Miehen tietokonepelailu!!!!

• Viestiketjun aloittaja Toivoton tapaus?!?
  • Ensimmäinen viesti
Toivoton tapaus?!?
Hei kaikki kanssasisaret. Mun on pakko avautua tänne. Siis onko muilla miehiä jotka pelailee tietskalla kaiket illat ja yön töiden jälkeen + viikonloput päälle??????????? Ja tässä puhutaan siis yli 30 vuotiaasta raavaasta perheellisestä miehestä. Tuntuu etten kestä enää. Se ei kuule eikä nää mitään kun se pelaa ja se on niinku se maailman tärkein asia. Olen ollut sairaana ja täällä on mies pitäny taloutta. No sen on näköstäkin. Ei oo tiskattu ja ikinä ei paikat ole ollut näin sotkuiset ja likaiset. Hän on kyllä ollut kotona mutta kun on istunu koneella. Ei lapsillekaan muista ruokaa antaa.

Olen yrittänyt hyvällä ja pahalla saada häntä keskittymään meihin pelien sijaan. Tällä hetkellä hänellä on asenne "painu akka vittuun". Tunnen oloni niiiiiiin ahdistuneeksi mieheni asenteen ja käytöksen takia. Lapset on pieniä, en halua erota heidän vuokseen. Isä on kuitenkin hyvin tärkeä lapsillemme. Heitä hän kyllä leikittää kun se hänelle sopii, mutta parisuhdetta meillä ei ole ollut enää kuukausiin.

Tämä on uskomatonta että olen ajautunut tällaiseen tilanteeseen. Olenko yksin vai löytyykö kanssasisaria? Onko tähän saatavissa mitään apua? (Mainittakoon että mieheni mielestä mitään ongelmaa ainakaan hänellä ei ole...)

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoton tapaus?!?:
Hei kaikki kanssasisaret. Mun on pakko avautua tänne. Siis onko muilla miehiä jotka pelailee tietskalla kaiket illat ja yön töiden jälkeen + viikonloput päälle?
Koska mies käy töissä ja oletettavasti elättää koko perhettä, hänen ei tarvitse tehdä muuta kuin ladata akkujaan - asenne on ansaittu.

Joo, ja kyllä menee hermot. Tuntuu, että kun mies pelaa, niin se tietokone on niiiin paljon tärkeämpi kuin me muut perheenjäsenet, lapsetkin jäävät kirkkaasti kakkoseksi. Tämän takia lapset ovat oppineet tulemaan suoraan mun luo, ja sit mä saan jatkuvasti pompata tekemässä jotain enkä ikinä saa omaa rauhaa. Ärsyttää.

Ei kai vaan WoW:ia pelaa? Sehän (ja muut vastaavat pelit) voi aiheuttaa vakavanlaatuista riippuvuutta. :( Vrt. huumeriippuvuus tai uhkapeliriippuvuus...

Mun mies voi joskus hautautua muutamaksi päiväksi pelaamaan jos on saanut jonkun uuden, tosi hyvän pelin. Mut tota ei tapahdu niin usein et mä olisin kokenut sen häiritseväksi. Teillä ilmeisesti on jo pidemmän aikaa ollut tää ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Hei kaikki kanssasisaret. Mun on pakko avautua tänne. Siis onko muilla miehiä jotka pelailee tietskalla kaiket illat ja yön töiden jälkeen + viikonloput päälle?
Koska mies käy töissä ja oletettavasti elättää koko perhettä, hänen ei tarvitse tehdä muuta kuin ladata akkujaan - asenne on ansaittu.
:LOL: :headwall:

ShadowPriest Lvl 72
Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat is having a ball:
Ei kai vaan WoW:ia pelaa? Sehän (ja muut vastaavat pelit) voi aiheuttaa vakavanlaatuista riippuvuutta. :( Vrt. huumeriippuvuus tai uhkapeliriippuvuus...

Mun mies voi joskus hautautua muutamaksi päiväksi pelaamaan jos on saanut jonkun uuden, tosi hyvän pelin. Mut tota ei tapahdu niin usein et mä olisin kokenut sen häiritseväksi. Teillä ilmeisesti on jo pidemmän aikaa ollut tää ongelma?
minä, kolmen lapsen äitinä, iät lapsilla ovat 6,4 ja 1
mieheni tekee kolmivuoro työtä joten hoidan lapset yksin periaatteessa päivästä toiseen.
Minä myös olen pelannut wowia 2 vuotta. Pitkiä taukojakin ollut kuten edellisen raskauden myötä en jaksanut vauvan synnyttyä en jaksanut.
Pienimpäni sairastelee koko ajan, en ole jaksanut

Mutta silti, silloin tällöin, aina iltaisin pari tai kolme tuntia, aina lasten mentyä nukkumaan. Pidän kodin siistinä, lapseni kylläisinä

EIkä minulla ole mitään peliongelmaa. Tosin onhan näitä fanaatikkoja pelissä, mutta mulle peli on vain hyvän ajan vietettä ei muuta.

