Miehen tahto vs oma tahto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yhyy123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yhyy123

Vieras
Tilanne lyhykäisyydessään:
Meillä on jo 1 lapsi, 11kk. Synnytyksen jälkeen kokeiltu eri ehkäsyvalmisteita mulle, ei sopinut-> sanoin miehelle että ku tilanne on tämä mikä on, jää vastuu ehkäsystä (kortsusta) hälle. Se sopi.
No, kappas vain, kortsun käyttö ei kiinnostanu, vaikka "varotuksia" annoin että tiiäthän miten voi käydä jnejne...ja että aborttiin en sitten suostu jos raskaaksi tästä kortsun käyttämättömyydestä nyt tulen.
Tässä sitä nyt ollaan, positiiviset raskaustestit kourassa ja miehen vaatimukset aborttiin päässä soidessa.

Mitä te tekisitte tämmösessä tilanteessa ja jos saisin vielä perusteluja miksi näin tekisit?
Itsehän haluaisin pitää tämän lapsen mutta mies ei...

Eikö sun mies tiedä, että jos kuksii ilman ehkäisyä, seurauksena useimmiten on raskaus? Abortti ei ole ehkäisykeino, eikä ketään saa siihen pakottaa tai painostaa.
Jos et aborttia halua, niin älä sitä missään nimessä tee.
Kyllä aikuiselta ihmiseltä voi ihan hyvin odottaa, että se tietää mitä siitä seuraa, kun harrastetaan suojaamatonta seksiä.

Minusta on aika selvää, että jos paljaalla pannaan voi tulla raskaaksi. Oletettavasti molemmat tiesivät tämän. Jos kerran haluat pitää lapsen, pidät lapsen. Tosin en tiedä onko perintötekijät kummoisia, jos kerran omaa typeryyttä ollaan tässä tilanteessa? Mies ei järjen jättiläisiä ainakaan... Ei minusta aikuista omaa kumppania tartte varoittaa edes, jos tietää, ettei ehkäisyä ole käytössä. Sen verran tajuttava itsekin. Nyt mies voi luistaa vastuustaan tai sitte olla se isä, miksi on ittensä uudestaan hankkinut.

• Tykkää
Reactions: Minni:)
No periaatteessa sun ei olisi pitänyt suostua seksiin ilman kumia. Tai siis teidän ei olisi pitänyt naida lainkaan.
Mutta kun vahinko kerran on jo tapahtunut, niin vaihtoehtoja on kolme, pitää lapsi, abortti tai adoptio.

Ja kun kerran olet jo päättänyt lapsen pitää, niin joko mies nostaa kytkintä tai kantaa vastuun käytöksestään.

• Tykkää
Reactions: Data
No ensinnäkään en koskaan joutuisi tuollaiseen tilanteeseen koska en harrasta seksiä ilman ehkäisyä jos en halua tulla raskaaksi. Mutta jos tuossa tilanteessa olisin niin totta kai pitäisin lapsen, abortti pitäisi tehdä ainoastaan siinä tilanteessa että ei itse halua lasta, ei koskaan siksi että mies ei halua lasta. Eikä varsinkaan silloin kun mies ei halua lasta mutta on liian tyhmä käyttämään ehkäisyä. Miten te ajattelitte jatkossa hoitaa tämän asian? Harrastatte seksiä ilman ehkäisyä loppuelämänne ajan ja sinä vaan käyt aina tasaisin väliajoin tekemässä abortin?

[QUOTE="V ieras";29739014]No periaatteessa sun ei olisi pitänyt suostua seksiin ilman kumia. Tai siis teidän ei olisi pitänyt naida lainkaan.
Mutta kun vahinko kerran on jo tapahtunut, niin vaihtoehtoja on kolme, pitää lapsi, abortti tai adoptio.

Ja kun kerran olet jo päättänyt lapsen pitää, niin joko mies nostaa kytkintä tai kantaa vastuun käytöksestään.[/QUOTE]

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Kyllä se, joka ei toivo lasta, pitää huolen ja kantaa vastuun siitä, ettei niitä tulisi.
Mun mielestä on jotenkin epäreilu asetelma, että se nainen, joka on valmis saamaan lapsen olisi vastuussa ehkäisystä. Ylipäätään on epäreilua, että naisen pitää alkaa "pihtaamaan" ja kieltäytyä seksistä vasten tahtoaan, siksi, että mies ei halua käyttää kumia vaikkei halua lapsiakaan.

