I
Ihmeissään?
Vieras
Olen seurustellut miehen kanssa miltei kaksi vuotta ja aika vakavassa suhteessa ollaan, kihloista on ollut puhetta ja yhteen muutettiin vuosi sitten. Siksi on nyt keväällä alkanut ihmetyttää miehen siskon asenne. Ensimmäisinä kertoina, kun tavattiin, juteltiin jonkin verran ja yritin oikeasti häneen tutustua, vaikka harvoin nähdään ja olen uudessa seurassa aika ujo ja hiljainen. Nyt keväällä huomasin, että hänen asenteensa muuttui, hän ei yrittänyt keskustella minun kanssa ja käymään tulessa sanoi heit, mutta hyvin vähän yritti herätellä keskustelua ja välillä olin hänelle kuin ilmaa. Yhtenä esimerkkinä heidän edellinen vierailu kesän alussa, kun tämän perhe tuli luoksemme kylään (asumme miehen lapsuuden kodissa), mieheni sisko kritisoi vähän kaikkea täällä meillä: Kari (mieheni siis) on vähän päästänyt pihan villiytymään, Karin pitäisi siivota aitta, karilla rannassa roskia, jne. Olin ekaksi häpeissäni ja rupesinkin selittelemään, että en ole tuotakaan joutanut tehdä ja olen yrittänyt kitkeä kukkapenkkejä, jne. mutta sisko ei millään välittänyt siitä vaan jatkoi. Ihmettelin hänen käytöstään jo tuolloin miehelle. Nyt sitten tänään mieheni sisko tiesi minun olevan koko päivän menossa, ja että palaan vasta illalla, niin hän oli sitten päättänyt tulla vierailulle luoksemme juuri nyt. En tätä sinällään pitänyt ihmeenä, olin ehkä vähän helpottunutkin. Huomasin kuitenkin nyt, että pöydälle jätetyn kuvan Karin siskon pojasta, jonka kuoreen oli isolla kirjoitettu mieheni nimi ja tiedän, että tämä on todella lapsellista, mutta minulle tuli olo, että kuva on vain miehelleni, että minut jotenkin unohdettiin tästä.. Ehkä tuo sinällään mitätön asia tuntui niin suurelta loukkaukselta juri tämän miehen siskon muuttuneen suhtautumisen vuoksi.
No kuitenkin, ihmettelen nyt, että miksi tämä muutos on ylipäätänsä tapahtunut. Alussa välit oli tosiaan ihan lämpimät, aina oli kiva tavata ja muuta, ja sitten ihan yhtäkkiä täyskäännös eikä seurani enää kelpaa. Olen miettinyt pääni puhki, että missä syy ja mieheltä kysellyt, ja hän ei tunnut mitään tietävän. Toki voi olla, että olen ujouden vuoksi puheliaamman ihmisen kyllästyttänyt tai hän jostain syystä katsoo, etten ole sopiva hänen veljelleen. Lisäksi mietin, että olisikohan mahdollista, että mieheni olisi siskolleen selittänyt meidän välisiä asioita, kun meillä oli aika suuri kriisi nyt kevättalvella...
Kirjoitin tänne palstalle ihan pääni tyhjentämiseksi, kun en kehtaa tällaisesta asiasta kavereilleni puhua, ja kuitenkin uskon, että täällä palstalla saattaisi olla jonkin verran enemmän vertaistukea.
No kuitenkin, ihmettelen nyt, että miksi tämä muutos on ylipäätänsä tapahtunut. Alussa välit oli tosiaan ihan lämpimät, aina oli kiva tavata ja muuta, ja sitten ihan yhtäkkiä täyskäännös eikä seurani enää kelpaa. Olen miettinyt pääni puhki, että missä syy ja mieheltä kysellyt, ja hän ei tunnut mitään tietävän. Toki voi olla, että olen ujouden vuoksi puheliaamman ihmisen kyllästyttänyt tai hän jostain syystä katsoo, etten ole sopiva hänen veljelleen. Lisäksi mietin, että olisikohan mahdollista, että mieheni olisi siskolleen selittänyt meidän välisiä asioita, kun meillä oli aika suuri kriisi nyt kevättalvella...
Kirjoitin tänne palstalle ihan pääni tyhjentämiseksi, kun en kehtaa tällaisesta asiasta kavereilleni puhua, ja kuitenkin uskon, että täällä palstalla saattaisi olla jonkin verran enemmän vertaistukea.