Miehen todella vähäinen tupakointi

  • Viestiketjun aloittaja "Yksvaan"
  • Ensimmäinen viesti
"Yksvaan"
Olen aina ollut tosi tupakanvastainen ihminen ja tietysti kävi sitten niin, että mun miehekseni valikoitui semmoinen tapaus joka poltti tupakkia. Ei kylläkään paljoa, mutta kumminkin. Mitään ketjupolttajaa en olis kyllä ottanutkaan...

Mutta aika hassua, että jotkut pystyy polttamaan noin vähän, mutta kumminkin polttavat. Mistähän sekin on kiinni. Mun mies yleensä (arkisin) polttaa yhden tupakan. Käy parvekkeella/terassilla polttamassa iltasella ennen nukkumaan menoa. Viikonloppuisin saattaa polttaa 2-3. Ja jos ollaan viihteellä esim. kesämökillä tai kotosallakin (harvemmin toki), niin polttaa enemmän.

Ja aina se matkalta ostaa kartongin ja sitä sitten polttelee kuukausia. Töissä ei polta lainkaan jne. Poltti kyllä jossain vaiheessa elämäänsä kai paljon enemmän, mutta sitten vaan pikkuhiljaa vähensi. Sama sillä on alkoholin kanssa. Ei ilmeisesti oo ainakaan noihin aineiseen kovinkaan addiktoituvaa sorttia, mutta haluaa silti välillä...
 
"Kukka"
Olen itse aikoinaan tupakoinut tuolla tavoin - välillä ollut viikkojen tai kuukausienkin taukoja. Nyt on sitten ollut tupakointi jäissä ja loppu(?) erinäisistä syistä jo pari-kolme vuotta. Ei ole tehnyt mieli kuin ihan ajoittain vaikkapa kesäiltana, mutten ole sitten jaksanut ostaa tupakkaa. En varmaan enää ala sauhutella terveyssyistä ja lasten vuoksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28257981]Mun mielestä mitään hienoa tupakoinnissa ei ole koskaan, vaikka se tapahtuiskin vain kerran päivässä. On se niin myrkkyä se aine.[/QUOTE]

Ilmankos mummo elikin vain 94-vuotiaaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lentokala
"vieras"
[QUOTE="vieras";28257996]Ilmankos mummo elikin vain 94-vuotiaaksi.[/QUOTE]

Munkin mummo eli 86-vuotiaaksi, vaikka poltti askin - pari päivässä. Ilman kessua molemmat mummot olis eläneet vuosia pidempään, sekä mun että sun.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258013]Munkin mummo eli 86-vuotiaaksi, vaikka poltti askin - pari päivässä. Ilman kessua molemmat mummot olis eläneet vuosia pidempään, sekä mun että sun.[/QUOTE]

Mihinköhän perustat tuollaisen älyvapaan väitteen?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258019]Mihinköhän perustat tuollaisen älyvapaan väitteen?[/QUOTE]

Käy huviksesi lukemassa, mitä tupakka oikeasti sisältää. Ei muita perusteluja tarvitse. Jokainen vähänkin älykäs tietää, että jokainen tupakka lyhentää sun elinvuosia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258023]Käy huviksesi lukemassa, mitä tupakka oikeasti sisältää. Ei muita perusteluja tarvitse. Jokainen vähänkin älykäs tietää, että jokainen tupakka lyhentää sun elinvuosia.[/QUOTE]

Näin arvasinkin, ei mitään perusteluita. Asia on siis osaltani loppuunkäsitelty.
 
lol
[QUOTE="vieras";28258023]Käy huviksesi lukemassa, mitä tupakka oikeasti sisältää. Ei muita perusteluja tarvitse. Jokainen vähänkin älykäs tietää, että jokainen tupakka lyhentää sun elinvuosia.[/QUOTE]Vanha kunnon kaikkitietävä, holier-than-everyone-palstajeesus nostaa taas päätään.
 
Malboroman
Minusta AP:n pitäisi tukea miestään, jotta hän alkaisi polttaa enemmän. Siis oikein keskustella asiasta, miksei rööki maistu. Ehkä jokin perinteinen palkitseminen auttaisi: "Kulta jos käyt vielä polttamassa yhden, niin mulla olisi jotain kivaa sulle..."
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258026]Näin arvasinkin, ei mitään perusteluita. Asia on siis osaltani loppuunkäsitelty.[/QUOTE]

:LOL:

Tupakka on vienyt sun viimeisenkin aivosolun. Lycka till vaan jatkoon!
 
