miehen saalistusvaisto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lisa

Vieras
Huomenta arvoisat miehet

Usein puhutaan siitä, että mies ei halua liian helppoa naista, koska hänellä on "saalistus vaisto" joka pitää tyydyttää, tai että miehellä on tarve olla alfa uros, joka levittää siementään ympäriinsä.

Sitten kuitenkin, useimmat miehet haluavat myös vakiintua, asettautua aloilleen, rakentaa jotain omaa ja pysyvää ja turvallista.

Kysymys: Missä vaiheessa teillä tämä jälkimmäinen vietti voittaa ensimmäisen? Miltä se tuntuu? Vieläkö sitä jää kaipaamaan metsästystä, vai osaako olla tyytyväinen vakiintuneena? Mistä nainen tietää, että joku tietty mies on valmis vakiintumaan, jos vaan löytää sen oikean? Miten nainen voi setää miehen metsästysviettiä saamasta taas uudestaan vallan hänestä?

Olet nyt yleistänyt ihan väärin. JOTKUT miehet (veikkaisin 5-15% kaikista, totuus voi olla jotain muuta) ovat saalistajia, mitä tulee naisten valloittamisen tarpeeseen. Merkittävä osa miehistä ei koskaan saalista naisia. Tai tietty voivat yrittää, mutta se voi olla koukuttomalla ongella kalastusta (se vaisto puuttuu).

Jos kysyt, että missä vaiheessa tuon ensinmainitun ryhmän miehissä alkaa ikä painaa ja haluavat asettua aloilleen, niin en tiedä. En ole koskaan ollut saalistaja, joten ei ole kokemusta.

Minäkin samaa mieltä edellisten kanssa. Näitä jatkuvasti saalistajia on kyllä molemmissa sukupuolissa, mutta kyseessä on todellakin mielenterveydellinen ongelma, kuten mies sanoikin.

Olet Lisa tainnut ottaa liian todesta sovinistimiesten perustelut vastuuttomalle elämälleen =)

eiköhän suurimmalla osalla miehistä rajoitu tuo metsästysvaisto siihen, että saa pyydystettyä sen ihastuksensa kohteen itselleen. jos homma toimii, iskee mukavuudenhalu päälle ja suurimmastakin urosleijonasta tulee kotikissa, joka tykkää olla kotona, touhuta vaimon ja lasten kanssa ja elää mukavasti elämänsä loppuun asti... näin ainakin useimmissa tuntemissani perheissä.

ap. Olet aivat aivan oikeassa miesten ajatusmaailmaa tulkitessasi.

Jos haluat että mies asettuu sinun kanssasi aloilleen, uskollisesti, niin muista ettet ripustaudu häneen, vaan säilytät oman itsenäisyytesi parisuhteessakin. Omat menot, harrastukset ym. pitävät myös yllä sitä erillisyyttä, että teillä on jotain mistä puhua, kun toinen ei tiedä kaikkea ja miehen ei kaikkea pidäkään tietää. Säilytä "salaperäisyytesi" jollakin tasolla.

Alkuperäinen kirjoittaja torvi:
Minäkin samaa mieltä edellisten kanssa. Näitä jatkuvasti saalistajia on kyllä molemmissa sukupuolissa, mutta kyseessä on todellakin mielenterveydellinen ongelma, kuten mies sanoikin.

Olet Lisa tainnut ottaa liian todesta sovinistimiesten perustelut vastuuttomalle elämälleen =)

Olen tullut tuntemaan muutamia ns.saalistajia ja ikävä kyllä heidän "loppunsa" ei ole mukavaa katseltavaa.
Iän myötä raja tulee vastaan itsevarmimmallekin urokselle ja sitä ei mielenterveys kestä!

Aika toivoa herättäviä vastauksia täällä;)

ss... ehkä on "alfa naaraita", mutta jotenkin en usko kuitenkaan tuohon. Naisilla on minun mielestä yleensö muita syitä, jos vaihtavat miehiä usein. Joko eivät ole löytäneet sellaista, joka tuntuu hyvältä, tai sitten eivät ole löytäneet itseään, tai sitten eivät syystä tai toisestta uskalla luottaa ja sitoutua.

Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:
eiköhän suurimmalla osalla miehistä rajoitu tuo metsästysvaisto siihen, että saa pyydystettyä sen ihastuksensa kohteen itselleen. jos homma toimii, iskee mukavuudenhalu päälle ja suurimmastakin urosleijonasta tulee kotikissa, joka tykkää olla kotona, touhuta vaimon ja lasten kanssa ja elää mukavasti elämänsä loppuun asti... näin ainakin useimmissa tuntemissani perheissä.

Nyt puhuu joku asiaa. On valitettavasti kokemusta liikaa

Alkuperäinen kirjoittaja nyyti:

Hyvin sanottu! Ja näin on koettu.

Eikös olekin ihanteellinen lopputulos.Mieleinen nainen,perustaa perhe,saada lapsia,elää yhdessä,nauttia yhdessäolosta.Itse olisin halunnut sellaista onnea,eipä vaan onnistunut.Onneksi joillakin onnistuu.

Moikka Lisa, en lukenut yhtäkään vastausta, tähän on aivan pakko vastata neitseellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lisa:
Usein puhutaan siitä, että mies ei halua liian helppoa naista, koska hänellä on "saalistus vaisto" joka pitää tyydyttää, tai että miehellä on tarve olla alfa uros, joka levittää siementään ympäriinsä.
En koskaan ole halunut muunlaista naista (tuo on kyllä vähän liian laaja käsite joten tarkennan sen verran että että hän on tyttö jota luonnehdin kuvauksella maailmanluokan kaunotar) kuin häntä joka haluaa nimenomaan minua sekä ilmaisee sen tahdikkaasti kiusoitellen. Tuohon tilanteeseen on mahdollista tulla vasta sitten kun olen tahdikkaasti ilmaissut sen että hän voi/saa minua haluta.

Saatan olla poikkeus mutta minulla ei koskaan ole ollut tarve olla mikään "alfa uros" (en edes tiedä täsmälleen mitä se tarkoittaa) eikä minulla ole koskaan ollut minkäänlaista tarvetta/halua siittää siellä sun täällä tai yleensäkään missään. Jälkikasvua ehkä haluan mikäli joskus kohtaan naisen jonka kanssa ilmiselvästi tuntuu kehittyvän vuosisadan rakkaustarina ja jos myös hän sitä jälkikasvua haluaa.

Sitten kuitenkin, useimmat miehet haluavat myös vakiintua, asettautua aloilleen, rakentaa jotain omaa ja pysyvää ja turvallista.
Luulen että niin miehet kuin naisetkin haluavat löytää sen kuppanin jonka kanssa se vuosisadan rakkaustarina toteutuu, se mahdollistaa sitten sen että nuo sinun ilmaisemasi kerrannaisilmiöt/toiveet/halut toteutuvat.

Missä vaiheessa teillä tämä jälkimmäinen vietti voittaa ensimmäisen? Miltä se tuntuu? Vieläkö sitä jää kaipaamaan metsästystä, vai osaako olla tyytyväinen vakiintuneena?/quote]
En ole koskaan kaivannut "metsästystä". En ole koskaan "osannut" olla tyytyväinen. Se että on tyytyväinen ei ole taito joka joko osataan tai ei osata. Se on tunne.

Mistä nainen tietää, että joku tietty mies on valmis vakiintumaan, jos vaan löytää sen oikean?
Minä teen Prinsessani eteen aivan kaiken sen joka minulle mahdollista tehdä on. Ja se käy ilmi joka hetki ja kaikkialla, joka ikinen päivä ja joka ikinen yö, erittäin selkeästi siten että Prinsessani ei sitä tarvitse lainkaan arvella/pohtia.

Miten nainen voi estää miehen metsästysviettiä saamasta taas uudestaan vallan hänestä?
Jos olen tyytymätön niin muutan elämäntilanteeni sellaiseksi että tyytymättömyyden aiheuttaja poistuu. Ei se johdu siitä että jokin vietti virittyisi. Vaan siitä että jokin/jotkin vietit eivät ole tyydytettyjä.

