Miehen tyyli ottaa aivoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perskutarallaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja pääsee samalla eroon tästä talosta.

Tuskin sitä kukaan erosta ilahtuisi mutta oon vaan niin kyllästynyt tuohon että hän vaan jyrää tekemisineen. Täytyy mennä sit joskus paikkaamaan ne kolot jollain tavalla. En tosiaan pysty alkaa siirtelemään kaikkia noita huonekaluja että saisin koko seinän kauniisti maalattua.
No et terävin ole sinäkään. Ehdottomasti ero kun olet noin käsi ettei huonekalut siirry ja mieskään ei tottele. Säälin miestäsi. Toivottavasti saa lapset erossa niin voit yksiksesi säätää....

Kävikö mielessä että mies ei välttiscoo jaksanu odottaa että sä aloitat maalausurakan???

No et terävin ole sinäkään. Ehdottomasti ero kun olet noin käsi ettei huonekalut siirry ja mieskään ei tottele. Säälin miestäsi. Toivottavasti saa lapset erossa niin voit yksiksesi säätää....

Kävikö mielessä että mies ei välttiscoo jaksanu odottaa että sä aloitat maalausurakan???

Niin se tietysti se syy onkin että hän ajatteli itseään mitenkä hänestä on hauskinta tehdä oma osuutensa. Vähän vois ottaa huomioon muidenkin tarpeet. Juntti mikä juntti.

Juu en saa siirrettyä huonekaluja yksin etkä sais sinäkään noita siirrettyä.

Selvisi tämäkin arvoitus. Mies ei halua, että seinät maalataan. On varmasti tyytyväinen, kun et voi yksin toteuttaa maalausurakkaa.

Varmaan sille on ihan sama maalataanko lastenhuoneen seinät vai ei, mutta tyttö olisi halunnut uuden värin ja siksi irrotettiin kaikki lamput, taulut, naulakot yms seiniltä. Ja hän olisi myös toivonut, että huonekalut laitetaan huoneeseen uudella tavalla.

Mullehan asia on ihan sama, mutta olisin halunnut lapsen toiveen toteuttaa ja nyt on tosiaan reiät seinissä. Ja uskokaa tai älkää, en saa noita painavia kerrossänkyjuttuja ja pöytiä siirreltyä ja vaikka saisin, niin naarmut on uudessa lattiassa. Ei niiden alle mitään pyyhkeitä saa.

Ja listat sais taas repiä irti ja naulata taas. Eipä ne siitä kaunistu.

Musta tuntuu, että sulla on vaan perus mies, joka kuuntelee lauseista ne pääkohdat ja unohtaa loput. Sen jälkeen ihmettelee mikä meni vikaan. Pyysin miestä ostamaan täysjyväjauhoja. Toistin ja varmistin, että nimenomaan täysjyvää. Mies sanoi että kai hän nyt jauhoja osaa ostaa ja meni ulos ovesta. Takas tuli tavallisten, ei täysjyväjauhojen kanssa ja kun sanoin että pyysin täysjyvää, mies suuttui että miksi ihmeessä ja en sanonut niin. Mieheni ei ole mikään vajakki, on älykäs, mutta helvetin valikoiva kuulo.

Jos siis mies miettii päässä remonttia ja hänen hommansa on lattia, hän hoitaa homman. Todennäköisesti sivuuttanut sen mitä sanot, koska olet sanonut enemmän kuin yhden lauseen. Miehelle pitäisi sanoa vain: "maalaan seinät tänään, vaihdatko lattiat huomenna?". Ei selitellä syytä siihen ja itse hoitaa oma homma mahdollisimman nopeasti pois alta.

Jos taas selität pitkän listan: "mietin että kun tässä lapsen kanssa mietittiin jos näitä huonekaluja laittaisi näin tai näin tai ehkä näin...ja seinät olisi kivat tällaisina....jnejne...". Tyypillinen mies kuuntelee vain pääkohdat, tai mahdollisesti vain ne itseä koskevat eli "vaihda lattiat".

Ilmeisesti mies kyllästyi odottelemaan viikkokausia naisen väripohdintojen etenemistä. Jos seinät oli tyhjennetty, olisi se malaaminen onnistunut päivässä. Mitään ei kuitenkaan ole menetetty, Suomessa maalataan joka päivä seiniä ilman että lattia pitää sen jälkeen vaihtaa. Toki suojaamisessa pitää hieman nähdä vaivaa. Helpointa on kuitenkin jättää tekemättä ja syytellä muita väärin/väärään aikaan tehdystä.

Jos taas selität pitkän listan: "mietin että kun tässä lapsen kanssa mietittiin jos näitä huonekaluja laittaisi näin tai näin tai ehkä näin...ja seinät olisi kivat tällaisina....jnejne...". Tyypillinen mies kuuntelee vain pääkohdat, tai mahdollisesti vain ne itseä koskevat eli "vaihda lattiat".

Työmuisti niin lyhyt, että sinne sopii maksimissaan kolmen sanan komento :D Ja täysjyväjauho on liian pitkä sana.

Varmaan tosiaan olin liian hidas värivalinnoissa. Olin kaupassa juuri hankkimassa maaleja ja lattia tehtiin sillä välin. Tavallaan sitten onni että en löytänyt sopivaa maalia koska olisi mennyt hukkaan.

