Miehen reissutyöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitivm79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitivm79

Vieras
Mies lähti töihin... mä jäin itkien kotiin. :( Tiedän että miehestäkin hirveää lähtä töihin jos vaimo jää itkemään kotia... tuntuu vaan välillä niin ylivoimaiselta tää arki yksin. Viisi lasta meillä on ja kesällä syntyy kuudes. Ei tuo pitkä reissu edes ole, perjantaina JO tulee takaisin.....ja sit olen alkanu pelkäämään jos miehelle sattuu jotain, esim joutuu kolariin tms...

Miten te muut reissutyöläisten vaimot jakselette?

mut ikävä kyllä, mä miettisin lasten määrää, jos yksin olisin vastuussa suurimman osan ajasta heistä.
No, teillä on siis kohta kuusi lasta joten se siitä, oisko sulla apua isovanhemmista? Tai kavereissa joku, joka vois jeesata välillä? Ikävä kyllä en osaa sua neuvoa paremmin. Kaverin mies teki reissuhommia ja lapset syntyivät lyhyellä ikäerolla, mut heillä oli isovanhemmat todella paljon apuna.

Alkuperäinen kirjoittaja lapset on ihania:
mut ikävä kyllä, mä miettisin lasten määrää, jos yksin olisin vastuussa suurimman osan ajasta heistä.
No, teillä on siis kohta kuusi lasta joten se siitä, oisko sulla apua isovanhemmista? Tai kavereissa joku, joka vois jeesata välillä? Ikävä kyllä en osaa sua neuvoa paremmin. Kaverin mies teki reissuhommia ja lapset syntyivät lyhyellä ikäerolla, mut heillä oli isovanhemmat todella paljon apuna.

Se on kyllä tosi harmi kun isovanhemmat asuu 500 km:n päässä... kavereista on jonku verran apua mutta enhän voi tietenkään liikaa heihinkään turvautua. Mies ei ole aina tehnyt reissuhommia... ehkä tähän vähitellen tottuu ja toiveissa on että reisssuhommat väheneekin. Ja itsehän ollaan tähän tilanteeseen tultu... ;) täytyy taas asennetta iteltä alkaa korjailla niin jaksaa taas paremmin. :D

Mulla mies teki reissuhommia, mut onnistu lopettaa ne, kun esikoinen synty, eli siihen en osaa vastata.
Mutta, se tunne mikä on, kun toinen lähtee seuraavaan työpaikkaan milloin mihinkin aikaan yöstä sunnuntaina ja tulee loppuviikosta kotiin, tiedän mitä se on.
Nykyään mies harrastaa sukellusta ja alkuun aina pelkäsin mitä sattuu, no, nyt olen opetellut etten asioille voi mitään, jos jotain sattuu, kyllä mulle ilmotetaan ja sitten täytyy miettiä siitä eteenpäin.
Tsemppiä ja toivottavasti miehesi saa pian muita töitä!

Alkuperäinen kirjoittaja lapset on ihania:
Mulla mies teki reissuhommia, mut onnistu lopettaa ne, kun esikoinen synty, eli siihen en osaa vastata.
Mutta, se tunne mikä on, kun toinen lähtee seuraavaan työpaikkaan milloin mihinkin aikaan yöstä sunnuntaina ja tulee loppuviikosta kotiin, tiedän mitä se on.
Nykyään mies harrastaa sukellusta ja alkuun aina pelkäsin mitä sattuu, no, nyt olen opetellut etten asioille voi mitään, jos jotain sattuu, kyllä mulle ilmotetaan ja sitten täytyy miettiä siitä eteenpäin.
Tsemppiä ja toivottavasti miehesi saa pian muita töitä!

Kiitos, ihan mieltä lämmittää nuo sun sanat :)

mulla mies ei tee säännöllisesti, mutta välillä on noita ma-pe keikkoja. Kyllä ne jotenkin sujuu, melko nopeesti oikeastaan just siksi kun on noi 4 lasta. Hankalinta vaan on tilanteet jos olis pakko päästä johonkin esim yksin tai vaikka yhden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
mulla mies ei tee säännöllisesti, mutta välillä on noita ma-pe keikkoja. Kyllä ne jotenkin sujuu, melko nopeesti oikeastaan just siksi kun on noi 4 lasta. Hankalinta vaan on tilanteet jos olis pakko päästä johonkin esim yksin tai vaikka yhden kanssa.

