Miehen sanastoa: Viehättävä/kaunis/ seksikäs

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanakirja-apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanakirja-apua

Vieras
Eksäni sanoi minua aina kauniiksi ja seksikkääksi, mistä olin mielissäni. Nyksäni sanoo aina vain että olen "viehättävä". Tarkoittaako hän siis sillä että on viehättynyt minuun, vaikken kaunis olekaan? Onko viehättävä enemmän tavallaan olemuksen ja luonteen kehua, kuin esim ulkonäön?

Vai voiko mies tarkoittaa seksikästä/kaunista sanalla viehättävä? Vai tarkoittaako viehättävä kenties nättiä?

viehättävä

sulava, sulavaliikkeinen, viehkeä, korea, hauska, söpö, sorea, kaunis, suloinen, ihana, soma, sievä, hurmaava, herttainen, ihastuttava, lumoava, miellyttävä, siveä, sulokas.

Varmaan teille tuli nyt hyvämieli.

Eksäni sanoi minua aina kauniiksi ja seksikkääksi, mistä olin mielissäni. Nyksäni sanoo aina vain että olen "viehättävä". Tarkoittaako hän siis sillä että on viehättynyt minuun, vaikken kaunis olekaan? Onko viehättävä enemmän tavallaan olemuksen ja luonteen kehua, kuin esim ulkonäön?

Vai voiko mies tarkoittaa seksikästä/kaunista sanalla viehättävä? Vai tarkoittaako viehättävä kenties nättiä?

Exäsi joutui ponnistelemaan enemmän päästäkseen pukille. Piti kehua sinua kauniiksi ja jopa seksikkääksi. Nyxäsi pääsee vähemmällä. saa reppua ihan vaan kehumalla viehättäväksi.

Toki olen minäkin saanut pillua valehtelemalla....;))

Viimeksi muokattu:
Eikö ole mukavampaa, miten sinusta voi ammentaa useampia adjektiiveja? Ihmisillä on oltava mahdollisuus saada kokea toisensa omalla, persoonallisella tavallaan kuin monotonisesti hokea muiden mielipiteiden mukaan.

Kannattaa kasvaa aikuiseksi :) Parisuhteessa alkaa painottumaan silloin moni muukin asia ja löydätte toisistannee kaikkea kivaa uutta.

Palstalla on laaja skaala ellien murheita.Itkua ja parkua riittää pienistätäkin asioista.
Esim Onko tärkeää se että pytyn reunalla on keltaisia täpliä vai se karkaileeko virtsa ja pelaako suoli? Vai se, että joutuu käyttämään tukisukkia, mutta pystyy kuitenkin kahdella jalalla kävelemään? Kostuuko vielä vai joutuuko menemään liukkaripurkille.
Onko munaa vai joutuuko hääräämään kaalimadon kera.
Meidän kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä siihen mitä meillä on, pois kade ja ruikutus.
Itseni viimeisin onnen hetki oli, kun juniorimme sai hetki sitten terveen pojan.
Nyt olen nähnyt kaikki lasten lapseni tai ainakin osan heistä.
Taidan olla onnellinen mies...

ps.Sillon tällön seisookin vielä omallekkin...;)

Olen äksy koska mun nyksäni kehuu aina eksäänsä seksyksi. Mun nyksä voi olla kohta mun eksä.

Viimeksi muokattu:

Toivottavasti joku mies vastaa tähän asiallisesti ja kertoo, miten itse näkee nuo sanat. Minustakin olisi kiinnostavaa kuulla, onko niissä jokin ero miehen näkökulmasta.

Näin naisena sanoisin, että minusta voit olla iloinen, kun sinua pidetään viehättävänä. Jos se vaikka onkin yleisolemuksen kehua, niin senhän voi ajatella olevan pysyvämpi ja ehkä vähän syvällisempi ominaisuus kuin kauneuden tai seksikkyyden, jotka ovat ehkä katoavaisempia. Ennen muuta nyksäsi sanavalinta kertoo mielestäni siitä, että hänellä on eksääsi verrattuna vivahteikkaampi ja laajempi sanavarasto! En usko sen tarkoittavan sitä, ettei hän pitäisi sinua kauniina ja seksikkäänä - selvästi pitää, kun kanssasi viihtyy.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;11282465:
Palstalla on laaja skaala ellien murheita.Itkua ja parkua riittää pienistätäkin asioista.
Esim Onko tärkeää se että pytyn reunalla on keltaisia täpliä vai se karkaileeko virtsa ja pelaako suoli? Vai se, että joutuu käyttämään tukisukkia, mutta pystyy kuitenkin kahdella jalalla kävelemään? Kostuuko vielä vai joutuuko menemään liukkaripurkille.
Onko munaa vai joutuuko hääräämään kaalimadon kera.
Meidän kaikkien pitäisi olla tyytyväisiä siihen mitä meillä on, pois kade ja ruikutus.
Itseni viimeisin onnen hetki oli, kun juniorimme sai hetki sitten terveen pojan.
Nyt olen nähnyt kaikki lasten lapseni tai ainakin osan heistä.
Taidan olla onnellinen mies...

ps.Sillon tällön seisookin vielä omallekkin...;)

Onnea paapalle!