Abortin tekisin, kauhea ajatus pakottaa toinen tahtomattaan (taas) isäksi, jos itselle kävisi niin se olisi kauhein mahdollinen kohtalo. Ja ihan turhaan rikkoisi parisuhdetta ja katkeroittaisi toista. Kyllä vanhemmuuden pitäisi olla oma valinta, vaikka raskaus olisi saanut alkunsa miten. Meillä ehkäisy petti, osittain omasta typeryydestä, ja mies ei missään nimessä halunnut pitää, vaikka olisikin, niin olisin mennyt sinne vaikka olisi roikkunut jaloissani itkien ja huutaen. Ei se edes ollut mikään kovin kummoinen juttu. Saipahan vakuutettua miehen ehkäisyn tärkeydestä ja siitä lähtien mies onkin vastannut asiasta.

Ei se nyt ihan noinkaan ole. Kyllä se, joka ei toivo lasta, pitää huolen ja kantaa vastuun siitä, ettei niitä tulisi.
Mun mielestä on jotenkin epäreilu asetelma, että se nainen, joka on valmis saamaan lapsen olisi vastuussa ehkäisystä. Ylipäätään on epäreilua, että naisen pitää alkaa "pihtaamaan" ja kieltäytyä seksistä vasten tahtoaan, siksi, että mies ei halua käyttää kumia vaikkei halua lapsiakaan.

Juu ei ole oikein, että ehkäisystä vastaa vain toinen. Mutta jos ei toinen (mies) kanna siitä huolta niin kyllä naisen silloin kuuluu kantaa ellei ole valmis saamaan lasta. Ja pitää olla valmis saamaan se lapsi yksinkin, koska ikinä ei ole täyttä varmuutta, mitä elämässä tapahtuu. Voi tulla ero, toinen kuolla jne. Mielestäni aina kun harrastaa seksiä vapaaehtoisesti ilman ehkäisyä pitää olla valmis kantamaan vastuu seurauksista. Eikä abortti ole tätä vastuunkantoa. Jos mies lähtee, niin sitten se lähtee, mutta minä en ainakaan antaisi itselleni anteeksi jos tietoisesti harrastan seksiä ilman ehkäisyä ja sitten tekisin abortin miehen painostuksesta! Tämä olisi kaukana vastuunkannosta! Tilanne on tosin aika absurdi, koska en oikein tajua miten aikuiset ihmiset voivat toimia noin ajattelemattomasti/vastuuttomasti...

Abortin tekisin, kauhea ajatus pakottaa toinen tahtomattaan (taas) isäksi, jos itselle kävisi niin se olisi kauhein mahdollinen kohtalo. Ja ihan turhaan rikkoisi parisuhdetta ja katkeroittaisi toista. Kyllä vanhemmuuden pitäisi olla oma valinta, vaikka raskaus olisi saanut alkunsa miten. Meillä ehkäisy petti, osittain omasta typeryydestä, ja mies ei missään nimessä halunnut pitää, vaikka olisikin, niin olisin mennyt sinne vaikka olisi roikkunut jaloissani itkien ja huutaen. Ei se edes ollut mikään kovin kummoinen juttu. Saipahan vakuutettua miehen ehkäisyn tärkeydestä ja siitä lähtien mies onkin vastannut asiasta.

Kyllä molempien kuuluu vastata ehkäisystä tai sitten mahdollisista seurauksista! Ei abortin tehtävä ole vakuuttaa miestä ehkäisyn tärkeydestä! Kyllä sen tärkeys tulee molempien tajuta ennen kuin seksiä aletaan harrastaa! En edes tajua kuka haluaa sellaiseen parisuhteeseen, jossa ehkäisy hoidetaan tekemällä abortti. Ja on ihan eri tilanne jos ehkäisy pettää kuin jos sitä ei ole ollenkaan!!

Niin, mutta jos tietää puolisonsa kannan asiaan niin kyllä järkevä nainen sitte on ilman seksiä tai hoitaa sen ehkääsyn. Miks ihmees tahallaan hankkiutua raskaaksi miehelle jonka tietää haluavan abortin jos nainen raskaaksi tulee.

No ei se sikiö kyllä ole sama asia kuin siittiö. Eikä se siittiö mitään pelkästä kohdusta hyödy, että kyllä siihen elämän alulle saattoon tarvitaan ihan sekä nainen että mies!

