Miehen työpaikalla riehuu noro!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi kele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi kele

Vieras
Mies on onneksi nyt maanantaihin asti kotona,ollut flunssan takia sairaslomalla 2 päivää. Miehen työkaveri sairastunut noroon eilen illalla (ja siis on melkovarma noro,todella äkillisesti alkanut paha tauti..)

Mutta maanantaina se sit ois edessä.......ja arvatkaa peseekö tuo käsiä tms :O

Mulla ois laskettuaika ensi viikon lopulla,en todellakaan halua synnyttämään norossa,saatikka että kotiin jää miehen kanssa oksentelevat lapset,kuolisin huolesta :(

Jo pelkkä tää flunssa vaikeuttaa synnytystä ihan riittävästi :O Tosin enpähän minä miestä voi kotiinkaan pyytää jäämään,töihinhän se on mentävä..

sehän on niin että nuo taudit tulee jos on tullakseen, eikä niiden takia kannata ylihysterisoida.
käsienpesu saattaa välttää tartunnalta tai sitten ei...
ja jos se tartunta ei tule töistä voi se hypätä kimppuun ulko-ovesta tai ihan kaupasta

kenen mies EI PESE KÄSIÄÄN??!! ainoa, mikä tässä jäi häiritseen :O
Norovirus elää kosketuspinnoilla useita useita tunteja, eikä tähän uuteen kantaan tehoa välttis kloori, desinfektio tai saippuakaan. Mutta perkele sentään opeta ukkos pesemään käsiään. On nimittäin opettamisen paikka, jos lapsen lailla käyttäytyvä ei niin tee.

• Tykkää
Reactions: BettyBoop
Mulla pisti tässä lähinnä silmään se että teet lisää lapsia ihmiselle jota et voi jättää kotiin kipeiden lasten kanssa ilman että "kuolisit huolesta"

Etkä mitään parempaa keksinyt :O
Kyllä MINÄ haluan olla lasteni kanssa heidän sairastaessa!!!!! Miehessä ei ole mitään vikaa.
Taas tämä kannustava ilmapiiri täällä,huh hei...

Milloinkohan tää pahin norokausi menee ohi? Maaliskuussa? Huhtikuussa? En jaksa enää pelätä...

Mun lähipiirissä on kuulunut nyt paljon tätä että ´ luultiin jo että selvittiin tänä vuonna ilman noroa,mutta nyt se iski´.
Tuntuu siis tosiaan tulevan kuin salama kirkkaalta taivaalta, vaikka ei ole edes kuullut taudin jylläävän lähiseudulla.

[QUOTE="aapee";27977017]Etkä mitään parempaa keksinyt :O
Kyllä MINÄ haluan olla lasteni kanssa heidän sairastaessa!!!!! Miehessä ei ole mitään vikaa.
Taas tämä kannustava ilmapiiri täällä,huh hei...[/QUOTE]

Tottakai haluat. Mutta ilmaisit asian niin että kuolisit huolesta sillä välin kun olisit synnärillä jos lapset sairastaisivat kotona miehen kanssa.

Olen parasta aikaa sairaslomalla noron takia. tauti alkoi ke-to yönä, eikä vieläkään juuri mitään uskalla syödä. Meillä työpaikalla viime viikon aikana neljä jäänyt jo pois töistä, itsellä ei käsienpesut ym. auttaneet, kyllä se varmaan tarttuu jos on tarttuakseen. Kotona mies ja lapset vielä toistaiseksi terveitä, nyt jännätään, sairastuvatko nekin. Mutta en kuitenkaan usko, että sinun etukäteen kannattaa stressata, ei meidänkäään työpaikalla kuitenkaan kaikki ole tautia saaneet, voihan miehesi kuulua tähän onnekkaaseen ryhmään. Sitäpaitsi voit sen noron saada muualtakin, käyt varmaan esim. kaupassa, neuvolassa tms.

Noro on siitä kettumainen, että vaikka kuinka hinkkaat käsiäs, mikä tietenkin on oikein, virus on lisäksi saatavissa ilmateitse....

Mutta mikä estää käskemästä miestä huolehtimaan erityisesti käsienpesustaan tässä tilanteessa? Vai eikö se usko?

[QUOTE="aapee";27977017]Etkä mitään parempaa keksinyt :O
Taas tämä kannustava ilmapiiri täällä,huh hei...[/QUOTE]

Aina ei saa mitä haluaa. Synnytys on aika käypä syy olla hoitamatta kipeitä lapsia.

Jos miehessä ei ole mitään vikaa, niin miksi nimenomaan SINÄ olet lasten kanssa heidän sairastaessaan ja muuten kuolisit huolesta?

Se leviää myös ilmasta. Siis joku on juuri käynyt kuralla/oksentamassa vessassa, se on sielä vessassa ilmassa jo. Eikä siinä auta käsienpesu. Kädet kannattaa silti pestä, koska tauti voi elää kuivalla pinnalla jopa 2 viikkoa. Se tarttuu ovenkahvoista, näppikselta, kauppakärryistä jne... erittäin helposti.

