Miehen tupakointi johtaa eroon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miehen itsekäs päätös jatkaa tupakointia johtaa eroon. Meillä on pieni lapsi ja hän haisee aivan kuvottavalle kun pitelee lasta. Huomaan että aamuisin lapsi yrittää pyristellä pois miehen sylistä kun hönkii tupakan paskaista henkeään lapsen poskelle suukotellen.

Tupakointi on pahentanut myös kuorsaamista ja mies onkin siirtynyt pääasiallisesti lastenhuoneeseen nukkumaan. Lapsi ja minä nukumme perhepedissä. Avioliittomme seksielämä ja läheisyys on hiipunut osaksi erillään nukkumisen takia. Välttelen suukottelua ja läheisyyttä pahan hajun takia. Yritimme raskautua vuosia ja kun mies lopetti tupakoinnin puoleksi vuodeksi heti tärppäsi. Ukko aloittikin uudestaan ja nyt toista lasta yritettiin pitkälle kaksi vuotta kunnes hajut, kuorsaukset ja muut oireet aiheuttivat pysyvän ällöreaktion minussa.

Mies on ihan keltainen, kynnet valkoiset ja ylipainoa on alkanut tulemaan. Ollaan samanikäisiä mutta miehen rypyt naamassa tuo 10 lisävuotta kasvoille. Rykiminen ja limaisten räkäpallojen siivoaminen suihkun seinistä alkaa riittää. Mies ei kuulema lopeta tupakointia koska ei halua eikä voi. En näe enää muuta vaihtoehtoa kuin erota. En pysty rakastelemaan tuhkakupilta maistuvaa ja haisevaa ihmistä. Uskon että tupakointi vei minulta mahdollisuuden myös toiseen lapseen. Mies ei edes pese käsiä kun koskee lapseen ja lapsi saa iholleen nikotiinia ja muita myrkkyjä. Pelkään myös isän antamaa huonoa esimerkkiä jo pienestä asti. Teenkö väärin kun eroan? Äsken mies makasi perhepedissä kanssamme ja minua kuvotti niin paljon että kadotin yöunet. Lapsi onneksi vielä nauroi isän epäinhimillisen äänekkäälle kuorsaamiselle eikä paskalta haiseva hengitys haitannut lapsen nukahtamista. Minä kyllä haistoin kauas ja se riitti.

Hyi kuvotus mikä ukko! En ikinä sekstais tollasen haisevan rantautuneen valaanruhon kanssa. Meinas aamupala lentää ylös syliin, oisit edes laittanut ällövaroituksen otsikkoon! Jätä se!! Mitä sä edes oot nähnyt siinä joskus?! Örgggh oikeesti nyt velloo aamukahvit pahasti mahassa!! Onks siinä äijässä mitään positiivista? Onks hyvä muna?

Ei suostu sähkötupakkaa käyttämään! Ei kuulema auta nikotiiniriippuvuuteen. Kävelevä tuhkakuppi kävi juuri laivalla ja taas ilmestyi kaksi kartonkia syöpäkääryleitä kotihyllylle. Pitääkö tässä alkaa itsekin polttamaan ettei oksenna aina kun tuo aamuinen tuhkakuppilöyhkä yhdistettynä hoitamattomaan hammaskiveen tulee taas lähelle hönkimään??

No ehto oli omallekin ukolle että loppuu se tupakointi jos haluaa kanssani olla, ja päätös on pitänyt. Muistaa aina kiittää että "pakotin" hänet siihen. Tämä tosin tapahtui suhteen alussa, 7 v sitten. Hän oli silloin yli 30v, polttanut jo vuosikausia ja mielestäni aika paljon.

Minusta hyvä syy erolle jos toinen ottaa päähän ja etoo jatkuvasti! Etenkin kun kaikkien kannalta olisi viisainta vain lopettaa se rööki. Ällö äijä kun ei edes lastaan ajattele...

Älä ainakaan lisää lapsia tuon kanssa mene tekemään. Voit vielä löytää itsellesi uuden terveemmät elämäntavat omaavan miehen, jonka kanssa on mahdollisuus tehdä lisää lapsia.

Itse tein aikoinaan sen virheen, että aloitin seurustelun toistamiseen tupakkaa polttavan miehen kanssa. Haju ällöttää minua ja nykyään myös miehen itsekkyys ottaa päähän. Molemmilla lapsilla oli infektioastma, mutta silti mies tulee autoon suoraan tupakalta eli sen jälkeen kaikki muut joutuvat kärsimään pienessä tilassa miehen saastuttamasta hengitysilmasta. Jopa lasten terveys jää kakkoseksi tupakanhimolle.

Seksielämä on hiipunut jo ajat sitten, kun minua ällöttää haiseva hengitys ja sormet. Tupakanhaju yhdistettynä oluen lemuun pilaa koko makuuhuoneen ilman tunkkaiseksi. Onneksi mies nukkuukin usein sohvalla. Eroaisin muuten, mutta taloudelliset syyt ja lasten elämän sujuminen pakottavat pysymään yhdessä.

Meillä mies poltti 1,5 askia päivässä ennen. Jos otti olutta niin kaksi askia ei riittänyt. Nikotiinipurkalla koitti, mutta vierotusoireet ajoi polttamaan silti. Nyt toista vuotta täysin savuttomana sähkötupakalla. Se tilaa 18mg nestettä, mikä on kuulemma vahvaa, mutta mulle ihan se ja sama. Pääasia ettei polta. Joku kommentoi että sähkötupakkanesteestäkin on löydetty "vääriä aineita". On joo, pitkä tarina. Niitä ei nykyisin ole, mutta vaikka olisikin se on 99% tupakkaa turvallisempi. Eikä se haise, mikä itseä eniten ärsytti. Ilmeisesti ap:lla sama juttu.

Yllättävän monia vuosia joillain näyttää menneen sen toteamiseen, että eivät pidä tupakoinnista?

On jopa onnistuttu tekemään lapsia tupakoivan kanssa.

Mutta nyt puolison kymmeniä? vuosia jatkunut tupakointi on eron paikka?
Käykääs polttamassa hermosavut pahimpaan päänkivistykseen.

Yllättävän monia vuosia joillain näyttää menneen sen toteamiseen, että eivät pidä tupakoinnista?

Tupakoinnin vaikutukset alkaa näkyä ikääntymisen myötä. Eihän se ole mukavaa katsoa omaa ukkoa joka on keltainen kauttaaltaan ja ryppyjä 40-vuotiaana niin paljon että näyttää 60-vuotiaalta. Siihen lisätään ilmenneet erektiohäiriöt ja kasvava ihramaha ynnä kuorsaus. Jos asetelma olisi toisinpäin että korsteeni olisi nainen, täällä jo kiljuttaisiin jättämään moinen ryppyinen seniili akanretale ja vaihtamaan nuorempaan!

Mä olen täysin samaa mieltä.

Mutta. Mun kohdalla tilanne on tällä erää ehkä hieman eri. Syöpähoidot vaurioittivat siinä määrin etten tottavie saisi polttaa enää. Ja mieli tekisi, ihan helvetisti tekisikin. Ja vielä enemmän tekee mieli kun mies polttaa. Tai kuka tahansa. Se jumalainen tuoksu!

Mies polttaa nykyään töissä pari, kolme savuketta päivässä. Mä ehkä yhden. Kaksikin.

Jos toi alkaisi taas polttamaan vakituisesti, olisi kai pakko harkita eroa kun muuten hakkaan nauloja arkkuuni vauhdilla...

Yhteistyössä