Miehen sisko on täydellinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asadddd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asadddd

Vieras
Sisko sitä sisko tätä.. Miehellä on neljä vuotta vanhempi sisko jolla on 2 lasta. Meiltä löytyy vuoden ikäinen taapero. Kaikki siis ihan kaikki täytyy tehdä niinkun hänen täydellinen siskonsakin tekee! mulla menee järki.. Kun asiasta ei voide edes neuvotella, sen täytyy olla oikein jos hänen siskokin niin tekee. Tuli puhe miehen kanssa lapsen kasvatuksesta ja hän sanoi että kohta täytyy tukistaa ja antaa luunappia tytölle jos käyttäytyy huonosti, kun siskokin niin tekee. Mä en todellakaan halua että mun lapseen kosketaan! Ite sain lapsena kuritusta ihan tarpeeks ja en lopulta uskaltanu samassa huoneessa isäni kanssa olla. En halua että mun lapsi joutuisi edes yhtää samaa kokemaan. Onhan niitä muitakin keinoja kasvattaa ja kurittaa kun koskeminen ja tukistaminen! Mutta asiasta ei kuulemma neuvotella, saisin kysyä kuulemma vaikka miehen siskolta että sehä on ainoo oikee tapa. Mitään en sais tehä eritavalla kun hänen siskonsa. Kotikin täytyy sisustaa samalla tavalla, pitäs olla AINA yhtä siistiä kun heillä. (kerran oli jääny pari likasta lautasta lavuaariin kun lähin lapsen kannsa ulos, voi luoja mikä huuto ku tulin kotia) Ja sitte tuli taas yllättäen lause"ei kyllä sisko ikinä tällästä sotkua jättäis miehelleen" Onko tää ihan normaalia?? pinna kiristyy

No ei kyllä ole ihan normaalia :( Tsemppiä ap! Tee miehellesi selväksi että teillä tehdään asiat eri tavalla. Mun miehelläkin on täydellinen sisko, mut onneksi vaan omasta mielestään.

Ei ole normaalia.
Kuullostaa siltä et mies on kehittäny mammanpojan vastineeksi käsitteen siskonveli.
Sulla ja teillä saa ja pitää olla oma elämä, ei siskon elämän kopio.
Pystyykö sen siskon kanssa puhumaan järkevästi, saisko se sanottua veljelleen et menee yli tää kaiken tekeminen samalla lailla, jos ei sun puhetta usko?

Sisko sitä sisko tätä.. Miehellä on neljä vuotta vanhempi sisko jolla on 2 lasta. Meiltä löytyy vuoden ikäinen taapero. Kaikki siis ihan kaikki täytyy tehdä niinkun hänen täydellinen siskonsakin tekee! mulla menee järki.. Kun asiasta ei voide edes neuvotella, sen täytyy olla oikein jos hänen siskokin niin tekee. Tuli puhe miehen kanssa lapsen kasvatuksesta ja hän sanoi että kohta täytyy tukistaa ja antaa luunappia tytölle jos käyttäytyy huonosti, kun siskokin niin tekee. Mä en todellakaan halua että mun lapseen kosketaan! Ite sain lapsena kuritusta ihan tarpeeks ja en lopulta uskaltanu samassa huoneessa isäni kanssa olla. En halua että mun lapsi joutuisi edes yhtää samaa kokemaan. Onhan niitä muitakin keinoja kasvattaa ja kurittaa kun koskeminen ja tukistaminen! Mutta asiasta ei kuulemma neuvotella, saisin kysyä kuulemma vaikka miehen siskolta että sehä on ainoo oikee tapa. Mitään en sais tehä eritavalla kun hänen siskonsa. Kotikin täytyy sisustaa samalla tavalla, pitäs olla AINA yhtä siistiä kun heillä. (kerran oli jääny pari likasta lautasta lavuaariin kun lähin lapsen kannsa ulos, voi luoja mikä huuto ku tulin kotia) Ja sitte tuli taas yllättäen lause"ei kyllä sisko ikinä tällästä sotkua jättäis miehelleen" Onko tää ihan normaalia?? pinna kiristyy

No ei oo normaalia. Sano miehellesi että olisi kannattanut valita joku siskonsa kaltainen jos kerran haluaa samanlaisen naisen. Sitä paitsi lapsen ruumiillinen kurittaminen on laissa kielletty.