[QUOTE="malla";29739158]Kyllä molempien kuuluu vastata ehkäisystä tai sitten mahdollisista seurauksista! Ei abortin tehtävä ole vakuuttaa miestä ehkäisyn tärkeydestä! Kyllä sen tärkeys tulee molempien tajuta ennen kuin seksiä aletaan harrastaa! En edes tajua kuka haluaa sellaiseen parisuhteeseen, jossa ehkäisy hoidetaan tekemällä abortti. Ja on ihan eri tilanne jos ehkäisy pettää kuin jos sitä ei ole ollenkaan!![/QUOTE]

Harvemmin ehkäisymenetelmät vain ovat sellaisia, että molemmat voivat vastata siitä, ellei tuplaehkäisyä käytetä. Ja seurauksistakin vastaa suurimmaksi osaksi vain toinen. Ehkäisy voi aina pettää ja jos lasta ei halua, niin pitäisi olla sitten kokonaan ilman seksiä, mikä ei ole mielekästä myöskään loppuelämän ajan. Meillä kävi niin, että oli tunne ettei kierukka ole paikoillaan, ultran perusteella oli ja me typerät uskoimme, petti sitten laakista. Mutta ei sillä ollut loppujen lopuksi väliä olisiko se aiheutunut siitä olisiko ehkäisy ollut näennäisesti kunnossa, ei käytössä tai miten, koska ihan yhtä lailla me emme lasta kuitenkaan halua. Vastuuttomuus tai vastuullisuus ei muuta sitä asiaa yhtään miksikään ja vain sillä oli väliä meille. Mutta toisaalta hyvä että noin kävi, koska mies ei muuten olisi laittanut piuhoja poikki kun vasta positiivisen testin nähdessään tajusi, että ei ihan oikeasti koskaan halua lapsia ja abortti oli niin suuri helpotus ja simppeli juttu ja minä olisin joutunut kärsimään huonosti sopivista ehkäisyistä hyvässä lykyssä loppuikäni ja terveys olisi kärsinyt. Ei tuollaista asiaa (ja ehdottoman ehkäisyn tärkeyttä) voi välttämättä tietää kuin vasta tosipaikan tullen, aina voi jahkata miten sitä sitten suhtautuu, mutta ei tietää varmasti koskaan muuten. Että en suostu pitämään sen osalta omana typeryytenä sitä, että emme teettäneet sterilisaatiota heti kättelyssä, vaan turvauduimme epävarmempiin menetelmiin ja uskoimme gyneä, se oli typeryyttä.

Jos itse haluaisin pitää lapsen, pitäisin.
Miehen valinta asiassa tapahtuu siinä vaiheessa kun HÄN itse päättää pistääkö kortsua vai ei. Sen jälkeen loppu jää miehen osalta niin sanotusti Herran ja naisen haltuun.
On ehkä miehen aika kasvaa aikuisten maailmaan..monelle se kortsun käyttö kolahtaa sit vasta kun on tarpeeks monet elatusmaksut maksettavana. Mutta onneksi meillä on tämä yhteiskunnan laki ja järjestelmä, että halusi mies tai ei, niin se vastuu on kannettava.

[QUOTE="henni";29739306]Jos itse haluaisin pitää lapsen, pitäisin.
Miehen valinta asiassa tapahtuu siinä vaiheessa kun HÄN itse päättää pistääkö kortsua vai ei. Sen jälkeen loppu jää miehen osalta niin sanotusti Herran ja naisen haltuun.
On ehkä miehen aika kasvaa aikuisten maailmaan..monelle se kortsun käyttö kolahtaa sit vasta kun on tarpeeks monet elatusmaksut maksettavana. Mutta onneksi meillä on tämä yhteiskunnan laki ja järjestelmä, että halusi mies tai ei, niin se vastuu on kannettava.[/QUOTE]

Paitsi jos on rahaton jolloin yhteiskunta maksaa.