Mies vaan oli päättänyt että hän tekee lattian tänään. Kyllä hän sanoi sen jo perjantaina joten harmi etten jo lauantaina hommannut maaleja. Mutta olisin halunnut yhdessä katsella niitä värejä.

Jotkut kun tuossa haukkuu tyhmäksi niin sitä en tajua. Koska mun mielestä tämä olisi ollut järkevä järjestys ja nyt meni aivan hukkaan kaiken ruuvaaminen irti seinästä ja on vain reiät seinässä ja kaikilla mieli paha.

Ripeä mies. Jos tuosta jotain hyvää haluaa löytää, niin se on tuo ripeys. Joku toinen mies ei olisi edes saanut aloitettua koko hommaa. Joltain toiselta se olisi vienyt kuukauden. Ripeyden huono puoli on se, ettei ripeyteen tottunut pysty odottamaan muita yhtään, koska silloin on pakonomainen tarve saada työt välittömästi alta pois. Tuskin olisit ehtinyt hoitamaan maalausta, vaikka olisit ostanut maalit jo etukäteen. Ainut keino saada mies malttamaan mielensä olisi ollut se, että mies olisi ottanut maalauksen omaksi työkseen. Mutta se ei taas onnistunut, koska mies ei nähnyt maalausta tarpeelliseksi. Ei siis auta kuin jollain konstilla hoitaa maalaus nyt lattiarempan jälkeen.

Ripeä mies. Jos tuosta jotain hyvää haluaa löytää, niin se on tuo ripeys. Joku toinen mies ei olisi edes saanut aloitettua koko hommaa. Joltain toiselta se olisi vienyt kuukauden. Ripeyden huono puoli on se, ettei ripeyteen tottunut pysty odottamaan muita yhtään, koska silloin on pakonomainen tarve saada työt välittömästi alta pois. Tuskin olisit ehtinyt hoitamaan maalausta, vaikka olisit ostanut maalit jo etukäteen. Ainut keino saada mies malttamaan mielensä olisi ollut se, että mies olisi ottanut maalauksen omaksi työkseen. Mutta se ei taas onnistunut, koska mies ei nähnyt maalausta tarpeelliseksi. Ei siis auta kuin jollain konstilla hoitaa maalaus nyt lattiarempan jälkeen.

On siinä hyviä puolia. Ripeys ja on se osaava. Ehkä sillä vielä on jokin mahdollisuus :) seinät selviää helpoiten ehkä niin että jäävän maalaamatta ja huonekalut entisille paikoilleen ja ruuvaan vain tavarat entisille paikoilleen niin kolot jäävät piiloon.

Lapsen toiveet ei sitten toteudu mutta keksin sille jotain kivaa lohdutukseksi. Tuskin se sisustus sille muutenkaan on maailman ykkösjuttu vaan vaikka uusi iPad voisi olla tärkeämpi. Ja perhesopu.

Mies lopulta pyysi anteeksi :) vuorokausi mykkäkoulua ja yli... Seinän reiät kittasin ja hioin. Niitä ei maalata nyt sitten. Mutta kun laitoin kaikki lamput, taulut yms paikoilleen, ei reikiä enää näy. Tyttö saa uudet nätit verhot ja matot ja naulakon ja lattia on uusi ja nätti.

Kyllä mä tavallaan ap ymmärrän sua. Kyllä muakin ärsyttää että mies pitää itseään Messiaana tehtyään lumityöt, huomioimatta että mä olen sillä välin tehnyt ruuan, tiskannut ja pessyt pyykit. Noin esimerkkinä. Mun mies on varmaan vähän samantyylinen kuin omasi, näkee asiat tasan omalta kannaltaan.

Mutta, en oikein ymmärrä suhtautumistapaasi. Miksi miehen piti pyytää anteeksi että asensi parketin?

Mä olisin tuossa vaiheessa todennut "kiitos, tulipa kiva lattia. Nyt vaan nuo seinät jäi maalamatta ensin. Mutta suojaa vaikka lattia jollain muovilla niin käydään valitsemaan sitten maalit."

Vuosien koulun jälkeen olen ymmärtänyt että ei ole yhtä oikeaa tapaa tehdä asiat. Mua ärsytti alkuun yli kaiken miehen tapa aloittaa siivoaminen imuroimisesta. Itse ensin siivoaisin kaikki irtotavarat paikoilleen ja nostelisin tuolit yms pois tieltä, mies vaan painelee menemään letkun kanssa ja tökkii jaloillaan irtotavaroita pitkin lattioita. Mutta opettelin olemaan hiljaa ja olemaan tyytyväinen siihen että imuroi. Ja imuroidessaan mies sitten imuroi myös toisinaan esim patterit ja ilmalämpöpumpun suodattimen, mitkä jäisi itseltäni tekemättä. Joten en voi edes sanoa että miehen tapa olisi huonompi. Erilainen se vaan on.

Eli yritän sanoa tässä, anna miehesi tehdä asiat tavallaan, arvosta hänen tekojaan, ja vie oma kantasi läpi vähän tahdikkaammin niin kaikki sujuu paremmin.

Yhteistyössä