kuulostaa oudolta. Myös mun miehen siskolla on kolme lasta ja kaikki vanhempia kuin meidän ainoa lapsemme. Mies on aina hoitanut paljon siskonsa lapsia ja viettänyt muutenkin aikaa siskonsa kanssa, joten hänelläkin oli aluksi oman lapsemme synnyttyä vähän sellaisia mielipiteitä että siskonsa tapa hoitaa asiat on ainoa oikea. Että kun "Tiinakin tekee aina näin" niin meidänkin pitäisi. Sain kyllä aika nopeasti iskostettua miehen päähän että tiina voi tehdä miten haluaa, me tehdään omalla tavallamme koska kaikki Tiinan tavat ei ole sellaisia joita mä haluan omaan lapseeni käyttää. Nyt mies ymmärtää kyllä jo että tiinan perhe on tiinan perhe ja meidän perhe on meidän perhe.
Pelottavalta minusta kuulostaa tuo miehesi siivoustyrannisointi ja luunapit yms. Niistä keskustelisin kyllä ihan vakavasti.

Muuten on kyllä hyvä isä mutta en uskalla jättää kohta kaksin niitä jos tukistaa sillä välin tai ties muuta kun ei enää hermo kestä. Sisko on kyllä mukava, mutta taitaa olla aikalailla äiti hahmo miehelle. Muutenki alkanu tää parisuhde tuntumaan siltä että kohta pakkaan kimpsuni ja lähden.. Mutta isä yrittää kyll sen jälkeen kaikin mahollisin keinoin saada tytön itselleen.. :((

No ei todellakaan ole normaalia! o__o Onko sulla veljeä? Mitä miehesi tuumaisi, jos alkaisit vaatimaan, että hän tekee kaiken samalla tavoin kuin veljesi? :D Mutta ihan oikeasti, tuo kullostaa ihan kamalalta. Oletko ajatellut, että menisitte yhdessä johonkin parisuhdeneuvontaan. Voisit siellä kertoa tuosta, jos se vaikka avaisi miehesi silmät.

Muuten on kyllä hyvä isä mutta en uskalla jättää kohta kaksin niitä jos tukistaa sillä välin tai ties muuta kun ei enää hermo kestä. Sisko on kyllä mukava, mutta taitaa olla aikalailla äiti hahmo miehelle. Muutenki alkanu tää parisuhde tuntumaan siltä että kohta pakkaan kimpsuni ja lähden.. Mutta isä yrittää kyll sen jälkeen kaikin mahollisin keinoin saada tytön itselleen.. :((

Miehen mahdollisuuksia heikentää aika lailla se, että antaa tai meinaa antaa luunappeja lapselle. Jos suhde on muutenkin vähän menneen talven lumia, niin mä kyllä eroaisin.

voi eikä!! sano sille miehelles suoraa et muuta siskos luokse jos et sä kelpaa.. sano et mä oon mä ja sillä selvä.. mä teen näin ja thats it!!

kyllä itelläki alkas pinna kiristyyyy aika lailla kovaa vauhtia!

Itse kerran seurustelin jopa 1,5 vuotta miehen kanssa jolle puolestaan se äiti oli kaikki kaikessa. Äiti sitä ja äiti tätä. Ja kaikki asiat piti tarkistaa mitä äiti oli mieltä. Näin jälkeenpäin ihmettelen miksi olin edes noin kauan yhdessä hänen kanssaan.

Onko teillä aina ollut noin, että veli haluaa kaiken olevan kuin siskollaan vai onko tämä alkanut vasta lapsen saamisen myötä. Kannattaa varmaan keskustella asiasta vakavasti. Jos mies ei tämänkään jälkeen näe mitään väärää vaan edelleen kaikki asiat tulee olla kuin siskollaan niin ehkä kannattais miettiä eri osoitetta.

Mietipä miten sitten suojelisit lastasi luunapeilta ja tukistamisilta? Tuskinpa isältä kuitenkaan tapaamisoikeuksia kokonaan evättäisiin vaikka luunapeista puhuukin.

Sano miehellesi, että olet itse kärsinyt lapsena kohtaamastasi fyysisestä kurituksesta ja tehnyt sen päätöksen, että sinun lapsesi ei joudu sellaista kokemaan.

Ei muutenkaan ole normaali tuollainen suhde siskoon, pyri ottamaan vähän etäisyyttä.

Yhteistyössä