3000e nykyään tulot kuukaudessa ja silti ulosottoja, siltä ajalta tulleita kun työt meni. Kohta olen velkani maksanut ja kylläpä tuo pankkikin myönsi iloisin mielin talolainan kun on kkulema hyvä maksaja kun vakityö ja ok tulot.

"Dana"
Tuli mieleen semmoinenkin (mahdoton?) ajatus että miehesi olisi tehnyt voudin kanssa diilin siitä että ko. tileiltä saa kuitata velat? Oletko muuten varma että luottotietosi eivät ole menneet - tietämättäsi? Jos mies on nimissäsi ostellut jotain ja jättänyt maksamatta? Mulle tuli vaan sellanen olo tuosta viestistä että mies on elätettävänäsi. Tarkoituksella. Itse en laittaisi yhteistä tiliä missään tilanteessa, en varoissa enkä veloissa, enkä myöskään ottaisi toisen velkoja maksettavakseni tai maksattaisi omiani kumppanilla. Sinähän käytännössä elätät miestäsi nyt. Se on tietenkin oma asianne eikä raha kaikkea ratkaise mutta alkoi homma vähän haiskahtaa siltä että sua vedetään kuus-nolla...

Alkuperäinen kirjoittaja tulo ja menot yhteisiä!;23092331:
Eikö perheen tulot ja menot olekaan yhteisiä, vai olenko saanut väärän käsityksen palstan aiemmista ketjuista?
voi ne olla ja useimmissa perheissä onkin.. mutta nyt on kyse toisen ihmisen henkilökohtaisesta velasta johon virallinen taho on ottanut toisen henkilön omaisuutta, vaikka hänellä ei ole mitään tekemistä velan kanssa eikä hänen nimeensä ole missään asiakirjoissa joka tekisi velasta yhteisen.

Yhteiseen velkaan voidaan käyttää molempien omaisuutta mutta henkilökohtaiset velat on henkilökohtaisia avioliitossa ja sen ulkopuolella.

"vieras"
Miehes on varmaan op:n asiakas? ainut pankki joka kusee luottotiedottomien silmiin.

Mullakin on luottotiedot mennyt mutta on verkkopankki, visa electron ja opintolaina, toisilla pankeilla on asiat paremmin 8)

Samoin isäni on kanssa eri pankissa kuin minä, mutta hänellä on myös lt. huolimattatta verkkopankki & visa electon..

OP on naurettava pankki, miten ihmees electronilla pystyisi vetää miinukselle?

ainiin ja pahoittelut sulle, etköhän sä saa ne rahas takaisin :]
Mä olen Osuupankin asiakas ollu jo iät ja ajat ja kyllä mä olen saanut luottotiedottomana ne verkkopankit ja visa electronit ihan ilman mitään ongelmia. Sen olen huomannut, että Osuuspankista saa ehkä nihkeimmin lainaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23092345]mun tietääkseni sossussa ei huomioida ulosottoja menoiksi. Näin ainakin meillä tekivät, siis laskivat tulot ja mitä tarvitaan elämiseen. Ei sitä otettu huomioon että pakkohan ne ulosototkin on maksaa, siinä ei paljon ollut muuta vaihtoehtoa kuin olla maksamatta ja kasvattaa ulosottoja.
Voi niitä ulosottovelkoja olla rikkaillakin. Itsellä 3000e nykyään tulot kuukaudessa ja silti ulosottoja, siltä ajalta tulleita kun työt meni. Kohta olen velkani maksanut ja kylläpä tuo pankkikin myönsi iloisin mielin talolainan kun on kkulema hyvä maksaja kun vakityö ja ok tulot.[/QUOTE]

Ulosotettuja rahoja ei lasketa toimeentulotuessa tuloiksi. Sillä ei ole merkitystä mistä syystä velat ovat syntyneet. Täytyy kuitenkin huomioida, että tämä koskee ainoastaan ulosmitattuja rahoja. Jos maksaa ulosottoon vapaaehtoisesti jotain, sitä ei huomioida menona.

"sama"
voi ne olla ja useimmissa perheissä onkin.. mutta nyt on kyse toisen ihmisen henkilökohtaisesta velasta johon virallinen taho on ottanut toisen henkilön omaisuutta, vaikka hänellä ei ole mitään tekemistä velan kanssa eikä hänen nimeensä ole missään asiakirjoissa joka tekisi velasta yhteisen.

Yhteiseen velkaan voidaan käyttää molempien omaisuutta mutta henkilökohtaiset velat on henkilökohtaisia avioliitossa ja sen ulkopuolella.
Velat ja varat ovat avioliitoss yhteiset.:attn:

"shihtzu"
[QUOTE="kiva";23092386]Samaa aloin epäillä kun nyt sanoi olleen naimisissa jo kahdeksan vuotta. Kuinkas tehnyt viisi vuotta sitten nuo velat?
Mies humputellut ap:n rahat.[/QUOTE]

Eikös se ollut 8kk ei 8 vuotta.

[QUOTE="kiva";23092386]Samaa aloin epäillä kun nyt sanoi olleen naimisissa jo kahdeksan vuotta. Kuinkas tehnyt viisi vuotta sitten nuo velat?
Mies humputellut ap:n rahat.[/QUOTE]

Se ei teknisesti ole mahdollista nostaa rahaa/ tehdä tilisiirtoa omalla tilillä/kortilla ja laittaa ottajaksi joku muu.

Esim. mä en voi nostaa mun miehen tililtä rahaa ja laittaa ottajaksi vaikka naapurin pekka.
Siinä näkyy aina ottajan nimi. Automaatilta näkyy pelkkä OTTO.

ja ollut naimisissa 8KK ei vuotta.

En oo kyllä koskaan kuullut, että ulosottomies vois viedä kenenkään TILILTÄ rahaa.. Itse olen ammatiltani palkkakirjanpitäjä ja meillä ainakin kaikilta joilla on uo rahat otetaan suoraan liksasta ja tilitetään uo-miehelle.

Yhteistyössä