:(
[QUOTE="vieras";28258035]:LOL:

Tupakka on vienyt sun viimeisenkin aivosolun. Lycka till vaan jatkoon![/QUOTE]Tupakka tappaa aivosoluja ja alkoholista tulee keuhkosyöpä! Me kuollaan kaikki!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258023]Käy huviksesi lukemassa, mitä tupakka oikeasti sisältää. Ei muita perusteluja tarvitse. Jokainen vähänkin älykäs tietää, että jokainen tupakka lyhentää sun elinvuosia.[/QUOTE]

Joidenkin elinvuosia lyhentää, joidenkin ei. Vähän tuurista kiinni, kuka sattuu saamaan keuhkosyövän yms. Eiköhän 94-vuotias ole elänyt ihan tarpeeksi kauan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258046]Joidenkin elinvuosia lyhentää, joidenkin ei. Vähän tuurista kiinni, kuka sattuu saamaan keuhkosyövän yms. Eiköhän 94-vuotias ole elänyt ihan tarpeeksi kauan.[/QUOTE]

KAIKKIEN elinvuosia lyhentää, ihan turha väittääkään mitään muuta. Ei siihen mitään keuhkosyöpää tarvita, tupakka kalkkeuttaa verisuonia ja rapistaa kehoa muutenkin, jolloin kroppa hiipuu ennenaikaisesti.

Ja mun mielestä mikään ikä ei ole liian suuri, jos ihminen on kunnossa ja haluaa elää.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258060]KAIKKIEN elinvuosia lyhentää, ihan turha väittääkään mitään muuta. Ei siihen mitään keuhkosyöpää tarvita, tupakka kalkkeuttaa verisuonia ja rapistaa kehoa muutenkin, jolloin kroppa hiipuu ennenaikaisesti.

Ja mun mielestä mikään ikä ei ole liian suuri, jos ihminen on kunnossa ja haluaa elää.[/QUOTE]

Onhan noita reilusti yli 100-vuotiaaksi eläneitäkin tupakoitsijoita. Olisko ne eläneet 110-120-vuotiaaksi siis ilman tupakkaa? :)
 
mulla ei ole mitààn tieteellistà nàyttòà eikà edes tilastotietoa mutta olen silti vakuuttunut ettà stressi ja suvaitsemattomuus lyhentàvàt elinikàà eniten. italiassa ei ole ihan harvinaista elàà 100-vuotiaaksi ja elàà tàysillà. àlkàà pahastuko
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258074]Onhan noita reilusti yli 100-vuotiaaksi eläneitäkin tupakoitsijoita. Olisko ne eläneet 110-120-vuotiaaksi siis ilman tupakkaa? :)[/QUOTE]

Itse en tiedä yhtään reilusti yli 100-vuotiaita kessuttelijoita, enkä usko että tiedät sinäkään :)

Ihmeellistä, että jossain vielä löytyy tupakan puolestapuhujia, ei voi kuin hämmästellä ihmisten tyhmyyttä. Ei ymmärretä, että tupakka vahingoittaa terveyttä vaikka joka tuutissa niin sanotaan. Kuinka tyhmiä ihmiset voi olla?! :D
 
hellsbells
Itse poltin ennen raskauksia paljonkin. Raskaana ja imetysten aikana en polttanut, mutta aina alotin uuelleen. Kuopus kun oli imetetty niin aloin polttamaan, yhden tupakan päivässä. Ihana hetki, kun päivä on pulkassa ja istahtaa rappusille ja sytyttää tupakan.
Noh, lopetin senkin muutama kuukausi sitten. ..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258098]Itse en tiedä yhtään reilusti yli 100-vuotiaita kessuttelijoita, enkä usko että tiedät sinäkään :)

Ihmeellistä, että jossain vielä löytyy tupakan puolestapuhujia, ei voi kuin hämmästellä ihmisten tyhmyyttä. Ei ymmärretä, että tupakka vahingoittaa terveyttä vaikka joka tuutissa niin sanotaan. Kuinka tyhmiä ihmiset voi olla?! :D[/QUOTE]

En ole tupakan puolestapuhuja ollenkaan. Tottakai tupakka vahingoittaa ihmistä. Mutta se EI lyhennä kaikkien elinikää. Oma pappani elää hyvinvoivana 102-vuotiaana ja tupakoinut on niin kauan kuin muistan, on toki onnekas kun ei ole sairastunut.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28258110]En ole tupakan puolestapuhuja ollenkaan. Tottakai tupakka vahingoittaa ihmistä. Mutta se EI lyhennä kaikkien elinikää. Oma pappani elää hyvinvoivana 102-vuotiaana ja tupakoinut on niin kauan kuin muistan, on toki onnekas kun ei ole sairastunut.[/QUOTE]

Kyllä se jonkun verran lyhetää kaikkien elinikää, ihan turha vängätä asiasta. On pitkäänkin eläviä kessuttelijoita, mutta eläisivät silti vielä pidempään ilman tupakkaa.

Ei tästä asiasta vaikuta alkaa tinkaamaan, faktat on faktoja, tupakka rapisuttaa jokaisen kehoa ja jokainen kessu merkitsee.

Itsekin olen aikoinani kessutellut, edelleenkin saatan joskus jonkun tupakan polttaa viihteellä, mutta ikinä en alkais liputtaa sen puolesta ettei tupakalla ole mitään merkitystä mun elinvuosien kanssa.
 

Yhteistyössä