Jussi

Nyt luin muut vastaukset.

Metsästäjiä/saaalistajia on mielestäni erittäin vähän (kummassakin sukupuolessa), siis heitä jolle (luku)määrä on tärkeämpi kuin "laatu". Näin miehen kannalta tilannehan olisi ymmärtääkseni sellainen että mikä tahansa mätisäkki kelpaa kunhan vaan laverille pääsee. Heitä on kyllä olemassa (kummassakin sukupuolessa) mutta se lienee psykologinen häiriötila.

Tuo subjektisi on niin neo-feministinen että minun on nyt vähän ojennettava sinua. Tyytyväinen mies ei ajattelekaan saalistaa eikä ole lainkaan alttiina saalistajille. Hänellä kun ei ole _mitään_ tarvetta saalistaa tai mitään tarvetta asettautua saaliiksi. Tilanne on täsmälleen sama tyytyväisen naisen kannalta. Mietipä sitä.

Jussi

uskaltaisin väittää että jokaisessa miehessä on enemmän tai vähemmän sitä saalistajaa ja alffaa. ja se ei tarkoita sitä että siementään viskelisi minne tahansa.
kyllä arvonsa tunteva alfa haluaa valita parhaat geenit jälkeläisilleen vaikkakin mahdollisimman laajalle aluelle levittäen omaa perimäänsä. ja puhutte pehmosia jos väitätte että sen alfa uroksen/naaraan huomio ei hivelisi itsetuntoa.vaikka kuinka olisi tyytyväinen/tyydytetty.

Alkuperäinen kirjoittaja ase ojossa:
uskaltaisin väittää että jokaisessa miehessä on enemmän tai vähemmän sitä saalistajaa ja alffaa.
Määrittele mitä saalistaja sekä alfa sinulle tarkoittaa.

En ole koskaan saalistanut siinä mielessä mitä luulen tuon ilmaisun tavanomaisesti merkitsevän: Jotakin eläimellistä, tahdottoman vaiston varaista aktivitettiä. En edes ole iskenyt tai pokannut koskaan kun minulle ei ole lainkaan merkityksellistä saada tietää pystynko "ottamaan" jonkun naisen tai onko hän otettavissa. Ainoa jolla on merkitystä on se haluaako hän minut, siinä vaiheessa olen jo ilmaissut että haluan hänet (ilmaissut, tuonut ilmi - en saalistanut).

Jussi

Alkuperäinen kirjoittaja Jussi2u:
Alkuperäinen kirjoittaja ase ojossa:
uskaltaisin väittää että jokaisessa miehessä on enemmän tai vähemmän sitä saalistajaa ja alffaa.
Määrittele mitä saalistaja sekä alfa sinulle tarkoittaa.

En ole koskaan saalistanut siinä mielessä mitä luulen tuon ilmaisun tavanomaisesti merkitsevän: Jotakin eläimellistä, tahdottoman vaiston varaista aktivitettiä. En edes ole iskenyt tai pokannut koskaan kun minulle ei ole lainkaan merkityksellistä saada tietää pystynko "ottamaan" jonkun naisen tai onko hän otettavissa. Ainoa jolla on merkitystä on se haluaako hän minut, siinä vaiheessa olen jo ilmaissut että haluan hänet (ilmaissut, tuonut ilmi - en saalistanut).

Jussi

No joo olihan tuo mun viesti vähän karrikoitu, mutta jokainen mies ja jokainen nainen loppujen lopuksi jossainmäärin katselee/huomaa ne alffat mikä se sitten itsekullekkin on. Ja alkukantaiselta pohjalta miehen geeneihin on kirjoitettu halu levittää omaa perimäänsä mahdollisimman useaan mahdollisimman hyvään geenipohjaan. Naisen geenikartastosta taas löytyy halu jatkaa sukua mahdollisimman hyvän uroksen kanssa. ainoastaan älykkyytemme ja "sivistyksemme" asettaa rajoituksia tuon halun toteuttamisessa. Itsekunkin moraali sitten määrittää sen kuinka paljon saalistellaan. mutta jossain määrin sitä "saalistajaa" meissä kaikissa on.