Harvemmin ehkäisymenetelmät vain ovat sellaisia, että molemmat voivat vastata siitä, ellei tuplaehkäisyä käytetä. Ja seurauksistakin vastaa suurimmaksi osaksi vain toinen. Ehkäisy voi aina pettää ja jos lasta ei halua, niin pitäisi olla sitten kokonaan ilman seksiä, mikä ei ole mielekästä myöskään loppuelämän ajan. Meillä kävi niin, että oli tunne ettei kierukka ole paikoillaan, ultran perusteella oli ja me typerät uskoimme, petti sitten laakista. Mutta ei sillä ollut loppujen lopuksi väliä olisiko se aiheutunut siitä olisiko ehkäisy ollut näennäisesti kunnossa, ei käytössä tai miten, koska ihan yhtä lailla me emme lasta kuitenkaan halua. Vastuuttomuus tai vastuullisuus ei muuta sitä asiaa yhtään miksikään ja vain sillä oli väliä meille. Mutta toisaalta hyvä että noin kävi, koska mies ei muuten olisi laittanut piuhoja poikki kun vasta positiivisen testin nähdessään tajusi, että ei ihan oikeasti koskaan halua lapsia ja abortti oli niin suuri helpotus ja simppeli juttu ja minä olisin joutunut kärsimään huonosti sopivista ehkäisyistä hyvässä lykyssä loppuikäni ja terveys olisi kärsinyt. Ei tuollaista asiaa (ja ehdottoman ehkäisyn tärkeyttä) voi välttämättä tietää kuin vasta tosipaikan tullen, aina voi jahkata miten sitä sitten suhtautuu, mutta ei tietää varmasti koskaan muuten. Että en suostu pitämään sen osalta omana typeryytenä sitä, että emme teettäneet sterilisaatiota heti kättelyssä, vaan turvauduimme epävarmempiin menetelmiin ja uskoimme gyneä, se oli typeryyttä.

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että ehkäisyn pettäminen ja ilman ehkäisyä oleminen on kaksi ihan eri asiaa. Olettehan tekin halunneet kantaa vastuun ja käyttää ehkäisyä, koska tiesitte, että ette lasta halua! Ette siis harrastaneet seksiä ilman ehkäisyä siihen asti että olet raskaana ja tehneet aborttia. Eli mielestäni tilanne on ihan eri kuin ap:lla, koska alunperinkin olette olleet vastuullisia ja käyttäneet ehkäisyä, koska ette halunneet lasta. Edelleen olen sitä mieltä, että on vastuutonta harrastaa seksiä ilman ehkäisyä, jos tietää ettei toinen halua lasta tai ettei lasta aiota pitää. Ja ei molempien tarvitse yhtä aikaa huolehtia ehkäisystä, mutta kyllä molempien kuuluu kantaa vastuu siitä, että joka kerralla siitä on huolehtinut edes toinen, jos lasta ei kerran haluta.

Ja kirjoitinkin jo että en osaa oikein edes kuvitella ap:n tilannetta, koska on vaikea kuvitella miten kaksi aikuista, ajattelevaa ihmistä on tuohon tilanteeseen joutunut! Itseni ja mieheni tuntien en osaa kuvitella tilannetta omalle kohdalleni. Sen sijaan sinun tarinasi on ihan ymmärrettävä ja sinun tilanteessasi minun ja varmasti miehenikin olisi jo huomattavasti vaikeampi miettiä mitä tekisimme. Todennäköisesti päätyisimme samaan ratkaisuun, jos emme toista lasta haluaisi. Abortti ei siis mielestäni ole vastuuton teko, mutta siihen johtaneet syyt voi olla vastuuttomia. Ja tietoinen ehkäisyttä seksin harrastaminen on todella vastuutonta, jos ei halua lasta!

Siis itse ainakin pitäisin housut siinä vaiheessa jalassa, jos ehkäisy ei olisi käytössä. Sen verran kova paikka olisi minulle tehdä abortti oman tyhmyyden/välinpitämättömyyden takia. Se olisi minulle sitä vastuunkantoa, joka mielestäni aikuisuuteen kuuluu.

Kyllä tossa tilanteessa pitäisin lapsen. Miehellä on ollut mahdollisuus ehkäistä eikä ehkäisyn puutteesta ole ollut epäselvyyttä (ei siis voi edes puhua vahingosta). Eiköhän osaa huolehtia asiasta sitten jatkossa.

Lähipiirissä sattui vastaava tapaus. Nainen ei voinut tehdä aborttia, pelkäsi "korkeimman kostoa".
Mies ei tukenut vaimoaan mitenkään. Lapsi syntyi. Isälle vauva oli kuin ilmaa. Hän ei ottanut edes pienokaista syliin.
Vanhempien välillä on jatkuva mykkäkoulu. Äiti jaksaa vain toivoa, että kaikki muuttuu vielä ajan kanssa paremmaksi.