• Tykkää
Reactions: BettyBoop
Mää ymmärrän aapeeta ihan täysin. Jos meillä lapset kipeenä niin haluan olla heitä itte hoitamassa, se ei tarkota ettenkö luottais miehen sitä osaavan tehdä. Ja kyllä, jos meijän esikoinen on esim. kovassa kuumeessa niin oon huolissani, tosin oon vaikka olisin itte kotonakin (tämä huoli lähinnä johtuu rajuista kuumekouristuksista). Toisekseen ei taitais mennä synnytys kovin hyvin jos itte sairastat samalla noroo. Ne jotka on OIKEESTI sairastanu noron, ei mitään perusmahatautia vaan noron, niin tietää tasan tarkkaan että siinä ei paljon synnytettäis. Noro ei oo mitään pientä mahan vääntöö ja muutama oksennus.

Toivottavasti teille ei tuu tautia, mää yrittäisin (jos siis mies olis töissä jollain muulla eikä yrittäjä) niin sanoo et olis vielä sairaslomalla, ettei sais tartuntaa :D ja itseasiassa sillon kun mies oli töissä toisella niin se olis tollasen takia jääny kotiin ilman pyytämättäkin :D huono työntekijä :kieh:

Ei sitä kannata etukäteen murehtia, tulee jos on tullakseen. Käsienpesu tietty kannattaa muistaa hoitaa hyvin.

Mun mies on töissä varuskunnassa, ja sielä on millon mikäkin tautiepidemia päällänsä. Sielä ne taudit jyllää, varsinkin näin talvella ( ja syksyllä.... ja keväällä... ) kun monta tuhatta miestä ahtaissa oloissa aivastelee ja oksentelee, mitä nyt ikinä. Ei kauheen kivaa..... Siitä lähtien kun mies sielä alotti, niin ollaan sairasteltu vähän väliä. Miehenpiru kantaa kaikki taudit tänne kotiin.

Ei sitä kannata etukäteen murehtia, tulee jos on tullakseen. Käsienpesu tietty kannattaa muistaa hoitaa hyvin.

Mun mies on töissä varuskunnassa, ja sielä on millon mikäkin tautiepidemia päällänsä. Sielä ne taudit jyllää, varsinkin näin talvella ( ja syksyllä.... ja keväällä... ) kun monta tuhatta miestä ahtaissa oloissa aivastelee ja oksentelee, mitä nyt ikinä. Ei kauheen kivaa..... Siitä lähtien kun mies sielä alotti, niin ollaan sairasteltu vähän väliä. Miehenpiru kantaa kaikki taudit tänne kotiin.

Auts,aika rankkaa tuokin :/

Minä ajattelin että kun lapsi aloittaa koulun,saadaan kaikki pöpöt sieltä.Mutta ihmeen terveinä ollaan oltu!

Raskausajat lähinnä pahimmat,sairastun AINA ja ihan kaikkiin tauteihin..Juuri kun pitäisi pysyä kunnossa, mulla kun on perussairauksia tässä lisänä.

Uskomatonta mutta tieto siitä että noro leviää ilmassakin,helpottaa :D ei sille oikeasti mitään voi,pakko on juosta neuvoloissa,kaupoissa ym.....
Peukut vaan pystyyn että saisi synnyttää rauhassa.

Mää ymmärrän aapeeta ihan täysin. Jos meillä lapset kipeenä niin haluan olla heitä itte hoitamassa, se ei tarkota ettenkö luottais miehen sitä osaavan tehdä. Ja kyllä, jos meijän esikoinen on esim. kovassa kuumeessa niin oon huolissani, tosin oon vaikka olisin itte kotonakin (tämä huoli lähinnä johtuu rajuista kuumekouristuksista). Toisekseen ei taitais mennä synnytys kovin hyvin jos itte sairastat samalla noroo. Ne jotka on OIKEESTI sairastanu noron, ei mitään perusmahatautia vaan noron, niin tietää tasan tarkkaan että siinä ei paljon synnytettäis. Noro ei oo mitään pientä mahan vääntöö ja muutama oksennus.

Toivottavasti teille ei tuu tautia, mää yrittäisin (jos siis mies olis töissä jollain muulla eikä yrittäjä) niin sanoo et olis vielä sairaslomalla, ettei sais tartuntaa :D ja itseasiassa sillon kun mies oli töissä toisella niin se olis tollasen takia jääny kotiin ilman pyytämättäkin :D huono työntekijä :kieh:

Minä oikeastaan pidän itseäni parempana hoitajana lapsille kun ovat kipeinä. Mies on turhan huoleton,esim.voisi hyvin jättää lapset keskenään suihkun ajaksi vatsataudissa,tai nukuttaisi 2.-veen omaan huoneeseen. Itse olen ihan lähellä että oksentaessa ei vedä tavaraa keuhkoihinsa.Ja kuumeen haluan pitää alhaalla kouristusten varalta ym.
Olen ns.ylihuolehtiva ......... :(
Ylipäätään lapsista erossa oleminen on mulle ihan kauhun paikka!