Munkaan mies ei oikeastaan tee säännöllisesti mut aika paljo kuitenki. Ja samaa mieltä olen, yksin on vaikeaa päästä minnekkään, siinä mä käytän kavereita tai naapurinsetää apuna mutta kovin ei usein ei kehtaa, vain pakon edessä. Meillä kaikki lapset suht pieniä vielä ja esim illan ja nukkumaanlaitto on semmonen jokailtaina ruljanssi että... mut palkittee tietenki sitten ku koti on hiljainen. =)

meilläkin isi aina silloin tällöin reissussa ja musta se on niin hireetä. me aina tyttöjen kanssa itketään porukalla ku isi lähtee, 2 tyttöä. ja tosi raskasta varsinkin nukkumaanmeno, huhuh, vaikka ikää lapsilla jo on 8 ja 4. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten teillä on noin monta lasta nykyaikana, ei pahalla, ootteko ihan halunneet kaikki?

Ehdottomasti ollaan haluttu!! =) Enkä haluakkaan valittaa ettenkö lasten kanssa jaksaisi, tuo reissutyö vaan välillä raivostuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten teillä on noin monta lasta nykyaikana, ei pahalla, ootteko ihan halunneet kaikki?

hauska kysymys :) vaikkakin tarkoitettu aloittajalle niin vastaan myös puolestani, meillä on 4 lasta omasta halusta, ehkä vielä joskus viides. Ja olemme normaali perhe, emme esim uskovaisia mitenkään että siitä lapsimäärä johtuisi, koulutettuja työssäkäyviä.

huhhuh.. Kohta 6 lasta ja sä oot viikot yksin. Mä en kyllä jaksais. Ei voi muuta kuin hattua nostaa, kun oot vielä täysissä jarjissä. Meillä 1 pikkuinen ja mies välillä, siis tosi harvoin, on reissussa ja mua aina pelottaa, et mitenkähän mä pärjään..

mulla kans mies lähti joku aika sitte reissuu ja tulee perjantaina kotiin,kotona neljän lapsen kans.
mä olen niin tottunut tähän yksin lasten kans olemiseen että vaikeempaa varmaa ois jos mies ois koko ajan kotona :whistle: :D
en jää itkemään eikä itkien mieskää lähe :D

ja mulla mies siis tekee jatkuvasti tätä reissuhommaa,viikko kuukaudessa vapaata.

Alkuperäinen kirjoittaja KullanMurutx4:
mulla kans mies lähti joku aika sitte reissuu ja tulee perjantaina kotiin,kotona neljän lapsen kans.
mä olen niin tottunut tähän yksin lasten kans olemiseen että vaikeempaa varmaa ois jos mies ois koko ajan kotona :whistle: :D

ja mulla mies siis tekee jatkuvasti tätä reissuhommaa,viikko kuukaudessa vapaata.

No joo... tuostaki oon kuullu, että ku tottuu ittekseen paljo olemaan niin sit ku mies kotona niin se on melkeinpä vaikeempaa silloin :D Sä oot reipas :)

Mä siks itkien varmaan jäin ku mies on tuntunu erityisen rakkaalta ny viimeaikoina... :D ikävä sitä jo kun ajattelikin että se lähtee. Vieraita oli koko pääsiäisen ja siitäki mä vähän väsy eikä ehitty miehen kanssa paljo yhesssä olemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KullanMurutx4:

No joo... tuostaki oon kuullu, että ku tottuu ittekseen paljo olemaan niin sit ku mies kotona niin se on melkeinpä vaikeempaa silloin :D Sä oot reipas :)

Mä siks itkien varmaan jäin ku mies on tuntunu erityisen rakkaalta ny viimeaikoina... :D ikävä sitä jo kun ajattelikin että se lähtee. Vieraita oli koko pääsiäisen ja siitäki mä vähän väsy eikä ehitty miehen kanssa paljo yhesssä olemaan.

ei tää silti aina niin herkkua oo,ei tää niinku mun haave oo ollu :D

onhan tää silti parisuhteellekki aika "kova pala" kun toinen on paljon poissa mut,mut..mä olen tottunut :)