Ps. jonkun onnea voi olla se, kun katselee paskaista pyttyä päiväkausia. Tekee akrobaattisia temppuja voidakseen suorittaa tarpeensa reisiä sotkematta, kunnes saa ahaa-idean; soitanpa siivoojalle. Tässä tapauksessa voisi sanoa; se kell onni on, se onnen kätkeköön. Eli ei ihan kaikesta tarvitse avautua, ei edes asian viihdearvon vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä;11282649:
Onnea paapalle!

Ps. jonkun onnea voi olla se, kun katselee paskaista pyttyä päiväkausia. Tekee akrobaattisia temppuja voidakseen suorittaa tarpeensa reisiä sotkematta, kunnes saa ahaa-idean; soitanpa siivoojalle. Tässä tapauksessa voisi sanoa; se kell onni on, se onnen kätkeköön. Eli ei ihan kaikesta tarvitse avautua, ei edes asian viihdearvon vuoksi.

Aaaa. Niinpä niin. Mustasukkaisuus! Varatusta miehestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä;11282666:
Ai minä mustasukkainen? Mistä syystä? Kenestä? Mulle keskustelupalstat ovat höpöttämistä varten, ei mahdollisuus solmia romansseja. Pidä hyvänäs vaan, vaikka väenö ihan kivalta papalta tuntuukin :)

Oma mies mansikka, muu mies mustikka (= cowboy :). Mulla näin.

Me ollaan molemmat roikuttu tällä palstalla riittävän kauan tietääksemme, mitä ja miten mikin on.
Näin naisten kesken - psssst ei kerrota Väenölle - minua ei yhtään kiinnosta Väenö (olen vaan pelaillut typeryyksissäni jotain peliä hänen kanssaan, olen pahoillani). Oma mieheni on pitkä, tumma, komea ja hänellä on kaikki hiukset päässään. Mieheni on hyvä aviomies, isä ja ihminen.

Jos sulla - näin naisten kesken - on tarvetta vaihtaa miestä, ole hyvä vaan. Tulen mielelläni häihinne. Jos siis kutsun saan.

Lupaan, etten enää ikinä kommentoi Väenön viesteihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä;11282676:
Kuule Wiltsu Ei mitenkään pahalla, mutta onkohan sulla jonkinasteinen oman minäkuvan hahmottamishäiriö? Et näe itseäsi siten miten muut näkevät.
Täh? Mikä se on? Oon just oppinut termin narsisti.

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä;11282649:
Onnea paapalle!

Hmm.... Suora viittaus nimimerkki "Wiltsun" kirjoituksiin......mietin myös, että mitä tämä hyökkäys "Wiltsua" kohtaan pitää sisällään.... Mustasukkaisuudelta vaikuttaa, rauhoitu, ystävä hyvä, en usko, että "Wiltsu" lemmittyäsi on viemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja -->kesäheinälle;11282775:
Hmm.... Suora viittaus nimimerkki "Wiltsun" kirjoituksiin......mietin myös, että mitä tämä hyökkäys "Wiltsua" kohtaan pitää sisällään.... Mustasukkaisuudelta vaikuttaa, rauhoitu, ystävä hyvä, en usko, että "Wiltsu" lemmittyäsi on viemässä.

Mitä hyökkäävää kesäheinän kirjoituksessa mielestäsi oli? Hänhän toisti wiltsun (sinun) oman kertomuksen. Menes nyt rillaamaan, laita korkki kii ja ajoissa maate. Jaksat sitten huomena taas raahautua sienimettään ja elleihin;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kesäheinä;11282676:
Kuule Wiltsu Ei mitenkään pahalla, mutta onkohan sulla jonkinasteinen oman minäkuvan hahmottamishäiriö? Et näe itseäsi siten miten muut näkevät.

Juuri tämän vuoksi tää henkilö on niin huvittava ja mieleenjäävä. Itse luulee olevansa kiinnostava, on kai on "kiinnostava" muttei siten kuin itse luulee. Ja jos joku tästä "kiinnostavuudesta" vihjaisee niin tuo luulee että ollaan kateellisia.

Yhteistyössä