Miehen työttömyys ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ketuttaa

Vieras
Mieheni on ollut työtön nyt noin 2 vuotta ja osan tästä ajasta on viettänyt erilaisissa koulutuksissa. Olen tosin hieman skeptinen sen suhteen, voiko hän saada mitään järkevää työpaikkaa kuitenkaan.

Omat tuloni ovat noin 4500-6000€/kk brutto (yrittäjä) ja välillä ottaa päähän se, että ei voi elää ns. normaalia hyvätuloisen elämää kun toisella tulot noin 1600€/kk netto. (ansiosidonnaisella vielä hetken..). Oikeasti välillä ottaa ihan todella päähän kun miettii tulevaisuutta. Jos saadaan joskus lapsi niin mitäs sitten? Joudun hetkeksi pois tuloiltani ja en voi edes kuvitella, että voisin lapsen kanssa olla kotona muutamaa kuukautta pidempään.

Tavallaan on ihan "siistiä" tienata enemmän kuin mieheni, mutta kyllä tämä pidemmän päälle rassaa. Näillä tuloilla haluaisi voida viettää mukavaa elämää, mutta ei se onnistu kun mies ei tienaa. Perse.

Minä sain vakipaikan töistä, mutta mies jäi samaan aikaan työttömäksi.
Kyllä alkuun ärsytti mutta tilanteelle kun ei voi mitään.
En voi laiskaksi sanoa koska on lähettänyt sen 101 hakemusta, käynyt lukuisissa työhaastatteluissa, jopa sellaisissa mitkä eivät ole omaan ammattiin kuuluvaa, mutta ei ole saanut vielä töitä niin ei ole. Siinä vaiheessa varmasti palaisi hihat jos ei tekisi mitään työttömyyden takia vaan odottaisi tyyliin, että joku tulisi hakemaan ovelta töihin (tälläisiä ihmisiä tunnen kanssa).

Minä olen se joka on vielä hetken ansiosidonnaisella. Toivottavasti ei miestä ihan kauheasti ärsytä. Sillä mua ärsyttää, en todellakaan mieluusti ole tässä tilanteessa. Koulutusta on korkealta ja paljon, oma ala periaatteessa "tulevaisuuden ala", mutta tämä maailman taloustilanne on laittanut rahahanat kiinni julkisella ja yksityisellä puolella.

Mulla on onneksi meidän 2v lapsi kotona seurana, joten ei mene hukkaan tämä työttömyys, mutta ei se poista sitä ketutusta että kaikesta hakemisesta ja aktiivisuudesta riippumatta paikkoja ei ole. Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että tekevälle työtä löytyy, mutta en tiedä olenko enää pitkään. Meinaan kaikki "matalapalkka-alan" hommat joihin olisin myös halukas ryhtymään on sellaisia joihin en pääse koulutukseni ja kokemukseni takia. On siis liikaa molempia, ja liian korkealta tasolta. Näinkin nurinkurisesti voi käydä.

että mitä???? miehelläs on ansiosidonnainen 1600€ ja sulla palkka 4500-6000€ ja sä vingut että ette voi elää hyvätuloista elämää????? Herätys moni suomalainen perhe ei edes tienaa yhteensä sitä 4500€ kuukausdessa vaikka molemmat kävis kokopäivä töissä. Älä vingu turhasta!!

[QUOTE="huhhuh";29191543]että mitä???? miehelläs on ansiosidonnainen 1600€ ja sulla palkka 4500-6000€ ja sä vingut että ette voi elää hyvätuloista elämää????? Herätys moni suomalainen perhe ei edes tienaa yhteensä sitä 4500€ kuukausdessa vaikka molemmat kävis kokopäivä töissä. Älä vingu turhasta!![/QUOTE]

Kuten itsekin kirjoitit, aloittajahan ei valittanut, että ei tule toimeen tai ei voi elää normaalia keskituloisen elämää. Hän oli pettynyt siihen, että ei omista hyvistä tuloistaan huolimatta voi elää normaalia hyvätuloisen elämää.

Tehän elätte parhaillaan hyvätuloisten elämää. Minä tienaan 1600 e/kk ja mieheni vähän yli 2000 e/kk nettona kuukaudessa ja tullaan ihan normaalisti toimeen. Ei ryvetä rahassa, mutta ei olla köyhiäkään. Kyllä te olette hyvätuloisia.

Nyt mieheni jää työttömäksi ja tulot putoavat. Kohta pitää siis alkaa jo tosissaan olemaan tarkkana rahan kulutuksen suhteen. Vyönkiristys on edessä.

Aloituksestasi huomaa taas selkeästi, kuinka isotuloisten suhteellisuudentaju on pahasti hämärtynyt. Ei ole mitään käsitystä, miten pienellä rahalla oikeasti pienituloiset joutuvat pärjäämään.

[QUOTE="vieras";29191555]Kuten itsekin kirjoitit, aloittajahan ei valittanut, että ei tule toimeen tai ei voi elää normaalia keskituloisen elämää. Hän oli pettynyt siihen, että ei omista hyvistä tuloistaan huolimatta voi elää normaalia hyvätuloisen elämää.[/QUOTE]

No sitten ap:n pitää vaihtaa mies johonkin parempituloiseen. Ei voi muutakaan. Toivotaan ettei ap itse joskus joudu työttömäksi....

Siis sullahan on hyvät tulot, monet perheet eivät tienaa yhteensäkään noin paljoa kuin sinä yksinäsi.
Jos sä haluat hyvätuloisen miehen eli että ne yhteenlasketut tulonne ovat jotain 8-12 000 e/kk, niin eroa miehestäsi ja ala etsiä hyvätuloista miestä.
Kyllähän sä noilla tuloilla elät jokatapauksessa hyvätuloisen elämää,olit miehen kanssa tai et.

[QUOTE="Henna";29191568]
Aloituksestasi huomaa taas selkeästi, kuinka isotuloisten suhteellisuudentaju on pahasti hämärtynyt. Ei ole mitään käsitystä, miten pienellä rahalla oikeasti pienituloiset joutuvat pärjäämään.[/QUOTE]

Onkohan kyse kuitenkaan ihan tuostakaan? Ihmisethän tapaavat mukauttaa elämänsä jollain mielekkäällä tavalla tulojensa mukaiseksi. Hyvin harva hyvätuloinen asuu kerrostalokaksiossa jne. Osana tätä elämän mukauttamista mm. lainat voivat olla niille omille tuloille mitoitettuja. Jos lainanhoitokulut ovat alkutilanteessa vaikkapa 25% käytettävissä olevista tuloista, niin tulojen puolittuminen nostaa lainanhoitomenot 50% käteen jäävästä tulosta. Kyllä tällainen laittaa elämisen eväät koetukselle niin pieni- kuin isompituloisellakin.

• Tykkää
Reactions: Data

Yhteistyössä