[QUOTE="aapee";27977746]Minä oikeastaan pidän itseäni parempana hoitajana lapsille kun ovat kipeinä. Mies on turhan huoleton,esim.voisi hyvin jättää lapset keskenään suihkun ajaksi vatsataudissa,tai nukuttaisi 2.-veen omaan huoneeseen. Itse olen ihan lähellä että oksentaessa ei vedä tavaraa keuhkoihinsa.Ja kuumeen haluan pitää alhaalla kouristusten varalta ym.
Ylipäätään lapsista erossa oleminen on mulle ihan kauhun paikka![/QUOTE]

Kuinka sä sitten uskallat tehdä niitä lapsia lisää? Onhan aina olemassa riski, että raskaudessa/synnytyksessä tulee häikkää ja joudut olemaan sairaalassa kauan, jopa viikkoja?
Töihin menosta ei ilmeisesti kannata puhaua mitään...

Kyä se miäskin hualehtii ku o pakko. Mä jouduin jättään 7 päivää vanhan miähen kans kahdestaan 3 vuorokaudeksi -ja meinasin todellakin seota huolesta. Joskus on vain osattava päästää irti.

Oikeesti pitää nyt ihmetellä millaisia isiä näillä lapsilla on. Meillä kyllä mies hoiti lapsen noron erittäin mallikkaasti kun itse olin kipeänä toimintakyvytön. Kertaakaan ei tullut mieleen huolestua siitä ettei lasta hoideta hyvin. Siivouksen suhteen oli kyllä epäilyjä mut ei tullut mieleenkään ettei mies olisi omaa lastaan osannut hoitaa yhtä hyvin kuin itse.

[QUOTE="aapee";27977746]Minä oikeastaan pidän itseäni parempana hoitajana lapsille kun ovat kipeinä. Mies on turhan huoleton,esim.voisi hyvin jättää lapset keskenään suihkun ajaksi vatsataudissa,tai nukuttaisi 2.-veen omaan huoneeseen. Itse olen ihan lähellä että oksentaessa ei vedä tavaraa keuhkoihinsa.Ja kuumeen haluan pitää alhaalla kouristusten varalta ym.
Ylipäätään lapsista erossa oleminen on mulle ihan kauhun paikka![/QUOTE]

Järkeä tehdä lisää lapsia tuolla asenteella? Entäpä jos tämä vauva joutuukin olemaan paljon sairaalassa?

Lapsista erossa oleminen on kauhun paikka? Etkö siis jätä lapsiasi kellekkään? Kukaan ei ole tarpeeksi hyvä paitsi sinä? Löysääppä nyt pikkasen.

Oksennuksen henkeen vetäminen selvällä ihmisellä on äärimmäisen harvinaista, lapsi kyllä herää oksentamaan.

Ei kyse varmaan oo siitä etteikö mies pärjäis yhtä hyvin, usein on myös noin, että miehet on paljon huolettomampia kun naiset (eikä se tosiaan oo aina edes huono juttu, hyvä ettei ressaa ja murehdi, mtta joskus se huolettomuuskin voi olla huono). Musta olis ihan hirvee ajatus, että meijän esikoinen sais rajun kuumekouristuksen (aikasemmat olleet tosi rajuja) ja jouduttais soittamaan ambulanssi enkä mää olis lapsen mukana tai sen kanssa sillon kun sitä itteensäkin pelottais hirveesti. Mulla on välillä olo (tästä puhuin neuvolassa ja on kuulemma ihan normaalia jos tuntee näin), et vaan ja ainoastaan mää osaan hoitaa lapsen esim. kuumekouristuksen oikein, vaikka TIEDÄN ettei asia näin oo, TIEDÄN että tosipaikan tullessa myös mies osaa hoitaa tilanteen vaikken paikalla oliskaan, tähän mennessä onneks oon aina ite paikalla ollu. Me ollaan molemmat saatu siihen kunnon opastus yliopistollisessa sairaalassa eli kyllä osaa mies toimia ihan yhtä hyvin kun mää, mut tälle ololle en voi mitään.

En tajua miks täällä aina otetaan tälläset asiat niin, että kyseisen naisen mies ei osaa tehdä mitään tai että nainen ei luota mieheensä ym. Meillä ei ainakaan oo siitä kiinni. TIEDÄN varsin hyvin, että pärjäis, mutta silti musta olis ihan hirveetä jos en olis paikalla. Olisin yhtälailla huolissani vaikka lapsi olis sairaalassa, vaikka TIEDÄN että ne on ammattilaisia ja osaa asiansa, ei se mun huoli siitä mihinkään katois.

Yhteistyössä