Eli kys on ihmisestä itsestään, ei se pelin vika ole jos teidän miehet viihtyy wowissa tai jossain toisessa pelissä, syyttäkää sitä miestä eikä peliä

Alkuperäinen kirjoittaja ShadowPriest Lvl 72:

mieheni tekee kolmivuoro työtä joten hoidan lapset yksin periaatteessa päivästä toiseen.
Minä myös olen pelannut wowia 2 vuotta. Pitkiä taukojakin ollut kuten edellisen raskauden myötä en jaksanut vauvan synnyttyä en jaksanut.

Mutta silti, silloin tällöin, aina iltaisin pari tai kolme tuntia, aina lasten mentyä nukkumaan. Pidän kodin siistinä, lapseni kylläisinä

EIkä minulla ole mitään peliongelmaa. Tosin onhan näitä fanaatikkoja pelissä, mutta mulle peli on vain hyvän ajan vietettä ei muuta.

Eli kys on ihmisestä itsestään, ei se pelin vika ole jos teidän miehet viihtyy wowissa tai jossain toisessa pelissä, syyttäkää sitä miestä eikä peliä
Sä ymmärsit mut ihan väärin. Mä rakastan WoWia ja pelaan sitä myös ite silloin kuin ehdin. B)
Mä vaan ajattelin vinkata ap:lle, että sen miehellä saattaa olla ihan oikea riippuvuusongelma, eikä vaan hälläväliä-asenne vaimoa ja kodinhoitoa kohtaan.
WoW nyt tuli vaan ekana mieleen, kun se taitaa olla yks eniten riippuvuutta aiheuttavista peleistä (ei mikään ihme). :D

Toivoton tapaus?!?
Ei oo se WoW ja täällä taitaa olla voittopuolisesti vaan miehen puolella olevaa porukkaa... Uskomatonta että näin voi olla. Jos lapset herää yöllä ja hän pelaa, on minun herättävä niitä rauhoittelemaan kun peliä ei voi keskeyttää. Miten tähän jos se on joku peliriippuvuus voi ulkopuolinen antaa apua? Tai motivoida sitten kiinnostumaan vaimosta/lapsista/omista lattialla ja nurkissa lojuvista likaisista rojuistaan?

Exäni oli tuollainen :eek: Oli kyllä järkyttävää katsottavaa, kun 35-v. mies takoi konetta raksilapaita päällä hiestä märkänä :LOL: Oikeasti, tiedän, ettei tuo ihan naurun asia ole. Peliriippuvuus on hankala addiktio; toiseen ei saa mitään yhteyttä. Ilmeisesti sillä on paineita töissä tms., ja tuo on sen tapa rentoutua ja yrittää ravistaa huolet ajatuksista? Voi se olla vastuunpakoiluakin. *huoh* Luepas Anna-Leena Härkösen Ei kiitos. Siinä päähenkilön mies on peliaddikti. :x

Ei oo tommonen pakonomainen pelailu tai mikä tahansa muu kyllä hyväksyttävää eikä kivaa |O Koita saada sun mies havahtumaan tuosta maailmastaan että se tajuaa mitä se on tekemässä perheelleen!

Ja jos joku tuollaista puolustaa niin idioottihan sen pitää olla :eek:

Hei kaikki kanssasisaret. Mun on pakko avautua tänne. Siis onko muilla miehiä jotka pelailee tietskalla kaiket illat ja yön töiden jälkeen + viikonloput päälle???????
Oho! Oletkos sinä reppana unohtanut pakata näppiksen ja kiikuttaa sen piiloon. Voi voi.

Vieras
Voisitko yrittää sopia miehen kanssa tietyt illat, jolloin hän saa pelata, ja muulloin on perheen kanssa? Mieluummin rauhallisesti keskustelemalla kun huutamalla. Jos kiellät pelaamisen kokonaan, se nostattaa vaan vastarintaa.

Meilläkin mies oli aikaisemmin tuollainen, yli 30 v. hänkin ja meillä kaksi lasta. Kuulostaa tutulta kertomasi. Riitelimme asiasta monet kerrat, kunnes saimme asian selvitettyä. Sovimme, että mies pitää välillä peli-iltoja, jolloin hän tosiaan sitten ei muuta tee kun pelaa. Sovimme myös, että minä en ole aina se, joka hoitaa lasten iltatoimet ja viettää aina illat yksin telkkarin ääressä. Nykyään mies viettää aikaa kanssamme, kysyy aina sitten hyvissä ajoin, sopiiko pelaaminen vaikka seuraavana iltana.

Selitä riitelemättä miehellesi, miltä susta tuntuu. Yritä olla syyllistämättä. Toivottavasti saatte puhuttua!

Saraldo
Meillä on myös yli kolmekymppinen peluri kotona. Mutta se pelaaminen ei ole lähtenyt hanskasta. Hän osallistuu lapsen hoitoon jopa enemmän kuin minä. Mies pelaa tosi harvoin ennen tytön nukkumaanmenoa, ja silloin mä katselen telkkaria tms. Joten vaikka hän pelaakin jonkin mittapuun mukaan paljon, se ei ole ryöstäytynyt käsistä.

Voisitko sinäkin saada hänen kanssaan edes jonkinlaisen sopimuksen aikaiseksi? Voisit vaikka näyttää tämän ketjun tai kertoa, että muutkin pelurit huomioivat perheensä ja saavat silti pelata paljon. Hänen olisi hyvä tajuta, että menettää paljon, jos ei osallistu perhe-elämään täysipainoisesti ja ennen kaikkea menettää mahdollisuuden hyvään parisuhteeseen.

ShadowPriest Lvl 72
Alkuperäinen kirjoittaja ShadowPriest Lvl 72:

Sä ymmärsit mut ihan väärin. Mä rakastan WoWia ja pelaan sitä myös ite silloin kuin ehdin. B)
Mä vaan ajattelin vinkata ap:lle, että sen miehellä saattaa olla ihan oikea riippuvuusongelma, eikä vaan hälläväliä-asenne vaimoa ja kodinhoitoa kohtaan.
WoW nyt tuli vaan ekana mieleen, kun se taitaa olla yks eniten riippuvuutta aiheuttavista peleistä (ei mikään ihme). :D
kerroppas millä servulla ja ally,horde mikä rotu minkä lvl

unikuu108
voi räkä. pystyistko jotenkin millään tasolla rakentavasti kertoa miten tämä vaivaa sinua?saa vähän esittää väsynyttäkin ja itkeä hiljaa.. :D
ja esim sopia jotain sääntöjä että lasten hereilläollessa ei pelata ja sit vähintään vaikka yhtenä taikka kahtena iltana lasten nukkumanmenon jälkeen olisi teidän kahdenkeskistä aikaa? se ei ole paljon mutta jo jonkunverran ja kumpikin saisi jotain sekä lapset osansa isän huomiosta.

siis meillä tämäntyyppistä sääntöä. ennen pojan syntymää, jolloin hän oli pienen pätkän työpaikkojen välillä työtön, mies saattoi istua samassa paikassa yöhousut päällä tietokoneella kun palasin töistä viiden jälkeen. nyt töissäkäyvänä hän pelaa iltaisin pojan mentyä nukkumaan. sekä viikonloppuisin pojan nukkuessa päiväunia.

en voi häntä moittia kun itse myös pidän pelaamisesta ja siten tavallaan ymmärrän häntä, mutta perhe pitää laittaa etusijalle kuitenkin.
meillä oli varmaan vaikein tajuta hänen se, että enää emme ole lapseton biletyspariskunta jolla on vaan aikaa itselleen..
myös lasten tullessa olemme yrittäneet jotenkin säädellä kotitöitä. olen kysellyt että voisiko mies miettiä mikä kotitöistä olisi sellainen jonka hän tekisi/ottaisi vastuulleen. meillä se on tiskikoneen tyhjäys. (arvaa oliko se jo erävoitto)
teen kuitenkin itse muut,ruuista ja kaupassa käynnistä lähtien mutta en halua tapella hänen kanssaan. hän kuitenkin tekee pyydettäessä(ja pari muistutusta ) jotain kotityötä.
lisäksi meillä on vuoroaamut viikonloppuna jolloin toinen meistä saa nukkua niin pitkään kuin haluaa ja toinen on lapsen kanssa..

toivon että asianne selviää, toi on hankala tilanne. :hug:

P
Mä voisin kans jonain päivinä nakata koskeen tämän tietokoneen.. Mies istuu kuin jäyhä jököttäjä omissa maailmoissaan ja pelaa!! Oli yö taikka päivä, niin töistä tullessa on saatava pelata... kun viimeksi jäi niin pahaan kohtaan- on vastaus, jos koitan estää =(

ninja
Toivoton tapaus!!! oletko löytänyt mitään ratkaisua ongelmaan? meillä täysin sama tilanne.. mies kun ei myönnä ongelmaansa niin apuakaan ei oikeen voi mistään hankkia! vai voiko? "kohtalotovereille" jutteleminen on ainakin minua auttanut! tahdotko jutella?

Yhteistyössä